گفت‌وگو |

اتحاد حلقه گمشده جامعه مسلمانان/ تمسک به قرآن و عترت کلید سعادت است

7:43 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۱۸
اتحاد حلقه گمشده جامعه مسلمانان/ تمسک به قرآن و عترت کلید سعادت است
یک کارشناس علوم قرآنی، آخرین توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) را تمسک به قرآن کریم و عترت دانست و اتحاد را حلقه گمشده در جامعه اسلامی امروز خواند.

حجت الاسلام والمسلمین سلمان حسین‌زاده در گفت‌وگو با میزان درباره رحلت پیامبراسلام (ص) گفت: حضرت محمد (ص) خاتم الانبیا بودند، به این معنا که پایان بخش جریان نبوت بوده و  رابطه بین خداوند و انسان با بعثت پیامبر اسلام (ص) به عنوان آخرین نبی الهی به پایان می‌رسد.

وی با طرح کردن این سوال که چگونه می‌شود که مسئله نبوت خاتمه پیدا می‌کند بیان کرد: خاتمه نبوت به معنای کمالی است که در جامعه بشری رخ داده؛ بعد از ۱۲۴ هزار پیامبر، حضرت محمد مصطفی (ص) به عنوان آخرین فرستاده پروردگار مطرح می‌شود و با این امر رسالت بزرگی بر عهده جامعه بشری قرار می‌گیرد. البته باید در نظر داشت که بعد از خاتم النبیین (ص) هدایت با شیوه‌ای متفاوت به مردم ارائه می‌شود و آن هم از طریق ولایت ائمه معصومین (ع) است.

حسین‌زاده ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) را مورد تاکید قرار داد و افزود: مکارم الاخلاق بودن پیامبر اسلام (ص) نکته‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشت وی الگویی تمام عیار برای جامعه بشری است. هدف از بعثت حضرت محمد (ص)، تکمیل فضایل اخلاقی بیان شده است. ایشان در حدیثی نبوی فرمودند: «من از آن جهت برانگیخته شدم که شرافت‌های اخلاقی را کامل کنم.» این روایت به «حدیث مکارم‌الاخلاق» شهرت دارد.

وی به سخنان آخرین روز‌های پیامبر اسلام (ص) اشاره و تاکید کرد: خاتم النبیین (ص) در آخرین روز‌های حیات خود درباره ارتباط جامعه بشری و قطع شدن وحی بعد از ایشان سخنانی فرمودند و اشاره داشتند، که پس از من ارتباط انسان با وحی برای همیشه قطع خواهد شد. اما برای اینکه جامعه بشری به بیراهه نرود و مسیر درست را ادامه دهد، قرآن کریم و عترت را بین شما به یادگار گذاشتم و تا زمانی که به هر دوی این عناصر تمسک جویید از مسیر حق منحرف نخواهید شد.

این کارشناس علوم قرآنی، نقش ائمه معصومین (ع) بعد از پیامبر اسلام (ص) را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: تفسیر حقیقی و درست کتاب خداوند توسط اهل بیت (ع) انجام می‌شود و این در انحصار آن‌ها است بنابراین هر کس بخواهد که در مسیر درست و خداوند حرکت کند، باید هم قرآن و هم عترت را در کنار یکدیگر در نظر داشته باشد. متاسفانه بعد از رحلت پیامبراسلام (ص) اشتباهات بزرگی دامن مسلمانان را گرفت. آن‌ها حضرت علی (ع) را کنار گذاشتند و همین مسیر ابتدای بیراهه شد.

حسین‌زاده اهمیت مقوله وحدت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: چنانچه بعد از پیامبر اسلام در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنید قطعاً به کلمه وحدت و اصل وحدت بین مسلمانان خواهید رسید نکته‌ای که امروزه بسیار مهم است استکبار و صهیو نیست از همین فاصله برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره‌ها برده است.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: وحدت بین مذاهب اسلامی، خمیرمایه و جوهره‌ی انسجام‌بخشی به جبهه‌ی اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و تنها نسخه‌ی شفابخش برای التیام درد‌های پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است. اتحاد جامعه اسلامی از صدمه بیشتر و دسیس‌های استکبار و صهیونیست می‌کاهد. اتحاد حلقه گمشده جامعه امروز مسلمانان است و باید ترمیمو اصلاح قرار بگیرد.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *