مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر / جعلی بودن نامه منتسب به رئیس قوه قضاییه/ نامه هشداری سازمان بازرسی به شبکه بانکی

16:00 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر / جعلی بودن نامه منتسب به رئیس قوه قضاییه/ نامه هشداری سازمان بازرسی به شبکه بانکی
سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، جعلی بودن نامه منتسب به رئیس قوه قضاییه، تغییر رئیس دیوان عدالت اداری، صدور کیفرخواست پرونده کثیرالشاکی خودرویی طراوت نوین، پلمب منطقه تصرف شده الیمالات نور با دستور دادستان، و نامه هشداری سازمان بازرسی به شبکه بانکی از جمله مهمترین اخبار قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، جعلی بودن نامه منتسب به رئیس قوه قضاییه، تغییر رئیس دیوان عدالت اداری، صدور کیفرخواست پرونده کثیرالشاکی خودرویی طراوت نوین، پلمب منطقه تصرف شده الیمالات نور با دستور دادستان، ورود دادستانی تهران به موضوع اتصال چاه‌های جذبی بازار به فاضلاب شهری، نامه هشداری سازمان بازرسی به شبکه بانکی و ساماندهی سایت زباله شهرستان گلوگاه پس از ۳۰ سال با ورود دادگستری، مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر

اخبار هفته

پس از حدود ۷ ماه از سفر پیشین رئیس دستگاه قضا به استان بوشهر و رفع مشکل بیش از سه دهه‌ای اسناد اراضی مردم عسلویه، یکشنبه ۱۱ شهریورماه نیز در جریان سفر غیررسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان بوشهر، مشکل صدور اسناد رسمی برای مردم شهر آب‌پخش شهرستان دشتستان استان بوشهر پس از هفتاد سال رفع شد.

همچنین در جریان سفر غیررسمی رئیس دستگاه قضا به استان بوشهر، آئین آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان، برگزار شد. در این مراسم، ۵ نفر از محکومان به قصاص با جلب رضایت اولیای دم و تلاش‌های مسئولان قضایی و خیّرین مورد عفو قرار گرفتند.

جعلی بودن نامه منتسب به رئیس قوه قضاییه

اخبار هفته

اخیرا تصویر نامه‌ای منتسب به رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس بانک مرکزی با موضوع پرونده عباس ایروانی محکوم اقتصادی در فضای مجازی منتشر شده است که براساس پیگیری‌ها این نامه جعلی است.

تغییر رئیس دیوان عدالت اداری

اخبار هفته

رئیس دستگاه قضا در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی را به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری منصوب کرد. همچنین با حکم رئیس عدلیه، حجت الاسلام والمسلمین مظفری مستشار دیوان‌عالی کشور شد.

صدور کیفرخواست پرونده کثیرالشاکی خودرویی طراوت نوین

اخبار هفته

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده طراوت نوین گفت: پس از اتمام تحقیقات، کیفرخواست پرونده موسوم به طراوت نوین رضایت خودرو در دادسرای استان قزوین صادر شد.

پلمب منطقه تصرف شده الیمالات نور با دستور دادستان

اخبار هفته

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان اینکه ریشه‌کنی درختان در منطقه تصرف شده الیمالات حقیقت ندارد از پلمب منطقه تصرف شده با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: برای فرد متخلف مجددا پرونده تشکیل و به یکی از شعب دادسرا ارجاع شد.

ورود دادستانی تهران به موضوع اتصال چاه‌های جذبی بازار به فاضلاب شهری

اخبار هفته

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ با اشاره به خطرات چاه‌های جذبی بازار بزرگ تهران برای مردم گفت: این چاه‌ها مشکلاتی را برای سلامتی مردم و ایمنی جمعیت میلیونی متردد در بازار و همچنین موضوع بهداشت عمومی ایجاد کرده بود که به آن ورود کردیم؛ این اقدام در راستای صیانت از حقوق عامه صورت گرفت.

نامه هشداری سازمان بازرسی به شبکه بانکی

اخبار هفته

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی با بیان اینکه اغلب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری طی ۵ ماهه اول سال جاری در پرداخت تسهیلات تکلیفی عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند، بر تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.

ساماندهی سایت زباله شهرستان گلوگاه پس از ۳۰ سال با ورود دادگستری

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری مازندران از تعیین تکلیف، ساماندهی و حل معضل ۳۰ ساله سایت زباله شهرستان گلوگاه در راستای پیگیری حقوق عامه خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *