گفت‌وگو|

افشاردوست: اگر «وبر» خوب بود، آمریکایی‌ها او را جانشین «اسپراو» می‌کردند

7:45 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۸۷۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
افشاردوست: اگر «وبر» خوب بود، آمریکایی‌ها او را جانشین «اسپراو» می‌کردند
کارشناس والیبال ایران گفت: اگر «وبر» مربی خوبی بود قطعاً مسئولان فدراسیون والیبال آمریکا او را جانشین «اسپراو» می‌کردند.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با میزان، درمورد پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: در شرایط کنونی هواداران والیبال به دنبال حضور یک مربی تاپ خارجی هستند، اما اینکه چگونه یک مربی سطح بالای جهان به ایران می‌آید را نمی‌دانند و به آن توجهی نمی‌کنند. اینکه مربی خارجی با چه رقمی بیاید و چه زمانی بیاید دیگر برای‌شان مهم نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته خیلی از مربیان شاخص دنیا رسماً اعلام کردند که به ایران نمی‌آیند، اما باید ببینیم که حالا می‌آیند. اگر می‌آیند با چه شرایطی می‌آیند و چه چیز‌هایی مدنظرشان است؟ قطعاً یکی از موارد توان فنی لیگ برتر ماست؛ آن‌ها به این موضوع نگاه می‌کنند. وقتی خواست عموم حضور مربی خارجی است، کار برای مربی ایرانی سخت می‌شود. مربی ایرانی اگر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود فدراسیون دو راه پیش‌روی خود دارد؛ یا باید به دور از هر نتیجه‌ای که کسب می‌شود شرایط را تحمل کند و پای او بایستد. آیا فدراسیون می‌تواند این کار را بکند یا با یک سال نتیجه نگرفتن بازهم مربی ایرانی می‌سوزد؟ ضمن اینکه باید به مربی ایرانی امکاناتی بدهیم که بتواند برای ما تیم بسازد.

چشم و هم‌چشمی به والیبال ما آسیب زده

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه موافق حضور مربی ایرانی هستم، تصریح کرد: این موضوع یک بررسی جدی می‌خواهد. مربی ایرانی باید تیم کنونی را از نظر روانی، ذهنی و همچنین از نظر سطح فنی والیبال پیشرفت بدهد و تیم را برای ۴ سال آینده بسازد. آیا فدراسیون و مردم پای مربی ایرانی می‌ایستند؟ شاید صبوری برای مربی خارجی وجود داشته باشد، اما شرایط برای مربی داخلی کمی متفاوت است.

افشاردوست با بیان اینکه چشم و هم‌چشمی به والیبال ما آسیب زده است، گفت: پیمان اکبری در هفته سوم لیگ ملت‌ها نتایج خوبی کسب کرد و توانست آمریکا و هلند را شکست دهد. این نشان می‌دهد که اکربی کارش را بلد است، اما اینکه چقدر بدنه والیبال به اکبری کمک خواهد کرد و چه مقدار او از بدنه والیبال کمک می‌گیرد هم مهم است. اگر قرار باشد هر مربی ایرانی بیاید و هیچ کمکی از خانواده والیبال نگیرد و هیچکس هم به وی کمک نکند سرانجام خوبی در انتظارش نخواهد بود.

پیشنهاد پیاتزا به ایران به نوعی خیانت بود 

پیشکسوت والیبال ایران تصریح کرد: تجربه من در چند سال اخیر می‌گوید که مربیان خارجی برای حضور در ایران چند برابر دستمزد عادی خود را می‌گیرند. اگر با کشوری مانند ژاپن برای جذب یک سرمربی رقابت کنیم بدون شک تمایل مربیان به سمت ژاپن بیشتر است، چون آن‌ها امکانات و شرایط بهتری دارند. بعید می‌دانم در شرایط کنونی یک مربی خارجی سطح بالا به ایران بیاید مگر اینکه دستمزد بسیار بالایی پرداخت شود.

وی درمورد پیاتزا و وبر، گزینه‌های فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی، گفت: پیاتزا با توجه به پیشنهادی که در زمان مرادی داده بود و می‌خواست هدایت دو تیم را برعهده داشته باشد، ممکن است اگر مربی ایران هم شود بازهم این پیشنهاد را به تیم دیگری هم بدهد. در این شرایط تنها والیبال ایران ضرر خواهد کرد، چراکه رفتار او نوعی خیانت به شمار می‌رفت.

افشاردوست در پایان خاطرنشان کرد: درمورد وبر هم باید بگویم که او دستیار جان اسپراو در تیم ملی آمریکا بود. قبل از المپیک شنیدم که اگر آمریکا طلا در این مسابقات به مدال طلا نرسد او از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. حالا باید ببینیم که آیا فدراسیون والیبال آمریکا حاضر است که برای جانشینی اسپراو به وبر پیشنهاد بدهد یا خیر؟ ما می‌خواهیم به جنگ تیم‌های قدرتمند برویم، پس چطور حاضر می‌شویم به گزینه‌ای که آن‌ها حاضر نیستند به او اعتماد کنند، اعتماد کنیم؟

انتهای پیام/



یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
تنها راهپیشرفت والیبال مون اعتماد به مربیان ایرانی وزمان دادن به آنها خصوصا در رسانه هاست،رسانه ها بزرگترین ضربه رو مربی ایرانی میزنند چون افکار عمومی رو مغشوش میکنند برعلیه مربی وطنی درنتیجه هرمربی که در خارج ازکشوربیکارباشه میاد بامنت وازنگاه بالا به پایین در والیبال ایران ضعیف کارمیکند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *