گفت‌وگو|

میرحسینی: خاویر وبر گزینه بهتری از پیاتزا و دال‌زاتو است/ موافق سرمربی ایرانی کنار دستیار خارجی نیستم

10:28 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۶۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
میرحسینی: خاویر وبر گزینه بهتری از پیاتزا و دال‌زاتو است/ موافق سرمربی ایرانی کنار دستیار خارجی نیستم
کارشناس والیبال ایران گفت: تصمیم فدراسیون والیبال در انتخاب یک سرمربی نامدار خارجی کار بسیار درستی است.

عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با میزان، درباره پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و گزینه‌های خارجی مطرح شده در رسانه‌ها ازجمله پیاتزا، خاویر وبر و رنان دال‌زاتو، اظهار داشت: باتوجه به آنچه که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف مطلع شدم به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال در حال نهایی کردن مذاکرات با ۳ گزینه مختلف خارجی است و امیدواریم به زودی یکی از این مربیان نامدار سکان هدایت تیم ملی والیبال را براساس آن برنامه بلندمدتی که طراحی شده، برعهده بگیرد. از بین پیاتزا، وبر و دال‌زاتو به نظرم خاویر وبر آرژانتینی باید گزینه نخست و اولویت اصلی فدراسیون والیبال باشد، زیرا می‌تواند به دلیل دانش بالای فنی نقطه عطف مثبتی در والیبال کشورمان باشد.

عملکرد وبر در ۵ سال هدایت آرژانتین مطلوب بود

وی افزود: خاویر وبر فرد بسیار قابل احترامی بین مربیان و مدرسان والیبال جهان دارد و علاوه بر شخصیت کاریزماتیک، مدیریت فوق‌العاده‌ای در تمرینات و کنار زمین در مسابقات دارد. وبر هم در زمانی که به عنوان پاسور تیم ملی آرژانتین بازی می‌کرد یکی از خوش‌فکرترین و مستعدترین پاسور‌های جهان بود و در ۵ سالی که هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده داشت نتایج مطلوبی گرفت. به نظرم خاویر وبر در مقایسه با پیاتزا و دال‌زاتو گزینه بهتری برای هدایت تیم ملی ایران است.

دال‌زاتو به درد تیم ملی والیبال ایران نمی‌خورد

میرحسینی ادامه داد: در صورتی که مذاکرات با خاویر وبر منتفی شود، به نظرم روبرتو پیاتزا گزینه بهتری نسبت به دال‌زاتو در جهان مربیگری به حساب می‌آید. دال‌زاتو هرچند بازیکن بزرگی در تیم ملی برزیل بود، اما از نطر کارنامه مربیگری پیاتزا رزومه پربارتری از دال‌زاتو دارد و سال‌هاست که در سری‌آ ایتالیا مربیگری می‌کند و می‌تواند پس از وبر، گزینه دوم فدراسیون والیبال باشد.

کارشناس والیبال تاکید کرد: اگر دنبال اجرای برنامه بلندمدتی هستیم که ژاپنی‌ها از ۸ سال پیش شروع کردند و در ۳ سال اخیر به اوج و افتخار رسیدند باید در درجه اول از دانش بالای فنی و نحوه مدیریت سرمربی خارجی مدنظرمان شناخت کافی داشته باشیم و از سوی دیگر باید در نظر بگیریم که آیا از لحاظ سخت‌افزاری و داده‌ها، بودجه، وضعیت کیفی لیگ و ... شرایط مشابهی مانند ژاپن داریم یا خیر؛ بنابراین نمی‌توانیم شرایط رشد و پوست‌اندازی در والیبال ایران را با ژاپن مقایسه کنیم، زیرا شدنی است و نتیجه نخواهیم گرفت، اما باید با نکته‌برداری از قسمت‌های خوب و مثبت در نهایت برنامه بلندمدت خودمان را براساس داشته‌های والیبال کشورمان طراحی و اجرا کنیم.

سرمربی خارجی باید از انتخاب بازیکنان تا اعضای کادرفنی اختیار تام داشته باشد

میرحسینی در پایان در واکنش به این که آیا به نظرش ترکیب سرمربی ایرانی با یک مربی یا دستیار خارجی تراز اول می‌تواند در شرایط فعلی به تیم ملی والیبال کمک کند، خاطرنشان کرد: من موافق چنین ترکیبی از کادرفنی نیستم، زیرا تجارب سپردن نیمکت تیم ملی والیبال به سرمربی ایرانی تجربه‌های خوبی نبودند، زیرا نه‌تن‌ها انتظارات همیشه بالا است از سوی دیگر میزان اعتماد و زمان دادن به مربی ایرانی هم کم بوده است. معتقدم تصمیم فدراسیون والیبال در انتخاب یک سرمربی نامدار خارجی کار بسیار درستی است که انشالله بتوانیم از نسل جدید در سال‌های آینده و پروسه ۴ ساله شاهد تحول خوبی در والیبال کشورمان باشیم. باید به مربی خارجی اختیار تام در امور فنی از انتخاب بازیکنان تا اعضای کادرفنی بدهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *