رئیس کل دادگستری زنجان: برای افزایش حرفه‌آموزی و اشتغال میان زندانیان باید تلاش مضاعف شود

11:52 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: برای افزایش حرفه‌آموزی و اشتغال میان زندانیان باید تلاش مضاعف شود
رئیس کل دادگستری استان زنجان خواستار تلاش مضاعف برای افزایش تعداد بیشتر زندانیان برای امر حرفه آموزی و اشتغال شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل زندان‌های استان زنجان با تبریک هفته دولت و گرامی داشت شهدای دولت گفت: فلسفه مجازات‌های اسلامی بحث تربیت مجرمین و بازدارندگی مجازات‌ها است، مجازات برای کسانی که با اعمال و رفتار خود امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه کار زندانبانی مسئولیتی سخت و دشواری است افزود: معنای دیگر کار زندانبانی اصلاح و تربیت مجرمین است که فعالیت در این مجموعه به لحاظ محیط کار و سختی‌های موجد بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: از سیاست‌های قوه قضاییه در سند تحول که بر عهده سازمان زندان‌ها گذاشته شده، استقرار نظام‌های جدید تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است، که توجه به این مقوله مورد اهتمام مسئولان قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق توجه به موضوع اشتغال زندانیان را ازدیگر برنامه‌های قوه قضاییه بیان کرد و خواستار تلاش مضاعف برای افزایش تعداد بیشتر زندانیان برای امر حرفه آموزی و اشتغال شدند.

وی ارتقا نظام پس از خروج زندانیان را که در سند تحول نیز به آن اشاره شده امری ضروری برشمرد و گفت: توجه به خانواده زندانیان که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند نیز مورد اهتمام بیشتر مسئولان زندان‌ها قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان خاطر نشان کرد: در صورتی که اقدامات تربیتی و اصلاحی زندانیان بر مجرمین موثر واقع شود موجبات عدم بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندان را فراهم خواهد کر و بازگشت مجرمین به جامعه و خانواده‌ها آن هم با اصلاح آثار خوبی در پی خواهد داشت.

در پایان مراسم که با حضور امام جمعه زنجان، استاندار، معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها، اعضای شورای قضائی، شورای داری و کارکنان اداره زندان‌های استان برگزار شد، از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی تقدیر و سید مجتبی حسینی به عنوان مدیر کل جدید زندان‌های استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *