ایتالیا سرکوب کشتی‌های نجات مهاجران را تشدید می‌کند

14:52 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ایتالیا سرکوب کشتی‌های نجات مهاجران را تشدید می‌کند
ایتالیا طی سال‌های گذشته همواره سیاست‌های ضدمهاجرتی خود را تشدید کرده و در پی این موضوع سرکوب کشتی‌های نجات مهاجران را دنبال می‌کند.

خبرگزاری میزان - دولت جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا برای بیست‌وسومین بار یک کشتی نجات بشردوستانه را توقیف کرده است.

براساس گزارش‌ها، ایتالیا اقدام‌های خود را برای سرکوب مهاجرانی که از طریق دریای مدیترانه به این کشور سفر می‌کنند، افزایش داده است.

سازمان پزشکان بدون مرز پس از توقیف کشتی جست‌وجو و نجات غیرنظامی خود با نام ژئو بارنتز در بندر سالرنو، در نزدیکی ناپل، دولت ملونی را به یک تصمیم خودسرانه و غیرانسانی متهم کرد.

مقام‌های ایتالیایی دستور توقیف ۶۰ روزه را صادر کردند که یکی از مهم‌ترین توقیف‌ها در کمپین ۱۸ ماهه دولت این کشور علیه کشتی‌های بشردوستانه فعال در دریای مدیترانه بود.

ژئو بارنتز به تازگی ۱۹۱ مهاجر را نجات داده و به خشکی رسانده بود. 

رم، ژئو بارنتس را به به‌خطر انداختن زندگی افراد و ارائه نکردن اطلاعات سریع به مقام‌های ایتالیایی در جریان نجات شبانه در مرکز مدیترانه متهم کرد.

پزشکان بدون مرز هرگونه تخلف را رد کرده و می‌گوید که خدمه ژئو بارنتز پس از مشاهده تعداد قابل توجهی از مردم که از یک قایق کوچک به داخل دریا سقوط کرده بودند، وارد عمل شدند. 

این موسسه خیریه گفت که چاره‌ای جز انجام عملیات نجات نداشته است.

گروه‌های بشردوستانه مانند پزشکان بدون مرز، آکسفام و برخی گروه‌های دیگر، رم را به ممانعت سیستماتیک در انجام فعالیت‌های جست‌وجو و نجات متهم کرده‌اند؛ به‌گفته این گروه‌ها، سیاست‌های رم باعث تلفات جانی انسان‌ها شده است.

خوان ماتیاس‌گیل، که عملیات جست‌وجو و نجات مدیترانه پزشکان بدون مرز را مدیریت می‌کند، گفت: دولت ایتالیا سیاست‌های خود را به‌عنوان موفقیت به افکار عمومی می‌فروشد، اما بهای این سیاست‌ها مرگ و نقض بسیار شدید حقوق بشر است.

به‌گفته وزارت کشور ایتالیا، در سال جاری بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ مهاجر از طریق دریا وارد این کشور شده‌اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۳ هزار نفر بود. 

براساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، ۴۲۴ مهاجر در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده و ۶۰۳ نفر مفقود شده‌اند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *