گفت‌وگو|

ساختمان‌های قدیمی تهران مکان مناسبی برای انجام کار‌های فرهنگی هستند

9:22 - 09 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۸۵
ساختمان‌های قدیمی تهران مکان مناسبی برای انجام کار‌های فرهنگی هستند
سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه ساختمان‌های قدیمی برای انجام کار‌های فرهنگی بسیار مناسب هستند، گفت: باید از شهرداری بخواهیم که با آغوش باز تسهیلاتی را ارائه دهد تا این ساختمان‌ها به مخروبه و بافت فرسوده تبدیل نشوند.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با میزان درباره ساختمان‌های قدیمی شهر تهران که می‌توانند مکان‌های فرهنگی بسیار خوبی باشند اما در اغلب موراد رها می‌شوند، گفت: ساختمان‌های قدیمی املاک شخصی هستند و اگر شهرداری بخواهد در مورد این ساختمان‌ها ورود پیدا کند یا باید نسبت به آن ساختمان‌ها تملک پیدا کند و یا اینکه از قرارداد‌های مشارکتی سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران استفاده کند.

وی ضمن اشاره به اینکه ساختمان‌های قدیمی برای انجام کارهای فرهنگی بسیار مناسب هستند و هر کدام از آن‌ها با توجه به فضایی که دارند می‌توانند برای انجام کارهای فرهنگی مختلف مورد استفاده قرار گیرند، ادامه داد: تملک این ساختمان‌ها نیاز به منابع مالی بسیاری دارد و این در حالیست که اولویت‌های ما در مدیریت شهری به اقداماتی نظیر پیش خرید اتوبوس و واگن مترو اختصاص دارد.

سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در رابطه با مشارکت مردم و بخش خصوصی باید از شهرداری بخواهیم که با آغوش باز تسهیلاتی را ارائه دهد تا این ساختمان‌ها به مخروبه و بافت فرسوده که بسیار آزاردهنده است، تبدیل نشوند.

نادعلی با بیان اینکه در بافت‌های فرسوده وسیع اقداماتی در زمینه مسکن ملی در حال انجام است، گفت: امیدواریم این مسئله با کمک دولت جدید پیگیری شود.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *