بهره‌مندی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از خدمات امدادی هلال‌ احمر کردستان

14:08 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۶۹
بهره‌مندی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از خدمات امدادی هلال‌ احمر کردستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان کردستان گفت: در ایام اربعین حسینی از تاریخ ۱۶ مرداد لغایت ۵ شهریور، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی، خدمات امدادی هلال‌ احمر کردستان را دریافت کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر_کردستان؛ پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با آمادگی کامل این جمعیت برای ارائه خدمات به زائران حسینی، گفت: در این مدت در سطح استان، ۳۶ پایگاه امدادی با حضور ۲۰۰ نجاتگر آموزش‌دیده به صورت شبانه روزی، جهت ارائه خدمات به هموطنان و زائران فعالیت داشته است.

وی در ادامه ضمن اشاره به امدادرسانی ۴۶ حادثه توسط تیم‌های عملیاتی این استان، افزود: ۵۳۱ مصدوم توسط نجاتگران هلال‌احمر مستقر در پایگاه‌های امدادی سطح استان، مرز باشماق مریوان و درمانگاه هلال‌احمر در سلیمانیه عراق امدادرسانی شدند که از این تعداد، ۴۶۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۴۳ مصدوم با آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند. ۸ مصدوم نیز توسط تیم‌های عملیاتی و با استفاده از تجهیزات امدادی، رها سازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان با اشاره به حضور مربیان آموزشی در پایگاه‌های مرزی و آموزش امداد و کمک‌های اولیه به ۴۵۰ نفر، خاطرنشان کرد: در قرارگاه امداد و نجات هلال‌احمر، خدمات امدادی و سلامت، آموزش کمک‌های اولیه، و توزیع بروشور ارائه شده و همچنین تجهیز و برقراری ارتباطات و بی سیم‌ها و برگزاری جلسات روزانه با سازمان امداد و نجات از نقطه صفر مرزی انجام شده است و در مرز باشماق مریوان، خدماتی دیگر همچون: پخت و توزیع نان در بین زائران، توزیع آب معدنی و توزیع یخ صورت گرفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *