جنایت در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی به‌دنبال پاکسازی قومی فلسطینی‌ها

13:11 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی به‌دنبال پاکسازی قومی فلسطینی‌ها
رژیم صهیونیستی با وجود صادر شدن رای مشورتی دادگاه لاهه درباره غیرقانونی بودن اشغال سرزمین‌ها و شهرک‌های فلسطینی، اما همچنان به جنایت در این منطقه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در طول تاریخ ۷۵ ساله خود به‌طور مداوم فلسطینیان را در کرانه باختری هدف قرار داده و سرزمین‌های آنان را اشغال کرده است.

به‌گفته مقام‌های بهداشتی و رسانه‌های فلسطین، در پی حمله زمینی و هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری اشغالی، دست‌کم ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند. 

حمله‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

این تهاجم که اوایل روز چهارشنبه آغاز شد، شامل صد‌ها نظامی صهیونیست با پشتیبانی هواپیما‌های جنگنده، پهپاد‌ها و بولدوزر‌ها بود و ۳ منطقه جنین، طولکرم و دره اردن را به‌طور همزمان هدف قرار داد. 

مدیر بخش آمبولانس در جمعیت هلال احمر فلسطین، گفت که نظامیان صهیونیست ۴ نفر را در اردوگاه آوارگان الفارعه در طوباس کشتند.

چند فلسطینی دیگر نیز مجروح شدند؛ هلال احمر اعلام کرد که گروه‌های امدادی آن برای رسیدن به مجروحان با مشکل مواجه شده‌اند، زیرا نظامیان صهیونیست از ورود آمبولانس‌ها به منطقه جلوگیری می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۲ نفر در جنین و ۳ نفر دیگر در پی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در روستای نزدیک به سیر به شهادت رسیدند. 

جنایت در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی به‌دنبال پاکسازی قومی فلسطینی‌ها

نظامیان صهیونیست عملیات در شمال اراضی اشغالی را بزرگترین عملیات در نوع خود از سال ۲۰۰۲ توصیف کرده‌اند. 

تعداد حمله‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از ۳ برابر شده است.

فلسطینی‌ها در چند هفته گذشته شاهد تشدید استفاده از حمله‌های هوایی علیه خود بوده‌اند. 

هدف رژیم اشغالگر

عمر بدار، تحلیلگر سیاسی خاورمیانه، گفت که به نظر می‌رسد این تهاجم بخشی از استراتژی بلندمدت رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی سرزمین فلسطین باشد.

بدار گفت: اسرائیل برای مدت بسیار بسیار طولانی قصد ضمیمه کردن و پاکسازی قومی بخش‌های بزرگ کرانه باختری را داشته است.

جنایت در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی به‌دنبال پاکسازی قومی فلسطینی‌ها

پیش از این، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ارتش اشغالگر خواسته بود تا فلسطینیان را از کرانه باختری تخلیه کند. 

بددار گفت: من فکر می‌کنم که نظامیان اسرائیلی از فرصت توجه جهانیان به وحشت جنگ غزه استفاده کرده‌اند تا بتوانند اهداف خود را در کرانه باختری دنبال کنند؛ بنابراین آنچه در چند ماه گذشته شاهد آن بوده‌ایم، کشته شدن بیش از ۶۵۰ فلسطینی از سوی نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی در سراسر کرانه باختری است.

کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از زمانی که رژیم صهیونیستی جنگ خود را علیه غزه آغاز کرد، حمله‌های ارتش اشغالگر به شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری به یک اتفاق شبانه تبدیل شده است و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست دست‌کم ۶۴۶ فلسطینی، از جمله ۱۴۸ کودک را به شهادت رسانده و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر را مجروح کردند.

براساس گزارش انجمن اسیران فلسطینی و کمیسیون امور بازداشت‌شدگان و اسیران سابق، نظامیان صهیونیست در این مدت دست‌کم ۱۰ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که ۳ هزار و ۴۳۲ فلسطینی بدون اتهام در زندان‌های نظامی رژیم صهیونیستی محبوس هستند. 

جنایت در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی به‌دنبال پاکسازی قومی فلسطینی‌ها

در همین حال و براساس گزارش سازمان ملل، طی این دوره زمانی دست‌کم هزار و ۴۳۲ خانه شهروندان فلسطینی و سایر سازه‌ها تخریب شده و ۳ هزار و ۲۷۰ فلسطینی آواره شده‌اند.

خبرنگار الجزیره در توصیف شرایط در کرانه باختری، گفت: ما درمورد وضعیتی صحبت می‌کنیم که در آن فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تحت تهدید نیرو‌های اسرائیلی هستند، اما همچنین آن‌ها خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی را تجربه می‌کنند؛ شهرک‌نشینان به شهرک‌های فلسطینی حمله و زندگی فلسطینی‌ها را بیش از پیش دشوارتر می‌کنند.

شهرک‌نشینان (صهیونیست‌هایی که به‌طور غیرقانونی در زمین‌های خصوصی فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی زندگی می‌کنند) هنگام حمله به خانه‌های فلسطینی‌ها در نزدیکی بیت‌لحم طی روز سه‌شنبه (۷ شهریور)، یک فلسطینی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده و ۶ نفر دیگر را مجروح کردند.

بی‌اعتنایی به رای دادگاه لاهه

اقدام‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در حالی رخ می‌دهد که دادگاه عالی سازمان ملل اواخر تیر اعلام کرد که اشغال سرزمین‌ها و شهرک‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است و باید هر چه سریع‌تر از آن خارج شود.

نظر مشورتی قاضی‌های دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) که به‌عنوان دادگاه جهانی شناخته می‌شود، الزام‌آور نیست، اما براساس قوانین بین‌المللی دارای اهمیت بوده و ممکن است حمایت از رژیم صهیونیستی را تضعیف کند. 

جنایت در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی به‌دنبال پاکسازی قومی فلسطینی‌ها

حکم دادگاه باعث خشم شهرک‌نشینان کرانه باختری و همچنین سیاستمدارانی مانند بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شد که حزب او به جنبش شهرک‌نشینان نزدیک است و خود در شهرک‌های کرانه باختری زندگی می‌کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *