پیوند تاریخ استعماری آلمان و سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت شولتز

7:30 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پیوند تاریخ استعماری آلمان و سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت شولتز
کارشناسان می‌گویند که دولت آلمان درپی فشار‌های راست افراطی به‌دنبال تشدید برخورد و اخراج مهاجران از این کشور است.

خبرگزاری میزان - دولت آلمان همواره طی سال‌های گذشته به‌دنبال طرح و اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی بوده است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به‌تازگی در واکنش به حمله با چاقو در شهر سولینگن، وعده اجرای سریع‌تر قوانین اخراج مهاجران را داده است.

به‌نظر می‌رسد که دولت آلمان در حال استفاده از حادثه شهر سولینگن به‌عنوان توجیهی برای پیاده کردن سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و همچنین اخراج مهاجران از این کشور است. 

حمایت‌های فزاینده از احزاب راست افراطی

در همین حال، جوامع مهاجر و اقلیت‌های قومی و نژادی در آلمان نسبت به حمایت‌های فزاینده از احزاب راست افراطی مانند حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) ابراز نگرانی کرده‌اند. 

این حزب به خاطر لفاظی‌های تند ضدمهاجرتی خود و استفاده از مهاجرت به‌عنوان یکی از مسائل کلیدی رای‌دهندگان در شرق آلمان شناخته می‌شود. 

این موضوع نه‌تنها در میان کسانی که برای مبارزه با تبعیض فعالیت می‌کنند، بلکه در میان اقلیت‌هایی مانند سیاه‌پوستان و مهاجران آفریقایی نیز نگرانی ایجاد کرده است؛ این قشر که در میان اقلیت‌های قابل مشاهده است، اغلب نخستین کسانی هستند که مورد تبعیض قرار می‌گیرند. 

این وضعیت به‌ویژه در ایالت تورینگن که مردمش هفته آینده پای صندوق‌های رای خواهند رفت، برجسته است. 

نتایج نظرسنجی‌های فعلی نشان می‌دهد که تا ۳۰ درصد از رای‌دهندگان در تورینگن می‌گویند که می‌خواهند رای خود را برای حزب آلترناتیو برای آلمان به صندوق بیندازند و این موضوع این حزب را از سایر احزاب جریان اصلی برتری می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند که به‌ویژه در تورینگن، حامیان راست افراطی محیطی خصمانه علیه اقلیت‌ها، از جمله سیاه‌پوستان ایجاد کرده‌اند. 

در همین حال، یورونیوز نوشت که احزاب مخالف از حادثه شهر سولینگن برای انتقاد از دولت آلمان به دلیل شکست در سیاست مهاجرت استفاده کرده‌اند؛ دولت هم با تعهد به تشدید قوانین اخراج مهاجران به این موضوع واکنش نشان داده و اولاف شولتز، صدراعظم قرار است با فردریش مرز، رئیس حزب مخالفان دولت موسوم به CDU دیدار کند تا درمورد این موضوع بیشتر بحث کند.

مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان نیز تایید کرده که پناهجویانی که درخواست پناهندگی آن‌ها رد شده ممکن است به کشور مبدا اخراج شوند. 

وضعیت تاریخی سیاه‌پوستان در آلمان

در همین حال، آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان «سیاه‌پوست بودن در آلمان هرگز آسان نبوده است»، به مشکل‌های پیش‌روی اقلیت‌ها در آلمان، به‌ویژه سیاه‌پوستان پرداخته است. 

سیاه‌پوست بودن در آلمان همیشه به معنای قرار گرفتن در معرض نژادپرستی، از تحقیر‌های روزمره تا حمله‌های مرگ‌بار بوده است؛ در شرق آلمان، خطر می‌تواند حتی بیشتر باشد.

تاریخ تبعیض نژادی در آلمان خیلی قبل از این که نازی‌ها شروع به طرد، تبعید و در نهایت قتل سیاه‌پوستان در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ کنند، آغاز شده بود.

آلمان از سال ۱۸۸۴ تا پایان جنگ جهانی اول مستعمره‌های متعددی در آفریقا داشت؛ این مستعمره‌ها شامل مناطقی در تانزانیا، بوروندی، رواندا، نامیبیا، کامرون، توگو و غنا امروزی می‌شد.

روایت‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که در این دوره ناعدالتی‌های زیادی در قبال سیاه‌پوستان وجود داشته است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *