گفت‌وگو|

ضرورت جوان‌گرایی و افزایش دوندگی خط دفاعی تیم ملی/ محمد: قلعه‌نویی با ترکیب جوان به مصاف قزاق‌ها می‌رود

0:15 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۶۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ضرورت جوان‌گرایی و افزایش دوندگی خط دفاعی تیم ملی/ محمد: قلعه‌نویی با ترکیب جوان به مصاف قزاق‌ها می‌رود
کارشناس فوتبال ایران گفت: قلعه‌نویی مربی باهوشی است و انتظار می‌رود از بازیکنان مستعد و جویای نام لیگ برتر در تیم ملی بهره ببرد تا نسل جدیدی از بازیکنان، برای جام جهانی آینده داشته باشیم.

علیرضا محمد در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه بازی تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی برابر قزاقستان در ۱۵ شهریورماه بازی دشواری نخواهد بود، اظهار داشت: ۲ هفته از لیگ برتر گذشته است و برخلاف نظر سایر افراد، بازیکنان مستعد و پرتوانی در لیگ برتر دیده‌ام. بازیکنان توانمند و جویای نامی در لیگ برتر داریم که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

وی افزود: امیر قلعه‌نویی مربی باهوشی است و انتظار می‌رود از بازیکنان توانمند و مستعد جدید لیگ برتر در تیم ملی بهره ببرد تا ان‌شاءالله نسل جدیدی برای تیم ملی و جام جهانی آینده شکل بگیرد. در لیگ برتر فصل جدید از بازیکنان جوان و بسیار مستعدی رونمایی خواهد شد. احساس می‌کنم تیم ملی با ترکیبی جوان برابر قزاق‌ها صف‌آرایی کند. فوتبال دنیا رو به بازیکن جوان آورده زیرا دوندگی تیم‌ها طی سال‌های اخیر به شدت بالا رفته است. تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه می‌تواند برگ برنده تیم ملی در بازی‌های مقدماتی باشد.

گزینه اول دروازه‌بانی تیم ملی بیرانوند است

این کارشناس فوتبال در رابطه با شانس اول دروازه‌بانی تیم ملی در بازی‌های پیش‌رو تصریح کرد: برای دروازه‌بانی تیم ملی، نظر من علیرضا بیرانوند است زیرا تجربه بالایی طی سالیان اخیر دارد و سالیان سال است که دروازه‌بان اول تیم ملی است. البته سیدحسین حسینی در سالی که گذشت عملکرد بسیار خوبی داشت، اما ترجیح من از میان این ۲ نفر، بیرانوند است. احساس می‌کنم در مقطع کنونی نباید با تغییر دروازه‌بان، ریسک کنیم. البته تصمیم‌گیرنده نهایی قلعه‌نویی است و احساس می‌کنم بیرانوند فیکس شود.

وی در ادامه مطرح کرد: خط دفاعی تیم ملی پیر شده است و آن دوندگی سابق را ندارد و به هر حال هر سال که از سن فوتبالی آن‌ها می‌گذرد، از توانایی آن‌ها هم کاسته می‌شود. نیاز به جوانگرایی در خط دفاعی تیم ملی دیده می‌شود و باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

با تغییر نسل و جوان‌گرایی در خط دفاعی، تیم ملی قدرت می‌گیرد

محمد در رابطه با موفقیت زوج طارمی و آزمون، خاطرنشان کرد: در خط هجومی مهدی طارمی را داریم که بی‌نظیر است و هم‌اکنون در سطح اول فوتبال اروپا و در اینتر میلان حضور دارد. تراکم بالا و عجیبی در حمله تیم ملی وجود دارد و بازیکنان بسیار زیادی در این بخش داریم. تنها لازم است دفاع ما مستحکم باشد تا عملکرد خط هجومی در مسابقات مهم به چشم بیاید.

کارشناس فوتبال ایران گفت: سردار آزمون هم بازیکن خاصی است و با وجود اینکه به فوتبال آسیا برگشته، توانایی‌های خود را خواهد داشت. آزمون افت نکرده و من شنیده‌ام که این انتقال به خاطر توافق و مراودات باشگاه آلمانی با اماراتی‌ها بوده است و باشگاه لورکوزن در زمینه انتقال این بازیکن به آسیا تأثیر بیشتری نسبت به خود بازیکن داشته است.

بهره‌وری طارمی در تیم ملی، به هم‌تیمی‌ها و تاکتیک سرمربی بستگی دارد

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که چرا طارمی آن عملکرد ویژه در اروپا را به آن شکلی که انتظار می‌رود در تیم ملی پیاده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به هر حال بازیکنان سطح بالایی از ملیت‌های مختلف در اینتر یا پورتو کنار او بازی می‌کردند که قابل مقایسه با ملی‌پوشانی که او را در تیم ملی تغذیه می‌کنند، نیستند. ممکن است تاکتیک سرمربیان نیز بر روی بازی طارمی تأثیر بگذارد،‌ اما به هر حال مشکل فردی از خود بازیکن نمی‌بینم و این موضوع بیشتر به هم‌تیمی‌های طارمی و تاکتیک تیم ملی ارتباط دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *