رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه‌اندازی می‌شود

17:13 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه‌اندازی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به‌زودی ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه اندازی می‌شود، گفت: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست چراکه قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود.  

خبرگزاری میزان- محبوب افراسیاب در بازدید سرزده از حوزه قضایی  دهدشت، با مردم و کارکنان قضایی و اداری نیز دیدار کرد. 

وی در بازدید از شعب ضمن بررسی آمار و عملکرد دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سخنانی خطاب به کارکنان قضایی و اداری گفت: گرچه یکی از اهداف طرح تحول و تعالی قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌ها است و این مهم می‌تواند به اتقان آرا و کیفیت صدور آن‌ها کمک کند، اما همکاران دقت بیشتری کنند که کیفیت را قربانی کمیت نکنند. 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با قضات دادگستری به راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در راستای انسجام بخشی به صلح و سازش پرونده‌های حقوقی و کیفری و گسترش فرهنگ صلح و سازش، در کنار استفاده از ریش سفیدان و سفیران صلح، شورا‌های حل اختلاف در کنار بکارگیری سایر مقبولین جامعه اقدام به ایجاد دادگاه‌های صلح کرده است.

وی افزود:۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه‌اندازی می‌شود

افراسیاب ارتباط دوسویه دادسرا و دادگاه را در ارائه خدمات بیشتر به مردم مؤثر خواند و ابراز کرد: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست، چون قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود. 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فرهنگ عشیره‌ای استان در استفاده از نهاد‌های داوری در ایجاد صلح و سازش اشاره کرد.

 افراسیاب گفت: استفاده از فرهنگ عشیره‌ای و قومی و قبیله‌ای در پذیرش صلح و سازش و احترام بزرگان و ریش سفیدان، سادات و روحانیون و مسئولین استانی در شهرستانی، همه و همه در نهاد‌های داوری خلاصه می‌شود اما شایسته است که نهاد‌های داوری در جهت کوتاه نمودن فرایند رسیدن به فرایند صلح و سازش، از افراد ذی نفوذ منطقه استفاده کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *