۳ دادگاه صلح در بخش‌های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

14:22 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۰۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ دادگاه صلح در بخش‌های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی ۳ دادگاه صلح در بخش‌های قضایی مارگون، چاروسا و دیشموک این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- محبوب افراسیاب اظهار کرد: مطابق ماده ۴ قانون جدید شورا‌های حل اختلاف جهت راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در گام اول استان کهگیلویه و بویراحمد پس از رفع اشکالات سامانه خدمات قضایی و آماده‌سازی زیرساخت فنی لازم جهت ارائه خدمات الکترونیکی متناسب، دادگاه‌های صلح در بخش‌های مارگون، چاروسا و دیشموک تشکیل شد.

 وی افزود: در حال حاضر تمامی دعاوی و امور مربوط در صلاحیت دادگاه‌های صلح به این دادگاه‌ها ارجاع می‌شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با صلاحیت این دادگاه‌ها، گفت: بر اساس قانون جدید دادگاه‌های صلح هم به دعاوی حقوقی و هم به دعاوی کیفری رسیدگی می‌کنند که بخش قابل توجهی از صلاحیت‌های محاکم قضایی است به طوری که ۲۲ عنوان حقوقی در صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های صلح قرار گرفته است. 

افراسیاب ادامه داد: بدیهی است گستردگی صلاحیت دادگاه‌های صلح موجب می‌شود تا حجم گسترده‌ای از پرونده‌های قضایی به این دادگاه‌ها ارجاع شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که فرایند رسیدگی در این دادگاه‌ها تسهیل شده است در نتیجه رسیدگی‌ها را تسریع و موجب افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی در دادگاه‌های صلح یک مرحله‌ای است و بسیاری از آرای صادره قطعی هستند که البته استثنا‌هایی هم مطابق با تبصره ۶ ماده ۱۱ قانون جدید شورا‌های حل اختلاف وجود دارد؛ بنابراین قطعیت آرای مربوط به دعاوی خرد موجب تسریع در تعیین تکلیف و اجرای حکم می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *