نگرانی مردم انگلیس از پیامد‌های راست‌گرایی افراطی

12:48 - 01 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۶۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی مردم انگلیس از پیامد‌های راست‌گرایی افراطی
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم انگلیس از شکاف اجتماعی متعاقب رشد راست‌گرایی افراطی در این کشور به شدت نگران هستند.

خبرگزاری میزان – جدیدترین بررسی‌ها نشان‌دهنده نگرانی عمیق و سراسری در انگلیس از رشد راست‌گرایی افراطی و متعاقب آن تشدید شکاف‌های اجتماعی، درپی ناآرامی‌های خشونت‌بار ماه گذشته است.

به گزارش گاردین، نظرسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که تقریبا سه چهارم شهروندان انگلیسی پس از ناآرامی‌های خشونت‌بار سراسری در این کشور به شدت نگران هستند.

عمده نگرانی‌های آن‌ها درباره تاثیر ناآرامی‌های ناشی از خشونت راست افراطی بر خدمات عمومی و اقتصاد بود؛ ۷۳ درصد نیز گفتند که نگران رشد راست‌گرایی افراطی هستند.

آخرین نظرسنجی درباره نگرانی مردم انگلیس از راست‌گرایی افراطی در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) انجام شده بود؛ در آن زمان ۶۲ درصد انگلیسی‌ها در این باره نگران بودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر مردم انگلیس بر این باور هستند که سیاستمداران واکنش خاصی به موج‌های ناآرامی نشان نمی‌دهند؛ ۱۹ درصد نیز عملکرد پلیس در واکنش به ناآرامی‌های خشونت‌بار اخیر در این کشور را ناکافی خواندند.

۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز بر نقش منفی رسانه‌های اجتماعی در رابطه با ناآرامی‌های اخیر در انگلیس تاکید کردند.

نظرسنجی ایپسوس همچنین از افزایش نگرانی درباره رشد چپ‌گرایی افراطی در میان مردم انگلیس خبر داد؛ ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که جامعه انگلیس بسیار یا نسبتا زیاد تقسیم شده است؛ این میزان بالاترین رقم از سال ۲۰۱۹ است.

حدود ۸۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز اعلام کردند که جرم و جنایت و رفتار‌های ضد اجتماعی در سراسر انگلیس یک مشکل بزرگ است؛ ۷۲ درصد نیز اعلام کردند که میزان جرایم در ۱۲ ماه گذشته در انگلیس افزایش یافته است.

این نظرسنجی درپی آن انجام شد که انگلیس یکی از بدترین ناآرامی‌های خشونت‌بار سراسری را طی یک دهه گذشته تجربه کرد؛ این ناآرامی پس از حادثه قتل سه کودک در شهر ساوتپورت در شمال انگلیس و متعاقب آن انتشار اطلاعات نادرست درباره عامل حمله رخ داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *