یادداشت|

معاون اجتماعی دادگستری استان خراسان رضوی: پیشگیری از جرایم مرتبط با اراضی و تغییر کاربری آن از اهداف سامانه مدیریت پنجره واحد زمین است

12:32 - 01 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۶۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی دادگستری استان خراسان رضوی: پیشگیری از جرایم مرتبط با اراضی و تغییر کاربری آن از اهداف سامانه مدیریت پنجره واحد زمین است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در یادداشتی نوشت: سامانه مدیریت زمین به عنوان پل ارتباطی میان سازمان‌های مسئول در حوزه مدیریت اراضی و صدور مجوزات با اشخاص حقیقی و حقوقی، معرفی شده است.

حسین شفیعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری میزان قرار داد در رابطه با سامانه مدیریت زمین و کارکرد آن نوشت: موضوع لزوم ساماندهی، صیانت و حفاظت از اراضی حساس و آسیب‌پذیرِ کشور بیش از پیش مورد توجه مسئولین و دستگاه قضا قرار گرفت. لذا پیشگیری از جرایم مرتبط با اراضی و پیشگیری از تغییر کاربری آنها از اهداف سامانه "مدیریت پنجره واحد زمین" است. 

به همین منظور کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری با حضور حداکثری دستگاه‌های نظارتی و اجراییِ فعال در حوزه زمین، تشکیل و پس از برگزاری جلسات فنی و کارشناسی لازم، «پروژه پنجره واحد مدیریت زمین» به عنوان زیرساخت الکترونیکی مدیریت خدمات حوزه زمین و یکپارچه‌سازی حفاظت از اراضی کشور تعریف و روش اجرایی آن مورد توافق کلیه دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت.

 سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است و این سامانه با حضور سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و نمایندگان ارشد دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۱۸ اسفند ۹۹ رونمایی شد و در سال ۱۴۰۱ به منظور راه اندازی و بهره برداری در سایر استان‌ها، به کلیه معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ابلاغ شد.

این سامانه پل ارتباطی میان سازمان‌های مسئول در حوزه مدیریت اراضی و صدور مجوزات با اشخاص حقیقی و حقوقی، معرفی شده است و نقش نظارتی بر تخلفات حوزه زمین را ایفا می‌کند همچنین صدور مجوز‌های مرتبط با زمین از این درگاه انجام می‌شود.

از این رهگذر با نظارت بر عملکرد و اجرای صحیح این سامانه، انتظار می‌رود شاهد کاهش نرخ رشد پرونده‌ها در حوزه زمین، تغییرات کاربری غیرمجاز و تصرفات اراضی در استان باشیم. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *