گفت‌وگو|

شهادت ۳۰۰ نفر از کادر درمان در زمان شیوع کرونا؛ ۱۰۰ نفر از شهدا پزشک بودند

9:39 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۵۱۲
شهادت ۳۰۰ نفر از کادر درمان در زمان شیوع کرونا؛ ۱۰۰ نفر از شهدا پزشک بودند
سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر از جامعه پزشکی در دوران شیوع کرونا به شهادت رسیدند، گفت: یک سوم از این شهدا یعنی ۱۰۰ نفر از آن‌ها پزشک بودند.

خبرگزاری میزان - کادر درمان از جمله پزشکان و پرستاران همواره در طول زمان‌های مختلف تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیاری داشتند که از جمله این ایثارگری‌ها می‌توان به ۸ سال دفاع مقدس و زمان شیوع کرونا اشاره کرد. ایثارگری پزشکان و پرستاران در این دوران به اندازه‌ای بوده است که تعدادی از آن‌ها در راه خدمت به مردم و سلامت جامعه جانشان را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

عبدالرضا عباسپور در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر از جامعه پزشکی اعم از پزشکان، پرستاران، بهیاران و دیگر کارکنان مراکز درمانی در دوران شیوع کرونا به شهادت رسیدند، گفت: یک سوم از این شهدا یعنی ۱۰۰ نفر از آن‌ها پزشک و بیشتر این افراد جزو پزشکان عمومی و متخصصان بیهوشی بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه از میان کادر درمان جانبازی که مربوط به زمان کرونا باشد، نداریم چرا که آسیب ماندگاری برای این افراد وجود نداشته است، ادامه داد: قرار بر این بوده است که وزارت بهداشت شهدای کادر درمان را تایید و به ما معرفی کند و در کمیته خاص به عنوان شهید تلقی شوند. ما شهیدی از بین کادر درمان در لیست انتظار نداریم مگر اینکه در لیست وزارت بهداشت باشد و در آن صورت در خدمتشان هستیم.

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همه تسهیلاتی که به خانواده‌های سایر شهدا ارائه می‌شود به خانواده این عزیزان نیز ارائه می‌شود و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *