رئیس کل دادگستری خوزستان از زندان مرکزی اهواز بازدید و به مشکلات زندانیان رسیدگی کرد

9:50 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان از زندان مرکزی اهواز بازدید و به مشکلات زندانیان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری خوزستان از زندان مرکزی اهواز بازدید و به درخواست ۸۰ نفر از مددجویان رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان-در راستای دستورات رئیس قوه قضاییه مبنی بر غربالگری و پایش مستمر زندانیان، علی دهقانی به همراه معاونین قضایی از زندان مرکزی اهواز بازدید کرد.

در ادامه اجرای برنامه مدون دادگستری استان خوزستان در راستای بازدید قضات از زندان‌ها با اولویت بررسی برخورداری زندانیان از ارفاقات قانونی، تعیین و تکلیف زندانین، و نظارت مستمر بر وضعیت آنان، علی دهقانی از اندرزگاه زندانیان دادگاه انقلاب و دادگاه‌های کیفری یک در زندان مرکزی اهواز بازدید و ضمن گفت‌وگو و دیدار چهره به چهره با ۸۰ نفر از مددجویان و بررسی شرایط و محل نگهداری آن ها دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات قضایی آن‌ها صادر کرد.

دهقانی همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص ضرورت رعایت حقوق زندانیان و افراد بازداشت شده، لزوم توجه به کرامت انسانی مددجویان از جانب مسئولین مربوطه را بسیار مهم برشمرد و افزود: با توجه به مهیا شدن شرایط اصلاحی و تربیتی در زندان، زندانیان در ندامتگاه‌ها از فرصت و بستر موجود برای اصلاح رفتار و بازاجتماعی شدن خود با شرکت در دوره‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای و اشتغال ذر کارگاه‌های زندان بهره بگیرند تا پس از آزادی بتوانند نسبت به کسب درآمد پایدار اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه این بازدید‌ها به صورت همزمان در تمامی حوزه‌های قضایی استان برگزار می‌شود، گفت: مقامات قضایی ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان، تلاش خواهد داشت نسبت به اعطای ارفاقات و تسهیلات قانونی به زندانیان واجد شرایط؛ همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا شرایط برای اصلاح و بازپروری محکومین جرایم خشن و سارقین سابقه‌دار و تهدیدکنندگان امنیت فیزیکی و روانی مردم در زندان مهیا شود.

وی ارفاقات قانونی اعطایی به زندانیان را شامل قبول آزادی مشروط، موافقت با برخورداری از عفو، مرخصی، تخفیف مجازات، اعزام به‌کار، موافقت با نظام نیمه آزادی و... برشمرد و گفت: با عنایت به اینکه اعضای کمیسیون عفو نیز در این برنامه‌های مدون بازدید حضور دارند، پیگیری برخورداری افراد واجد شرایط از عفو نیز با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

شایان ذکر است در این بازدید که بصورت سراسری از زندان‌های استان صورت پذیرفت ۸۶ نفر از قضات با ۴۹۲ نفر از زندانیان بصورت چهره به چهره دیدار کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *