رئیس کل دادگستری خوزستان: ۷۳۵ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند

15:51 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۵۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: ۷۳۵ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند
رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر تغییر رویکرد زندانبانی، گفت: در حال حاضر ۷۳۵ نفر از زندانیان استان تحت مراقبت و با استفاده از پابند الکترونیکی، بیرون از زندان هستند.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در اولین جلسه کارگروه نظارت، پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌های دارای بازداشتی و کارگروه اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی درمورد استفاده هدفمند از نهاد‌های ارفاقی، اظهار‌ کرد: کاهش جمعیت کیفری از اهداف متعالی قوه قضاییه است و راهکار‌هایی در این خصوص تدوین شده که نیاز به توسعه و ترویج دارد.

وی تصریح کرد: از آغاز کار مرکز مراقبت الکترونیکی استان، ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از مددجویان از این امکان بهره‌مند و هم‌اکنون ۷۳۵ نفر از این نهاد ارفاقی برخوردار هستند.

دهقانی ادامه داد: نظارت مدیران قضایی بر قضات باید همراه با آموزش و توجیه باشد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت رویه با در نظر گرفتن شرایط متهمان و متناسب بودن جرم با استفاده از پابند الکترونیکی، گفت: هدف از اعمال جایگزین حبس، پرهیز از ورود مرتکبین جرایم غیرخشن به زندان و تنبه آنان با روش‌های غیرکیفری است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان استان از شهریور آغاز و با بررسی پرونده همه مددجویان زندان‌ها اعم از محکومین و متهمین، درخواست عفو و تخفیف مجازات آنان و نیز استفاده از نهاد‌های ارفاقی، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

دهقانی افزود: با استقرار شعب شورای حل اختلاف در زندان‌ها شاهد افزایش آمار صلح و سازش به‌ویژه در جرایم مشمول قصاص و پرداخت دیه و بدهی هستیم.

وی تاکید کرد: در بدو ورود زندانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و همکاری قاضی ناظر در زندان و نیز مددکاران در جهت سازش و مصالحه، اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *