رئیس کل دادگستری استان مرکزی: قضات دادگاه به موضوع آرا جایگزین حبس توجه کنند

15:09 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۸۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: قضات دادگاه به موضوع آرا جایگزین حبس توجه کنند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قضات دادگاه حتما در آرا خود به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یکروزه به شهرستان خمین و در حاشیه بازدید از شعب دادسرا و دادگاه دادگستری این حوزه قضایی، عملکرد حوزه قضایی خمین را در مجموع قابل قبول و رضایت بخش توصیف و اظهار کرد: در نتیجه گفت‌وگو با مدیر و همکاران قضایی و اداری همچنین تعدادی از مراجعین و بررسی برخی پرونده‌های قضایی مشخص شد، شاخص‌های عملکردی از جمله تکریم ارباب رجوع، رفع اطاله دادرسی، مدت زمان رسیدگی، اوقات دادرسی، صلح و سازش و میزان موجودی‌ها با توجه به حجم ورودی پرونده به این دادگستری، نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده و رضایتمندی نسبی حاصل شده است، لذا با این وجود انتظار ارتقا سطح عملکرد‌ها را داریم که إن شاالله این امر با برنامه‌ریزی بهتر تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی پس از ارائه گزارش رئیس دادگستری شهرستان خمین در خصوص وضعیت ساختمان دادگستری این شهرستان گفت: تأکید ویژه و سیاست راهبردی قوه قضاییه حرکت به سمت هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین و بهره مندی از سامانه‌های الکترونیکی در بحث انتخاب کارشناس در پرونده‌های قضایی، مزایده ها، استعلامات و ... است که در این حوزه قضایی هم می‌بایست دنبال شود و نیز برای ارائه خدمات قضایی بهتر به مردم و ایجاد فضای مناسب به منظور فعالیت قضات و کارکنان ضروری است به عملیات احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان خمین سرعت بخشید و از معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی می‌خواهم که اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی در ادامه رعایت حفظ حقوق شهروندی را مهم دانست و گفت: مسئولین قضایی شهرستان به طور مستمر این موضوع را مد نظر قرار داده و جهت بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان مبادرت ورزند و گزارش‌های لازم نیز به هیات بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد: قضات دادگاه حتما در آرا خود به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی در بیان حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است و باید برای حفظ و دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت با زمین خواری، ویژه خواری و رانت خواری برخورد قانونی شود.

گفتنی است در این سفر یک روزه شورای حل اختلاف و زندان شهرستان خمین مورد بازدید رئیس شورای قضایی استان و هیئت همراه قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: آرا جایگزین حبس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *