رشد هشداردهنده جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در آلمان

14:52 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۸۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد هشداردهنده جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در آلمان
جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در آلمان در سایه بی‌توجهی مقام‌های این کشور به بحران، رشد قابل توجهی داشته‌اند.

خبرگزاری میزان - آمار‌ها و بررسی‌های جدید نشان‌دهنده رشد مداوم اسلام‌هراسی و جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در آلمان است؛ موضوعی که از سوی کارشناسان با نگرانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش نشنال نیوز، براساس جدیدترین بررسی‌ها، جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ در قیاس با مدت مشابه در سال قبل ۶۶ درصد افزایش یافته است؛ نیمی از این جرایم، اقدام‌های تحریک‌آمیزی مانند دعوت به خشونت علیه مسلمانان بودند.

این جرایم شامل آسیب به مساجد، تهدید، توهین‌های نفرت‌محور و انواع اقدام‌های تحریک‌آمیز بودند که به زخمی شدن دست‌کم ۲۱ نفر منجر شدند.

در عین حال، در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ حوادث متعددی علیه مساجد در آلمان رخ داد؛ ۲۱ حمله ثبت شده در این زمینه شامل تهدید به خشونت از آن جمله هستند.

عمده عاملان این جرایم و حمله‌ها راست‌گرایان افراطی بودند.

با وجود اینکه پلیس آلمان از آغاز سال جاری تاکنون ۲۰۰ مظنون را در ارتباط با جرایم ضد مسلمانان شناسایی کرده است، دستگیری تعداد انگشت‌شماری از این افراد از سوی پلیس اعلام شد.

در عین حال، جرایم با انگیزه‌ها سیاسی علیه پناهجویان و مهاجران نیز در آلمان افزایش یافته است؛ در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ آلمان دست‌کم ۷۰ حمله فیزیکی از این دست را ثبت کرد.

با وجود این، آمار‌های ارائه شده از سوی پلیس فدرال آلمان نشان می‌دهد که اوضاع بدتر است.

براساس آمار اداره پلیس جنایی فدرال آلمان، در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۰۰ اقدام نفرت‌محور ضد مسلمانان صورت گرفته است؛ ضمن اینکه بیش از ۵۰۰ جرم علیه پناهجویان و مهاجران در سال جاری رخ داده که بسیاری از آن‌ها اقدام‌های تحریک‌آمیز راست‌گرایان افراطی بوده است.

به گزارش رویترز، سازمان‌های حقوق بشری درباره رشد ۲ برابری جرایم و حوادث ضد مسلمانان هشدار داده و بی‌توجهی مقام‌های آلمانی به این موضوع را نگران‌کننده خواندند.

گروه‌های حقوق بشری با اشاره به آمار جرایم نفرت‌محور ضدمسلمانان در آلمان در سال ۲۰۲۳، اعلام کردند: انکار این وضعیت از سوی مقام‌های آلمانی تاسف‌بار است؛ دلیل این امر قدرت گرفتن جریان‌های راست‌گرا و افراط‌گرا‌های ضد مسلمان هستند.

سازمان‌ CLAIM به‌عنوان سازمانی رسمی در آلمان که اسلام‌هراسی و نفرت ضدمسلمانان را رصد می‌کند، از رشد ۱۱۴ درصدی جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در آلمان خبر داد.

این سازمان اعلام کرد: خیابان‌ها، اتوبوس‌ها یا مساجد دیگر مکان‌های امنی برای مسلمانان نیستند؛ نژادپرستی ضد مسلمانان هرگز به اندازه امروز گسترده نبود؛ حوادث ثبت شده، احتمالا فقط بخشی از مجموع حوادثی هستند که با وجود کمبود نظارت‌های نظارتی و نگرانی قربانیان ثبت شده‌اند.

براساس اعلام سازمان CLAIM هدف اصلی این جرایم زنان مسلمان هستند و چهار قتل نیز در این رابطه ثبت شد.

جمعیت مسلمانان در آلمان در مجموع ۵.۵ میلیون نفر یا ۶.۶ درصد از کل جمعیت این کشور است؛ آلمان یکی از کشور‌های اروپایی است که با وجود طرح ادعا‌هایی در مورد دفاع از حقوق بشر و عدالت، از اصلی‌ترین کشور‌های ناقض حقوق بشر و مسلمانان است.

اقدام‌های ضدمسلمانان در این کشور محدود به برخی افراد نبوده و دولت این کشور هم اقدام‌های ضداسلامی انجام می‌دهد؛ موضوع اسلام‌ستیزی در آلمان طی هفته‌های گذشته از زمانی که دولت این کشور با کمک افسران پلیس اقدام به تعطیلی یک مرکز اسلامی در شهر هامبورگ کرد، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *