خلیلی: فعالیت بدنی هر ایرانی در طول روز ۱۳ دقیقه است و به دنبال رساندن آن به ۳۰ دقیقه هستیم

12:41 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۶۱۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
خلیلی: فعالیت بدنی هر ایرانی در طول روز ۱۳ دقیقه است و به دنبال رساندن آن به ۳۰ دقیقه هستیم
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران گفت: علی‌رغم تمام اتفاقات و حوادث امسال فدراسیون ورزش‌های همگانی در بحث توسعه همگانی بسیار پرقدرت ظاهر شد و ضرورت دارد همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف با فدراسیون همگانی بیش از پیش رشد کند.

خبرگزاری میزان - علی خلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه باید شرایط حضور مردم را در برنامه‌ها و فعالیت‌های بدنی فراهم سازیم، اظهار داشت: از ابتدا که به فدراسیون همگانی ورود کردم تلاش کردم در راستای ارتقاء رشته‌های ورزش همگانی تلاش کنم و توجهمان بیش از گذشته است و انتظار داریم مسئولان محترم به ورزش همگانی ورود کنند و آثار آن را در جامعه ببینند.

وی افزود: تلاش کردیم مردم نگاه مثبت‌تری به ورزش همگانی در راستای سلامت عمومی و نشاط جامعه داشته باشند و در همین راستا برنامه‌های راهبردی‌مان را تدوین کردیم. سازمان آمار اعلام کرده مردم ۱۳ دقیقه فعالیت بدنی دارند و مرتبط با سال ۹۹ است و به دنبال افزایش چند برابری این رکورد هستیم. تا سال ۱۴۰۳ امیدواریم فعالیت بدنی هر روز هر ایرانی ۳۰ دقیقه باشد و جزو راهبرد اصلی ماست و اعتقاد داریم بروز سلامت عمومی باعث می‌شود حال خوب در دل مردم ایجاد شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که امسال اتفاقاتی رخ داد و فعالیت بدنی مردم را تحت تاثیر قرار داد تلاش خودمان را کردیم. برنامه‌های مختلفی در شب‌های ماه مبارک رمضان برقرار کردیم و بعد از سانحه حادثه بالگرد شهید جمهور یک‌سری از برنامه‌های ما تغییر پیدا کرد، اما توانستیم ۳۱۰ همایش پیاده‌روی، ۱۰ همایش پیاده‌روی پخش زنده را در سال داشته باشیم و اگر اتفاقات این‌چنینی نبود برنامه‌های بیشتری داشتیم.

وی اضافه کرد: ۳۳ انجمنی که داریم رویداد‌های مسابقات انتخابی و داخلی را برگزار کردند. لیگ همگانی یوگا راه‌اندازی کردیم و باشگاه‌های یوگا را به صورت لیگ طبق آیین‌نامه برگزار می‌کنیم. مسابقات گل کوچک را با ۶۳۲۳ تیم برگزار کردیم. لیگ پینت بال را برگزار می‌کنیم. لیگ مسابقات محلات مینی فوتبال را برگزار کردیم و ثبت نام ۳۰ تیم لیگ برتری آن در حال برگزاری است که در ۸ شهریورماه این مسابقات برگزار می‌شود.

خلیلی در ادامه مطرح کرد: مسابقات ماراتن عبور از موانع را برگزار کردیم و در هفته سلامت ۳۰۵ برنامه داشتیم و ۳۹۲۰ اقدام فرهنگی و مسئولیت اجتماعی و ۳۵۳ رویداد علمی و آموزشی از سوی فدراسیون رخ داد و آزمون ورودی آتش‌نشانان استان تهران را امسال برگزار کردیم.

سکاندار ورزش همگانی ایران تصریح کرد: نشست‌های تخصصی با انجمن‌ها و رشته‌های ورزشی داشتیم. گردهمایی‌های مختلفی را نیز برای روسا و دبیران هیات‌های استانی برگزار کردیم. کانون مساجد شرایط خوبی برای ورزش محلات داشتند و با آن‌ها تفاهم‌نامه امضا کردیم و با سازمان انتقال خون کشور نیز همکاری کردیم. 

رئیس فدراسیون همگانی مطرح کرد: شورای راهبردی فدراسیون ورزش‌های همگانی را با حضور اساتید و خبره‌های ورزش‌های همگانی تشکیل دادیم و به دنبال آن هستیم اساسنامه مجمع خیرین ورزش‌های همگانی را تدوین و این سیستم را راه‌اندازی کنیم.

خلیلی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه اربعین سالار شهیدان قرار داریم قصد داریم طرح گسترده "گام‌های عاشقانه" را ایجاد کنیم. قصد داریم هموطنانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند با آمادگی جسمانی و روحی بالا در پیاده‌روی شرکت کنند و اصول پیاده‌روی و نحوه لباس پوشیدن و تغذیه را به آن‌ها آموزش می‌دهیم و تیزر و مونشن‌گرافی نیز در این زمینه طراحی کرده‌ایم. 

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما این بود ورزش آسان، رایگان و در دسترس مردم قرار بگیرد و طرح‌های مختلفی را با مشارکت‌های خوب ارگان‌ها انجام دادیم. طرح "گذرگاه‌های ورزشی" را در بوستان‌های تهران پیاده کردیم.

وی یادآور شد: برای این منظور توپ‌های دولایه را به صورت رایگان به استان‌ها ارسال می‌کنیم و از امروز ارسال توپ‌ها آغاز شده است. به هر استان ۵ هزار توپ و در کل ۱۵۲ هزار توپ دولایه به استان‌ها ارسال می‌کنیم.۱۵ هزار دیسک فریزبی در رشته فریزبی ارسال خواهد شد یعنی هر استان ۵۰۰ تا دریافت خواهد کرد.

خلیلی ادامه داد: ۱۰ درصد جامعه سالمند است و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰ درصد می‌رسد و این کار ما را به فکر انداخت که باید تعهد خودمان را در قبال مردم در زمینه کهن‌سالی داشته باشیم و انجمنی تحت عنوان انجمن سالمندان در فدراسیون همگانی شکل دادیم و قصد داریم کارگاه‌های مختلف آموزشی و سه‌شنبه‌های سالمندی در سراسر کشور به این برنامه‌ها اختصاص دهیم. ۶۰ درصد از هزینه‌های بیمه‌ای کشور ما صرف سالمندان می‌شود و این یکی از دلایل ما بود که به این سمت حرکت کنیم. 

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه ۴۴ درصد دانش‌آموزان اضافه وزن و چاقی دارند و طرحی در راستای آگاهی‌بخشی خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد کردیم تا این اتفاق دنباله‌دار نباشد. طرح کاهش کیلو‌های اضافی جزو طرح‌هایی است که به وزارت ورزش ارسال شده و جزو طرح‌های شورای عالی ورزش قرار گرفته و امیدواریم دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

خلیلی مطرح کرد: به دنبال این هستیم طرح تشکیل کانون‌های محلات ورزش کشور را در استان‌های مختلف اجرا کنیم. کمپین آگاهی‌بخشی را در پیش داریم و آگاهی‌بخشی "بهترشو" برنامه‌ای است که در هفته تربیت بدنی اختتامیه آن را خواهیم داشت. جشنواره هنر‌های دیجیتالی در حوزه روابط عمومی نیز اتفاق خواهد افتاد. 

خلیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان در رابطه با مسئله تبدیل ورزش‌های الکترونیک به انجمن مستقل و جدایی آن از فدراسیون همگانی گفت: کبدی نیز هم همین اتفاق برایش در گذشته رخ داد و انجمن ورزش‌های الکترونیک نیز همین شرایط را داشت و به نحو شایسته این جدایی شکل گرفت و اتفاق خوبی بود. ۴ رشته دارد که زیرمجموعه المپیک است و در راستای قهرمانی است و رشته‌هایش بُعد قهرمانی و المپیکی دارد و باید تبدیل به فدراسیون یا انجمن مستقل می‌شد. ظرفیت بزرگی در این انجمن وجود دارد و شاید تا به حال به آن شکل همه‌گیری نشده و امید دارین با تبدیل این انجمن به انجمن مستقل بشود از توان این رشته در بعد همگانی و به خصوص قهرمانی استفاده شود.

در ادامه شهرام علم سرپرست نایب رئیس آقایان فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در راستای توسعه ورزش‌های همگانی اشاره کرد و اظهار داشت: فدراسیون همگانی نقش محوری دارد و بسترساز است و محور هم‌افزایی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف است و شورای راهبردی فدراسیون همگانی که با دستور ریاست فدراسیون شکل گرفت با حضور خبرگان ورزشی و اساتید و اعضاء هیئت علمی می‌توانند اتاق فکر فدراسیون در تصمیم سازی‌ها باشند و نقطه نظرات خود را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: هدف اتاق فکر افزایش کارایی انسانی و هم‌افزایی ارگان‌ها و استفاده از دانش علمی افراد حاضر در شورای راهبردی است و از همه ارگان‌ها در این شورا عضو وجود دارد و به دنبال این هستیم در اولین مجمع فدراسیون همگانی آیین‌نامه را به تصویب رسمی برسانیم و به صورت جدی و رسمی آن را در فدراسیون همگانی ایجاد کنیم. به جز سالمندان در بخش کودکان انجمنی داریم که در این زمینه نیز فعالیت می‌کند. از طریق کمیته‌های همگانی که در سایر فدراسیون‌ها وجود دارد به دنبال ایجاد این شرایط در سایر فدراسیون‌ها نیز هستیم.

وی ادامه داد: شاخص‌هایی که هم‌اکنون داریم شاخص‌های مناسبی نیستند. ناهنجاری‌های جسمانی، چاقی، فشار خون و دیگر مسائل باعث ایجاد مشکل در جامعه شده است و به دنبال آن هستیم با همکاری وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها نقشی در بهتر شدن زندگی مردم داشته باشیم. تنها شاخص امید به زندگی کمی بیشتر شده است. اگر بتوانیم سرانه ورزش کشور را در زمینه اندازه آن توسعه دهیم، ورزش همگانی نیز رشد می‌کند. هماهنگی و انسجام خوبی با هیأت‌های استانی داریم.

در ادامه شبنم کلاهی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران نیز گفت: برنامه بانوان برای تنظیم یک برنامه ملی با جلسات متعدد معارفه نواب رئیس در بخش بانوان ایجاد شده است و محوریت آن براساس چارچوب تقویم عملیاتی فدراسیون همگانی اتفاق افتاد. در همدان جلسه نواب رئیس بانوان را برقرار می‌کنیم و در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طرح همگن سازی آموزش برای بانوان با تایید ریاست فدراسیون اجرا خواهد شد. بانوان در دو بخش رویداد‌ها و آموزش فعال‌تر بودند. در زنجان و آذربایجان شرقی رویداد‌هایی در نظر داریم. با حمایت علی خلیلی و همکاری رؤسا و نواب رئیس برنامه‌های بانوان قطعا قابل اجرا و مثبت خواهد بود. در چند رشته از رشته‌های فدراسیون برنامه‌ها و همایش‌های بین‌المللی نیز فعالیت خواهیم کرد

در پایان علیرضا مهدوی دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: امیدواریم نگاهی که به ورزش قهرمانی وجود دارد به ورزش همگانی و سلامت مردم نیز وجود داشته و بیش‌تر توجه شود و امیدواریم پوشش خبری و آگاهی‌بخشی رویداد‌های همگانی با کمک اصحاب رسانه به نحو احسن انجام شود و در راستای رشد فدراسیون ورزش‌های همگانی تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *