کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسه طی ۱۰ ماه

14:56 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۲۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسه طی ۱۰ ماه
رژیم صهیونیستی با دستاویز قرار دادن ادعای بی‌اساس استفاده نظامی از مدارس غزه، دست به جنایت‌های مرگ‌باری زده است.

خبرگزاری میزان – مدارس غزه در ۱۰ ماه گذشته شاهد جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی بودند؛ این حمله‌ها بخشی از کارزار هدفمند نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است که در اشکال ابزارسازی گرسنگی، آب، هدف قرار دادن مکان‌های امن، ... به شکلی قابل توجه از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر سال گذشته) علیه ساکنان بزرگ‌ترین گورستان دسته جمعی جهان اجرا شده است.

به گزارش الجزیره، هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در پی حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در شهر غزه که برای پناه دادن به آوارگان فلسطینی اختصاص یافته بود، جان باختند.

سازمان ملل در واکنش به این حمله، رژیم صهیونیستی را به تشدید حمله به مدارس غزه متهم کرد؛ بمباران مدرسه التابعین هنگام برگزاری نماز صبح روز شنبه خشم جهانی را برانگیخت.

رژیم صهیونیستی این جنایت را با ادعای تکراری استفاده مقاومت فلسطین از مدرسه توجیه کرد؛ رژیم صهیونیستی بار‌ها با این ادعا به مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های غزه حمله کرده است.

همه این ادعا‌ها با قاطعیت از سوی مقاومت فلسطین رد شد.

امدادگران حاضر در صحنه این جنایت، قتل‌عام التابعین را وحشتناک توصیف کردند: جسد‌ها تکه تکه شده بودند؛ ...

افزایش دستور‌های تخلیه برای ساکنان غزه از سوی رژیم صهیونیستی سبب شده تا مدارس این باریکه به مناطقی برای پناه گرفتن ۲ میلیون آواره فلسطینی ساکن این منطقه تحت محاصره تبدیل شوند.

براساس کنوانسیون چهارم ژنو، مدارس به‌عنوان مکان‌های غیرنظامی در نظر گرفته می‌شوند و باید از حملات محافظت شوند؛ با وجود این، در یک دوره ۱۰ روزه در ماه آگوست (مرداد/ شهریور)، نظامیان صهیونیست به ۵ مدرسه در شهر غزه حمله کردند و بیش از ۱۷۹ نفر را قتل‌عام و تعداد زیادی را مجروح کردند.

 

کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسی طی ۱۰ ماه

حملات ماه آگوست رژیم صهیونیستی علیه کدام مدارس غزه انجام شد؟

به گفته مقام‌های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی در اول آگوست (۱۰ مرداد) به مدرسه دلال المغربی حمله کرد؛ بر اثر این حمله دست‌کم ۱۵ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.

در سوم آگوست (۱۲ مرداد) نیز حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌های حمامه و الهدی ۱۷ شهید و بیش از ۶۰ مجروح برجای گذاشت.

مدارس نصر و حسن سلامه هم در چهارم آگوست (۱۳ مرداد) هدف حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند؛ درپی حمله به این مدارس دست‌کم ۳۰ نفر شهید و ۱۹ نفر مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ۸ آگوست (۱۷ مرداد) مدارس عبدالفتاح حموده و الزهرا را بمباران کردند؛ این جنایت به شهادت ۱۷ نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

بدترین حمله رژیم صهیونیستی به مدارس غزه در ماه آگوست علیه مدرسه التابعین انجام شد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اراضی اشغالی فلسطین، این حمله را محکوم و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با تسلیحات اروپایی و آمریکا در حال نسل‌کشی فلسطینی‌ها است.

 

کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسی طی ۱۰ ماه

حمله‌های پیشین رژیم صهیونیستی به مدارس غزه

رژیم صهیونیستی در ماه جولای سال جاری (تیر/ مرداد) نیز مجموعه جنایت‌هایی را علیه مدارس غزه انجام داد و طی یک هفته ۵۰ فلسطینی را به شهادت رساند.

تاکنون تقریبا ۸۵ درصد از ساختمان‌های مدارس در غزه آسیب دیده‌اند و تقریبا تمام مدارس در شمال غزه کاملا ویران شده یا آسیب دیده‌اند؛ مدارس شهر غزه نیز با آسیب‌های گسترده‌ای مواجه شده‌اند؛ بیش از ۹۰ درصد مدارس این شهر آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

براساس داده‌های گردآوری شده از سوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) تا ۶ جولای (۱۵ تیر) ۵۶۴ مدرسه در نوار غزه به‌طور مستقیم بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی آسیب دیده یا ویران شدند.

در شمال غزه، ۹۵ ساختمان مدرسه آسیب دیده یا ویران شده و در شهر غزه، ۲۰۸ ساختمان مدرسه آسیب دیده یا ویران شدند.

در دیرالبلح که در هفته‌های گذشته بخشی از مناطق امن تعیین شده بود، ۷۰ ساختمان مدرسه مورد حمله قرار گرفت؛ در خان‌یونس که طی روز‌های گذشته ۷۵ هزار نفر ناچار به فرار از آن شدند، ۱۲۵ ساختمان مدرسه مستقیما مورد اصابت قرار گرفته و آسیب دیده است؛ در رفح نیز ۶۶ ساختمان مدرسه به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت یا آسیب دید.

 

کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسی طی ۱۰ ماه

آیا حمله‌های رژیم صهیونیستی به مدارس در غزه افزایش یافته است؟

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مدارس غزه که در جریان جنگ ۱۰ ماهه به پناهگاه آوارگان فلسطینی تبدیل شدند، افزایش یافته است.

براساس داده‌های گردآوری‌شده توسط یونیسف، از نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۲) به بعد، تعداد مدارس ویران شده غزه پنج برابر شد و تعداد مدارس آسیب‌دیده از ۶۰ مورد به تقریبا ۳۴۰ مورد رسید.

تعداد کل کودکان شهید در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه به بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است؛ این در حالی است که شمار کل شهدای ۱۰ ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه حدود ۴۰ هزار نفر است.

 

کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسی طی ۱۰ ماه

افزایش تعداد حمله‌های رژیم صهیونیستی به مدارس غزه به‌عنوان پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در بحبوحه درخواست‌های جهانی برای آتش‌بس و فشار‌های منطقه‌ای برای پایان دادن به حمله به غزه، صورت می‌گیرد.

کارشناسان گفته‌اند که ادامه حمله‌های رژیم صهیونیستی در سراسر غزه خطر منحرف کردن تلاش‌های یادشده را به همراه دارد و برخی از آن‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم می‌کنند که به دنبال مانع‌تراشی در هر توافق احتمالی برای پایان دادن به جنگ است.

تحلیلگران نیز تاکید دارند که ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور استراتژیک از خشونت نامتناسبی استفاده می‌کند.

 

کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه؛ بمباران ۵۰۰ مدرسی طی ۱۰ ماه

یک تحلیلگر فلسطینی در این باره گفت: ارتش رژیم صهیونیستی هم در تضمین آزادی زندانیان و هم در وارد کردن «ضربه مرگ‌بار» به حماس شکست خورده است؛ حمله‌های گسترده به دولت و ارتش اسرائیل چیزی را می‌دهد که به آن به‌عنوان یک «برد» اشاره می‌کنند، زیرا با استراتژی گسترده‌تر بازدارندگی اسرائیل از طریق تخریب بی‌نظیر مطابقت دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *