۵۲۰ مزایده الکترونیک در استان خراسان جنوبی برگزار شده است

9:12 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۲۰ مزایده الکترونیک در استان خراسان جنوبی برگزار شده است
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دادگستری این استان پیشرو در ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک است، گفت: ۵۲۰ مزایده الکترونیک امسال در استان برگزار شده است.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در مورد مزایده‌های اموال در اجرای احکام دادگستری گفت: هر گاه شخصی به پرداخت وجه یا طلب معین یا تأدیه مال معینی محکوم شود و پرداخت نکند به درخواست محکوم له، اموال او باید شناسایی شده و به مزایده گذاشته شود.

محمدجعفر عبدالهی ادامه داد: در گذشته این موضوع  به روش سنتی مزایده انجام می‌شد؛ در این شیوه مزایده از طریق آگهی در روزنامه محلی یا درج در تابلو اعلانات دادگستری به مردم اطلاع داده می‌شد که آسیب‌های زیادی مانند امکان بروز تبانی، نداشتن امکان برگزاری مزایده بیشتر از یک مورد و اطلاع پیدا نکردن اکثر مردم را داشت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تصریح کرد: برای رفع مشکلات و آسیب‌ها و در خراسان جنوبی برای اولین بار در کشور مزایده به صورت الکترونیک انجام شد که، دارای مزایای بسیاری از قبیل فروش مال به قیمت متعارف و یا بیشتر به دلیل شرکت کننده زیاد در مزایده که در جهت رعایت حق محکوم له و یا محکوم علیه است.

عبدالهی گفت: انجام مزایده الکترونیک از روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ اغاز شد که بیشترین آن در سال ۱۴۰۲ بوده و در مجموع در استان خراسان جنوبی یک هزارو ۲۱۵ مورد مزایده از ابتدای شروع طرح انجام شده است که تعداد ۵۲۰ فقره مزایده الکترونیک برگزار شده مربوط به همین امسال است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی افزود: یکی از مشکلات روش سنتی این بود که برنده مزایده ممکن بود از خرید منصرف شود و مزایده تجدید گردد که در روش جدید بدین گونه نیست، در ابتدا وجه معینی از شرکت کنندگان در مزایده گرفته می‌شود و در صورت پرداخت ده درصد وجه مزایده به صورت آنلاین برنده نهایی اعلام می‌شود.

وی گفت: دادگستری استان خراسان جنوبی پیشرو در ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک است و ما روزبه روز در جهت افزایش رضایت مردم از این حیث گام بر می‌داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *