ایستگاه‌های قطار آلمان؛ کانون جنایت با چاقو

11:08 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ایستگاه‌های قطار آلمان؛ کانون جنایت با چاقو
رشد نرخ جرم و جنایت با چاقو در آلمان در میانه ناتوانی مقام‌های این کشور در مقابله با آن، به چالشی مرگ‌بار تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – بحران فزاینده و روبه‌رشد جرم و جنایت و حمله‌ها با چاقو در آلمان در سال‌های اخیر چالش جدی را برای این کشور ایجاد کرده و به اختلاف‌نظر‌ها و جدال‌های جدی میان مقام‌های آلمانی منجر شده است.

تلاش‌های مختلف آلمان برای مقابله با این بحران پس از اقدام جهت فرافکنی بحران با مقصر خواندن مهاجران و پناهجویان همچنان ناکام مانده است و فقط نقطه کانونی این جرایم از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود؛ در حال حاضر ایستگاه‌های قطار جای اتوبوس‌ها را به‌عنوان نقطه اصلی وقوع و ثبت جرایم با چاقو گرفته‌اند.

در عین حال، در میان شهر‌های مختلف، برلین، پایتخت آلمان بیش از همه در بحران جرایم فزاینده با چاقو گرفتار شده است؛ سه حمله جدی با چاقو در برلین طی ۲۴ ساعت منتهی به یکشنبه در برلین رخ داد.

یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های برلین در این رابطه اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ بیش از سراسر سال ۲۰۲۳ زخم‌های ناشی از حمله با چاقو را درمان کرده و این موضوعی نگران‌کننده است.

 

ایستگاه‌های قطار آلمان؛ کانون جنایت با چاقو

آلمان به دنبال قوانین قوانین سختگیرانه‌تر درباره چاقو

افزایش شمار حمله‌ها و جرم و جنایت با چاقو در آلمان، دولت این کشور را به سمت سختگیرانه‌تر کردن قوانین مربوط به حمل سلاح سرد به‌ویژه چاقو و دیگر ابزارهای بُرنده سوق داد.

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان، اعلام کرد که قوانین حمل چاقو در مکان‌های عمومی سختگیرانه‌تر می‌شوند؛ به زودی تغییر در قوانین مربوط به چاقو را ارائه خواهیم کرد.

وی دلیل این تصمیم را رشد جرم و جنایت‌ها با چاقو دیگر ابزارهای بُرنده خواند.

آمار جنایت‌ها با چاقو در آلمان چه می‌گویند؟

براساس آمار پلیس آلمان، در سال گذشته ۸ هزار و ۹۵۱ مورد آسیب بدنی خطرناک و سنگین با استفاده یا تهدید به استفاده از چاقو گزارش شد که نسبت به سال قبل ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

در عین حال، آمار‌ها نشان می‌دهند که پلیس آلمان حمله‌های بیشتری با چاقو را در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ به‌ویژه در ایستگاه‌های راه آهن ثبت کرده است؛ پلیس فدرال آلمان اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری، ۴۶۷ مورد جرم و جنایت با چاقو را در تاسیسات راه آهن این کشور ثبت کرده است.

کارشناسان تاکید دارند که ارقام ارائه شده از سوی پلیس فدرال آلمان درباره جرایم و جنایت با چاقو، فقط منعکس‌کننده بخشی از این دست جنایت‌ها در آلمان است.

 

ایستگاه‌های قطار آلمان؛ کانون جنایت با چاقو

درگیری میان سیاستمداران آلمانی در موضوع رشد بحران جرایم چاقو

رشد قابل توجه حمله‌ها و جرایم با چاقو در آلمان به درگیری و جدال‌های سیاسی میان سیاستمداران این کشور منجر شده است؛ مقام‌های ایالتی آلمان خواستار اعمال و اجرای قوانین سختگیرانه‌تر و محدودیت‌های بیشتری درباره حمل چاقو هستند.

یواخیم هرمان، وزیر کشور ایالت جنوبی بایرن آلمان، از طرح فزر برای تغییر قوانین مربوط به حمل چاقو انتقاد کرده و آن را «سیاست نمادین» خواند.

وی ضمن اشاره به مطرح نشدن راهکارها در طرح وزیر کشور، گفت: تردید دارم که چنین قوانینی بتواند مشکل جنایت و جرم با چاقو را حل کند.

به گفته این مقام آلمانی، تغییر قوانین و بازدارندگی از طریق تهدید به مجازات به سختی می‌توانند به‌عنوان راه حل‌های قانع‌کننده در نظر گرفته شوند؛ وی پیشنهاد افزایش اختیارات پلیس را برای مقابله با این بحران داد.

 

ایستگاه‌های قطار آلمان؛ کانون جنایت با چاقو

سیاستمداران آلمانی در معرض انتقاد‌ها و اعتراض‌های جدی

ناتوانی دولت آلمان در مقابله با بحران فزاینده جرایم و جنایت‌ها با چاقو با طیف گسترده‌ای از اعتراض‌ها و انتقاد‌ها مواجه هستند.

کارشناسان و منتقدان تاکید دارند که سیاستمداران برای جلوگیری از این روند باید اقدام‌های مهمی مانند سختگیرانه‌تر کردن قوانین کنترل، فروش و حمل چاقو در مکان‌های عمومی و افزایش حضور پلیس در مناطق پر خطر را انجام دهند.

آن‌ها تاکید دارند که اختلاف‌نظرهای گسترده میان مقام‌های آلمانی از جمله دلایل تداوم این بحران است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *