توجیه عجیب دبیر مجمع برای لغو انتخابات فدراسیون شطرنج!

9:23 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۵۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
توجیه عجیب دبیر مجمع برای لغو انتخابات فدراسیون شطرنج!
روز گذشته در خبری از سوی فدراسیون شطرنج و به نقل از کاظم دستگردی اعلام شد که مجمع انتخاباتی این فدراسیون با دستور وزارت ورزش و جوانان لغو شده است.

خبرگزاری میزان - روز گذشته روابط عمومی فدراسیون شطرنج با انتشار خبری از قول کاظم دستگردی، سرپرست دبیری و دبیر مجمع این فدراسیون اعلام کرد که با تصمیم وزارت ورزش و جوانان، مجمع انتخاباتی شطرنج که بنا بود ۲۴ مردادماه برگزار شود مجددا لغو شد و قرار است به زودی زمان جدید برگزاری مجمع اعلام شود. البته که احتمال ثبت‌نام مجدد از کاندیداها طی روزهای اخیر گمانه‌زنی می‌شود.

برای دومین بار است که مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در دوره سرپرست دبیری کاظم دستگردی لغو می‌شود و هنوز دلیل آن به صورت رسمی اعلام نشده است. کاظم دستگردی که طی این مدت همواره در رخدادهای مهم شطرنجی، سیاست سکوت را بر پاسخگویی ترجیح داده نسبت به لغو انتخابات در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده است. وی ادعا داشته صرفا دستور وزارت ورزش و جوانان را اجرا کرده است و مشخص نیست علت اصلی لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج چیست!

براساس شنیده‌ها، طی روزهای اخیر عوامل حراست وزارت ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون شطرنج بر روند برنامه‌ریزی انتخاباتی این فدراسیون نظارت داشته‌اند؛ روز گذشته در حالی که قرار بود آیدی کارت بسیاری از افراد حاضر در مجمع صادر شود به یک‌باره با اعلام دبیر این مجمع، خبر لغو انتخابات فدراسیون شطرنج منتشر شد. این خبر که برای بسیاری از کاندیداها ناراحت‌کننده بود باعث شد شور بالای انتخاباتی در این فدراسیون حداقل برای چند روز با افول مواجه شود.

مجتبی ارشدی، کمال جوانمرد، فاطمه ابوالقاسمی، علیرضا خسروی، وحیده صوابیه، احمد علی‌بابایی و امیرعرفان هاشمی کاندیداهای نهایی و مورد تایید وزارت ورزش و جوانان هستند؛ تاریخ اولیه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ۱۹ تیرماه تعیین شده بود که به علت مشخص‌نبودن تایید صلاحیت‌ها به تعویق افتاد و تاریخ جدید آن ۲۴ مردادماه نیز لغو شد و تاکنون هیچ‌گونه تاریخ یا پیش‌بینی جدیدی برای آینده این مجمع از سوی کاظم دستگردی اعلام نشده است.

فدراسیون شطرنج بیش از یک سال است که رئیس ندارد و تاکنون چندین بار مجمع انتخاباتی و ثبت‌نام کاندیداهای این فدراسیون در دوره‌های مختلف سرپرستی لغو و یا به تعویق افتاده است و آن‌طور که به نظر می‌رسد، احتمال ثبت‌نام مجدد از کاندیداها حتی در شرایط کنونی نیز وجود دارد و سطح پایین کاندیداهای شرکت‌کننده در این مجمع انتخاباتی از نظر کارنامه مدیریتی و اجرایی با اعتراض برخی از چهره‌های شطرنجی روبرو شده بود.

گفتنی است؛ با توجه به تغییرات احتمالی در دولت چهاردهم و معرفی احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و جوانان به جهت دریافت رای اعتماد از مجلس برای جایگزینی کیومرث هاشمی، تاریخ برخی از برنامه‌های ورزشی با تغییرات مواجه شده و احتمال دارد این مجمع انتخاباتی در دوره وزیر جدید با یک سیاست‌گذاری جدید برگزار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *