وضعیت بی‌خانمانی کودکان در انگلیس از دریچه آمار

7:30 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت بی‌خانمانی کودکان در انگلیس از دریچه آمار
آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۵۰ هزار کودک در انگلیسی با بی‌خانمانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان - بی‌خانمانی طی سال‌های گذشته به یکی از چالش‌های اصلی در انگلیس تبدیل شده است، این در حالی است که این کشور در حال حاضر شاهد افزایش بی‌خانمانی کودکان نیز است.

به گفته آنجلا راینر، وزیر مسکن انگلیس، بیش از ۱۵۰ هزار کودک در این کشور به دلیل بحران مسکن در اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کنند.

وزارت مسکن، جوامع و دولت محلی (MHCLG) آمار رسمی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تا ماه مارس، ۱۵۱ هزار و ۶۳۰ کودک در خوابگاه‌ها یا دیگر اقامتگاه‌های موقت سکونت داشته‌اند. 

راینر، گفت: ما با حادترین بحران مسکن از زمانی که به یاد داریم مواجه هستیم و بی‌خانمانی در سطوح بی‌سابقه باقی مانده است. این رسوایی کمتر از یک رسوایی ملی نیست و باید برای رفع آن اقدام فوری انجام شود.

به گفته دیو رابینسون، دستیار مدیر عملیات در موسسه ریورساید، گفت که شمار کودکان بی‌خانمان در انگلیس در حال حاضر از مجموع جمعیت شهر‌هایی مانند ایپسویچ با جمعیت حدود ۱۵۱ هزار نفر، بلکپول حدود ۱۴۹ هزار نفر و یورک حدود ۱۴۱ هزار نفر بیشتر است.

براساس آمار دولتی، از زمان راه‌اندازی برنامه اسکان کودکان بی‌خانمان در سال ۲۰۰۴، تعداد بیشتری از کودکان بی‌خانمان در اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کردند؛ شمار کودکان بی‌خانمان از مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش بی‌خانمانی کودکان انگلیسی

هزاران خانوار دارای فرزند به‌طور قابل توجهی بیشتر از ۶ هفته که حداکثر مدت مجاز برای اقامت خانواده‌ها در مواقع اضطراری است، در این اقامتگاه‌ها مانده‌اند. 

هانا دالتون، یک کارشناس، اظهار کرد: استفاده زیاد از اقامتگاه‌های اسکان موقت نتیجه شکست سیاست ملی است که شورا‌ها را مجبور می‌کند به جای جلوگیری از آن در وهله اول، با پیامد‌های بی‌خانمانی مقابله کنند.

دولت انگلیس در گزارشی در ماه می (اردیبهشت/خرداد) اعلام کرده بود که نرخ بی‌خانمان‌ها در این کشور بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه بحران مسکن در این کشور ۱۵.۸ درصد افزایش یافته است. 

در آن زمان، گاردین گزارش کرد که دهه‌ها شکست در تامین خانه‌های مقرون‌به‌صرفه باعث شده تا خانواده‌ها در تلاش برای نگه داشتن سقفی بالای سرشان با مشکلات فراوان مواجه باشند.

براساس این گزارش، کسانی که توانایی پرداخت اجاره‌بها را ندارند، به بی‌خانمانی سوق داده می‌شوند؛ آن‌ها سپس برای ماه‌ها و حتی سال‌ها در اقامتگاه‌های اسکان موقت با آسیب‌های فراوان رها می‌شوند، زیرا هیچ جای دیگری برای آن‌ها وجود ندارد.

تاثیر بی‌خانمانی بر اقلیت‌های قومی و نژادی

بحران بی‌خانمانی در سال‌های اخیر سراسر اروپا را درنوردیده است و همه کشورهای قاره سبز را با نسبت‌های متفاوت تحت تاثیر قرار داده است؛ انگلیس یکی از همین کشورهاست.

اصلی‌ترین گروه‌های بی‌خانمان در انگلیس اقلیت‌های قومی و نژادی و مهاجران و پناهجویان هستند؛ ضمن اینکه سهم بالای کودکان از این بحران نیز هشداردهنده است.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهند که پلیس انگلیس با جرم‌انگاری بی‌خانمانی، آن‌ها را بازداشت می‌کند.

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهند که وضعیت بی‌خانمانی در انگلیس طی پنج سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *