رئیس کل دادگستری استان گیلان: مطالبه‌گری اصحاب رسانه و پاسخگویی مسئولان اعتماد را در جامعه گسترش خواهد داد

15:24 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: مطالبه‌گری اصحاب رسانه و پاسخگویی مسئولان اعتماد را در جامعه گسترش خواهد داد
رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه مطالبه‌گری اصحاب رسانه و همچنین پاسخگویی مسئولان، اعتماد را بیش از پیش در جامعه گسترش خواهد داد، گفت: خبرنگاران باید در گردآوری و نشر اخبار از مدار امانتداری و صداقت خارج نشوند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در همایشی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شده بود، حضور یافت.

 رئیس کل دادگستری استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار بر الگو گرفتن از تاریخ تاکید کرده و افزود: تاریخ هم عبرت و هم درسی برای انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه آیندگان بخش زیادی از تاریخ گذشته را از اخبار آن زمان استخراج می‌کنند، تصریح کرد: خبرنگاران باید در گردآوری و نشر اخبار از مدار امانتداری و صداقت خارج نشوند.

وی با بیان اینکه جامعه با امید زنده است، تصریح کرد: یاس و ناامیدی از گناهان کبیره است و دشمن نیز تلاش می‌کند تا ناامیدی را در جامعه انعکاس دهد.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر هوشمندی در حوزه خبر اظهار کرد: اصحاب رسانه باید آگاه باشند تا بذر امید را بین مردم انتشار داده و از اخبار کذب و ناامید کننده اجتناب کنند.

وی مطالبه گری را امری ممدوح و لازم و از وظایف مهم رسانه برشمرد و افزود: مطالبه‌گری دقیق و نقد سازنده یک فرصت برای هر حکومتی است تا به اصلاح کاستی‌ها و نواقص جامعه اقدام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه مدیر در ادبیات اسلامی به معنای مسئول و پاسخگو است، گفت: هیچ مسئولی نباید از انتقاد برنجد و از پاسخگویی امتناع ورزد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطالبه‌گری اصحاب رسانه و همچنین پاسخگویی مسئولان، اعتماد را بیش از پیش در جامعه گسترش خواهد داد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *