رئیس کل دادگستری استان گیلان از حوزه قضایی خشکبیجار بازدید کرد

15:40 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۸۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان از حوزه قضایی خشکبیجار بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی خود به طور سرزده از حوزه قضایی خشکبیجار بازدید کرد و در نشستی با حضور قضات و کارکنان این حوزه حضور یافت.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی به همراه معاونین قضایی دادگستری استان گیلان به طور سرزده از حوزه قضایی خشکبیجار بازدید کرد و در نشستی با حضور قضات و کارکنان این حوزه حضور یافت.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان حوزه قضایی خشکبیجار، اظهار کرد: یکی از راهکار‌های کاهش پرونده در محاکم قضایی صلح و سازش ما بین اصحاب پرونده است که باید از ظرفیت افراد موثر و سرشناس در مسیر ایجاد صلح و سازش بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه دادگاه‌های صلح به زودی در استان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: باید در افتتاح این دادگاه‌ها از ظرفیت موجود استفاده و نواقص دادگاه‌های عام را در دادگاه‌های صلح برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج صلح و سازش با استفاده از ظرفیت قانونی یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند دستگاه قضا را در پیشبرد سند تحول به سمت تعالی سوق دهد، افزود: دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است و میزان صلح و سازش نیز در استان گیلان رشد مطلوبی داشته و با تشکیل دادگاه‌های صلح بر این میزان افزوده خواهد شد.

گفتنی است؛ در این بازدید رئیس کل دادگستری گیلان و معاونین قضایی استان ضمن حضور در محاکم حوزه قضایی خشکبیجار، دیدار چهره به چهره با کارکنان و مراجعین و بررسی پرونده‌های قضایی، از زحمات قضات و کارکنان محاکم قضایی این حوزه قدردانی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *