رئیس کل دادگستری گلستان: ۸۰۰ پرونده تخلف معطل مانده در امور اراضی استان کشف شد

9:09 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۳۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گلستان: ۸۰۰ پرونده تخلف معطل مانده در امور اراضی استان کشف شد
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به کشف ۸۰۰ پرونده تخلف معطل مانده در امور اراضی استان، از اعلام جرم برای ۴ نفر از کارکنان امور اراضی خبر داد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی گفت: متهمان، پرونده‌های مربوط به تخلفات ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی را برای تعقیب قضایی به دادسرا ارسال نمی‌کردند تا این تغییرکاربری از تعقیب کیفری مصون مانده و مشمول مرور زمان کیفری شوند.

وی ادامه داد: متخلفان در یکی دیگر از اقدامات مجرمانه خود، آرای احکام قطعی قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز و یا تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را، صوری اجرا و صورتجلسه می‌کردند و به این ترتیب پرونده متخلفان بسته می‌شد.

رئیس کل دادگستری گلستان  ادامه داد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع این تخلفات، دادستان مرکز استان به این موضوع ورود کرد و در بازرسی از امور اراضی یکی از شهرستان‌های استان، ۸۰۰ پرونده‌ مخفی شده، کشف شد.

آسیابی گفت: برای ۴ نفر از کارکنان امور اراضی استان اعلام جرم شده است که ۲ نفر آن‌ها از مدیران سابق امور اراضی این شهرستان هستند پرونده در دادسرا تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: حیدرآسیابی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *