حجت الاسلام و المسلمین اکبری: باید قدر اشتغال و خدمت در دستگاه قضایی را دانست

19:29 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۰۸۹
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
حجت الاسلام و المسلمین اکبری: باید قدر اشتغال و خدمت در دستگاه قضایی را دانست
رئیس کل دادگستری استان سمنان دز بازدید از دادگاه عمومی بخش امیرآباد با تاکید بر این که باید قدر اشتغال و خدمت در دستگاه قضایی را دانست، گفت: مقامات قضایی و کارکنان اداری بایستی کماکان در جهت حفظ، ارتقاء و صیانت از خود مصمم باشند و در مسیر اجرای عدالت با نیت خالصانه به مردم خدمت کنند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه سلسله دوره‌های بازدید میدانی از مراجع قضایی استان و به منظور نظارت مستقیم بر روند خدمت‌رسانی به مردم، این دوره با سفر به شرق استان سمنان از دادگاه عمومی بخش امیرآباد سرکشی و بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای ورود به حوزه قضایی امیرآباد با حضور در گلزار شهدا، ضمن گلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این حوزه قضایی، با ابراز تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت مجاهد نستوه دکتر اسماعیل هنیه گفت: مجدداً ماهیت رژیم جعلی، کودک کش و غاصب اسرائیل مشخص شد و هرچه بیشتر مرتکب این اعمال ناپسند و قبیح شود چهره خبیث این رژیم نامشروع آشکار‌تر شده و جنایت‌های این رژیم تروریست موجبات پیوند ملت‌های مسلمان و آزادی خواه جهان را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه از تمامی شعب دادگاه عمومی بخش امیرآباد بازدید کرد و سپس با حضور در جمع کارکنان قضایی و اداری با قدردانی از مجموعه زحمات و تلاش آنان افزود: باید قدر اشتغال و خدمت در دستگاه قضایی را دانست، زیرا جایگاه والای قضاوت و مسیر احقاق حق در جامعه از ارزشمند‌ترین نعمات خداوند است که به بندگان عنایت می‌شود که این نعمت و هدیه بزرگ خداوند نصیب شاغلین دستگاه عدلیه شده است و از این بابت خداوند منان را شاکریم.

وی تصریح کرد: مقامات قضایی و کارکنان اداری بایستی کماکان در جهت حفظ، ارتقاء و صیانت از خود مصمم باشند و در مسیر اجرای عدالت با نیت خالصانه به مردم خدمت کنند، زیرا از جمله مهمترین وظایف قوه قضاییه خدمت بی منت و بدون چشم داشت به مردم است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه عنوان کرد: در راستای اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، این قانون در تمام حوزه‌های قضایی بخش در سراسر استان اجرایی شده و در برخی از حوزه‌های قضایی دادگاه‌های صلح به زودی راه اندازی می‌شود و متعاقب آن، در ماه‌های آتی، این دادگاه‌ها در کلیه شهرستان‌ها افتتاح خواهند شد و مسئولان قضایی استان از اوایل مرداد ماه سال جاری، ارجاع هدفمند پرونده‌های در صلاحیت این دادگاه‌ها را آغاز کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در بازدید از شعب صف و واحد‌های ستادی، بر عدم نگهداری بدون ضابطه اموال و مدارک متعلق به اصحاب پرونده‌ها در شعب، نظارت مستمر بر روند اجرایی پرونده‌های زندانی دار، تسریع و دقت در اجرای احکام مدنی و کیفری را مورد تاکید قرار داد. 

گفتنی است در این دوره بازدید دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری استان و برخی مسئولان قضایی مرکز استان، رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *