گفت‌وگو|

کتاب «قدم‌هایش» وظایف منتظران را بیان کرده است/ تحولات اجتماع بعد از ظهور قابل توجه است

13:01 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۰۳۰
کتاب «قدم‌هایش» وظایف منتظران را بیان کرده است/ تحولات اجتماع بعد از ظهور قابل توجه است
نویسنده کتاب «قدم‌هایش» معتقد است که این کتاب تلاش دارد تا در کلماتی کوتاه، مخاطب را به پرس‌وجو در مورد تاثیرات ظهور و وظیفه اجتماعی و روحی افراد به عنوان منتظر آشنا کند.

خبرگزاری میزان - کتاب «قدم‌هایش» نوشته محمدحسن شاهنگی کتابی است درباره امام زمان (عج) و روایت منتظران ظهور به قلمی منظوم و روان و ادبی و درعین‌حال ساده و همه‌فهم است.

محمدحسن شاهنگی در گفت‌وگو با میزان درباره کتاب «قدم‌هایش» گفت: این اثر از مجموعه‌ای ۱۴ جلدی است درباره ائمه معصومین (ع) و از اثر «انسان ۲۵۰ ساله» الهام گرفته شده است و کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» که به قلم مقام معظم رهبری نوشته شده است نگاهی یکپارچه به سیر سیاسی و روش‌های مبارزاتی ائمه معصومین (ع) دارد، الگویی مناسب برای تولید محتوا است.

وی ادامه داد: کتاب «قدم‌هایش» تمام احادیث و دعا‌ها و توصیفاتی که درباره امام زمان (عج) بیان کرده از بزرگان دین الگوبرداری کرده و آن را به قلم امروزی درآورده است. این اثر در ۵ فصل از جمله صاحب زمان، روی زمین (تولد یک منجی)، کوری، کری و تاریکی (عصر غیبت)، او حاضر و ما غایب (باید کاری کرد)، کاش به این اشک‌ها شک نکند (نشانه‌های ظهور)، با یک گل بهار می‌شود (او می‌آید) تدوین شده است.

شاهنگی ویژگی‌های متفاوت کتاب «قدم‌هایش» را نسبت به سایر کتاب‌هایی که به امام زمان (عج) پرداخته است مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: کتاب در ۱۰۲ صفحه نوشته شده است، زیرا مخاطب امروز ترجیح می‌دهد تا مطالب کوتاه و کم حجم را مورد مطالعه قرار دهد، بنابراین تلاش کردم بر اساس اصل مخاطب‌شناسی و به شیوه کپسولی اطلاعات را با ادبیات امروز و نثر شهید آوینی بنویسم، زیرا جملاتی که محرک‌های خاصی در آن نهفته شده است، وجدان انسان را تکان می‌دهد و شیوه‌ای جذاب برای تولید کتاب محسوب می‌شود.

این نویسنده کتاب گفت: کتاب «قدم‌هایش» تلاش دارد تا به پیوند و ارتباط، حال، گذشته و آینده بپردازد، بدین ترتیب که نکاتی را در مورد چگونگی و ویژگی غیبت و همچنین کیفیت غیبت صغرا و کبری مطرح کرده است، بدین ترتیب حتی دوران بعد از غیبت، یعنی ۱۴ قرن بعد و شرایط امروز را مورد بررسی قرار داده و درباره نیاز به امام زمان (عج) و ظهور نکاتی را مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: کتاب «قدم‌هایش» این سوال را مطرح کرده است که اگر امام زمان (عج) ظهور کند چه اتفاقاتی می‌افتد؟ و تا چه اندازه کیفیت زندگی دچار تحول خواهد شد؟

شاهنگی به بخش دیگری از کتاب «قدم‌هایش» اشاره و بیان کرد: این اثر در واقع اشاره‌ای دارد به منتظران و اینکه نیاز است تا جامعه را آگاه کنیم و زمینه‌سازی از بعد روحی و اجتماعی گسترش پیدا کند. همراه کردن جامعه برای فراهم کردن زمینه ظهور نکته مهم اثر است که فراتر از نگاه‌های جناحی مورد بررسی قرار گرفته است.

این نویسنده به پیام کتاب «قدم‌هایش» پرداخت و اظهار کرد: مهم‌ترین پیامی که کتاب به مخاطب ارائه می‌کند، در مورد بازگشت امام زمان (عج) است و برکاتی که می‌تواند برای جامعه انسانی در بر داشته باشد. ترسیم و توصیف فضایی که بعد از حضور امام زمان (عج) مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و همچنین تاثیر تحول و رشد در شخصیت افراد و رسیدن و یا نزدیک شدن به درجه کمال را مطرح می‌کند.
انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *