گفت‌وگو|

«آذرخش و رقص فانتوم‌ها»؛ اثری درباره عشق به وطن

7:55 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۷۳
«آذرخش و رقص فانتوم‌ها»؛ اثری درباره عشق به وطن
نویسنده کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها»، این اثر را محتوایی جذاب درباره عشق به وطن و گذشت از جان برای اعتلای ایران اسلامی دانست و تولید فیلم از کتاب‌های خوب، را مهم خواند.

صادق وفایی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با میزان درباره تدوین «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» گفت: این اثر روایتگر خاطرات آزاده خلبان حسین‌علی ذوالفقاری است که به عنوان خلبان پایگاه سوم شکاری همدان در دوران ۸ سال دفاع مقدس برای دفاع از وطن خود تلاش‌های بسیاری کرد و به اسارت درآمد.

وی ادامه داد: خلبان حسین‌علی ذوالفقاری در طول مامویت‌های خود با خلبان‌ها و اسطوره‌هایی، چون قاسم پورگلچین، محمد محمود اسکندری، داریوش ندیمی یا جلیل پوررضایی همراه بوده و خاطرات خواندنی را از این افراد کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» بیان کرده است.

وفایی به بخش از کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» اشاره و بیان کرد: در یکی از بخش‌های کتاب آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری در مورد شهید مصطفی چمران و شهید احمد کشوری صحبت می‌کند که ظاهرا در یک کمین نیرو‌های ضد انقلاب گرفتار شده‌اند و محل حضور خود را خود را به خلبان ذوالفقاری اعلام می‌کنند و در ادامه خاطره‌ای جذاب وجود دارد که با مطالعه کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» و در مورد جنایت‌ها منافقین نکاتی را مطرح می‌کند.

وی به دلیل نگارش کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» اشاره و اظهارکرد: در ابتدا کتابی با عنوان «بیگانه با ترس» را نوشتم و آن را برای مطالعه به مرتضی سرهنگی دادم، او بعد از مطالعه آن از جمله طلایی خلبان حسین‌علی ذوالفقاری که خطاب به افسران بازجویی رژیم بعث در زمان اسارت بیان کرده بود خوشش آمد. خلبان ذوالفقاری به افسران بعثی در مورد علت پروازش گفته بود «من کارم را کردم و مجرد هستم اکنون هم آمده‌ام تا در کنار شما استراحت کنم و نون خامه‌ای بخورم.»

نویسنده کتاب «آن شربت آب» در مورد علت نامگذاری کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» گفت: در خاطرات آزاده ذوالفقاری اشاره‌ای به یکی از پروازهایش در جنوب ترکیه بر فراز کوه‌ها شده و در آن پرواز فانتوم‌ها را به رقص باله تشبیه کرده بود. این موضوع برایم جذاب بود به همین دلیل نام کتاب را «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» گذاشتم.

وفایی چگونگی نگارش کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» را مورد اشاره وقرار داد وتصریح کرد: این اثر در ۹ فصل با عنوان «اتاق بازجویی»، «آن زن نامحترم»، «در ایران اجکت نداریم» «پشت پیکر شهدا پناه گرفته‌ایم»، «مبارزه با دیوار‌های زندان»، «شیر حلال» و «رقص باله فانتوم» و ... است.


وی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» گفت: خواب ذوالفقاری در زمان اسارت در زندان‌های رژیم بعث خواندنی است. او خواب حضرت فاطمه زهرا (س) را دیده که در مورد آینده و ازدواجش نکاتی و بسیار خواندنی است.

این نویسنده در مورد پیام کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» افزود: اثر درباره عشق به وطن و گذشت از جان برای اعتلای ایران اسلامی سخن گفته است.

وفایی در مورد کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» اظهارکرد: این اثر توانایی و قابلیت تبدیل شدن به فیلمنامه را دارد و در عین حال مطالبی که در آن قرار دارد می‌تواند برای بیننده بسیار جذاب باشد از آنجا که خودم نیز در رشته تئاتر تحصیل کرده و اطلاعاتی در این زمینه دارم بنابراین می‌دانم که این اثر می‌تواند به یک فیلم و یا سریال خیلی خوب تبدیل شود و امیدوارم زمانی بتوانم این اثر را تبدیل به یک فیلم دیدنی کنم. ترجمه چنین کتاب‌های قطعاً در داخل ایران و خارج از ایران می‌تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد.
انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *