دادستان یزد: مداخله دستگاه قضا در حوزه آسیب‌های اجتماعی حمایت و مطالبه‌گری از نهاد‌های متولی است

10:32 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان یزد: مداخله دستگاه قضا در حوزه آسیب‌های اجتماعی حمایت و مطالبه‌گری از نهاد‌های متولی است
دادستان یزد با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی یکی از وظایف دستگاه قضایی است، گفت: مطالبه‌گری از نهاد‌های متولی و حمایت از فعالیت‌های اثرگذار در دستور کار دادستانی قرار دارد.

خبرگزاری میزان- محمدرضا حدادزاده در همایش طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ویژه مدیران مدارس ابتدایی شهر یزد، اظهار کرد: پایش‌های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش که در قالب طرح نماد انجام شده با داده‌های پرونده‌های کیفری در استان نشان می‌دهد که در حوزه آسیب‌های اطفال و نوجوانان رشد محسوسی داریم؛ لذا باید بر روی آسیب‌های اجتماعی متمرکز بود.

وی افزود: به موجب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، دستگاه‌های مختلف در قبال اطفال در معرض خطر مسئولیت‌هایی دارند و یکی از این دستگاه‌ها، آموزش و پرورش است. علاوه بر این مسئولیت اجتماعی و اخلاقی ما حکم می‌کند که با همکاری آموزش و پرورش در این حوزه فعالانه ورود و پیگیر موضوع باشیم.

دادستان یزد با اشاره به اجرای طرح بیان از سال ۱۳۹۹ در استان، گفت: خروجی اجرای این طرح در سال‌های اخیر نشان داد که تا چه حد کادر اجرایی و آموزشی مدارس، دانش‌آموزان و والدین نیازمند پیگیری و آموزش در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی افزود: جلب همراهی والدین در مواجه با آسیب ایجاد شده برای دانش‌آموز از همان ابتدا یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح بیان است.

حدادزاده تصریح کرد: در این طرح به متولیان حوزه دانش‌آموزی، آموزش داده می‌شود که در مقابل با هر آسیب باید چگونه برخورد و آن را مدیریت کرد.

وی یادآور شد: یکی از اتفاقاتی که از ابتدای سال آینده باید رخ دهد شبکه‌سازی بین مدیران، معلمان، کارشناسان و ...است تا ضمن جمع‌آوری دقیق اطلاعات و رصد آن‌ها راهکار‌های مناسب و جامع در این حوزه ارائه شود.

دادستان یزد عنوان کرد: در ابتدای کار نواقصی وجود دارد، اما قطعا مشارکت و همراهی دلسوزان حوزه آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد. مستندات نشان می‌دهد که هرجا که مدیر و معلم با کمک والدین آسیبی را تشخیص و به موقع ورود و مدیریت کرده قطعا موثر بوده و مانع از بروز یک آسیب جدی شده است.

حدادزاده بر برنامه‌ریزی آموزشی برای سه رکن دانش‌آموزان، والدین و مربیان مدراس تأکید کرد و ابراز داشت: مخاطب این آموزش‌ها در طرح بیان حداقل باید در مواجه با آسیب‌ها بدانند که چه کار انجام دهند و اقدامی هماهنگ و هم راستا در راستای کاهش آسیب‌ها انجام دهند، ضمن اینکه محتوا‌های آموزشی باید علمی و کارشناسی باشد.

انتهای پیام/

 
 

برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *