انگلیس در هراس تشدید خشونت‌های نفرت‌محور؛ فراهم کردن ۶۰۰ سلول زندان و استقرار گسترده پلیس ضدشورش

9:45 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انگلیس در هراس تشدید خشونت‌های نفرت‌محور؛ فراهم کردن ۶۰۰ سلول زندان و استقرار گسترده پلیس ضدشورش
مقام‌های انگلیسی با پیش‌بینی تشدید خشونت‌های سراسری در روزهای آینده، اقدام به استقرار گسترده نیروهای پلیس و ایجاد فضای مازاد در زندان‌ها کرده است.

خبرگزاری میزان – انگلیس طی هفت روز گذشته با موجی از خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در سراسر کشور مواجه شده که در بیش از یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است؛ این موج ناآرامی‌های خشونت‌بار با حادثه حمله با چاقو به چند کودک در شهر ساتپورت انگلیس آغاز و با انتشار اطلاعات نادرست علیه مهاجران، پناهجویان و مسلمانان تشدید شد.

تحلیلگران روند جاری تحولات در انگلیس را میراث سیاست‌ها و رویکرد‌های بیگانه‌هراسانه، نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه‌ای دولت‌های این کشور می‌دانند که به شکل ویژه‌ای طی ۱۵ سال گذشته اعمال و سبب تقویت جریان‌های راست‌گرای افراطی شده است.

خشونت‌های اخیر در انگلیس سبب شد تا شماری از کشور‌ها از جمله استرالیا، هند و نیجریه به شهروندان خود در مورد سفر به این کشور هشدار دهند.

 

انگلیس در هراس تشدید خشونت‌ها؛ تامین ۶۰۰ سلول زندان و استقرار گسترده پلیس ضدشورش

استقرار گسترده پلیس ضدشورش

در حالی که مقام‌های انگلیسی از احتمال تشدید خشونت‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر می‌دهند، انتقاد‌ها به مقابله و مواجهه دولت و پلیس انگلیس با ناآرامی‌ها و خشونت‌های گسترده سراسری افزایش یافته است.

کی‌یِر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس وعده داد که شمار کافی از نیرو‌های پلیس ضد شورش برای مقابله با خشونت‌ها علیه مسلمانان و مهاجران در روز‌های آینده در خیابان‌های این کشور حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به دشوار بودن مقابله با خشونت‌ها و ناآرامی‌ها به دلیل گستردگی و پراکندگی آن‌ها، وعده تامین امنیت را داد.

در عین حال، دولت انگلیس اعلام کرد که ظرفیت زندان‌ها را برای مقابله با افزایش شمار زندانیان درپی دستگیری‌های مربوط به ناآرامی‌های اخیر افزایش می‌دهد.

براساس آمار ارائه شده از سوی کی‌یِر استارمر، بیش از ۴۰۰ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند؛ ۱۰۰ نفر نیز متهم شده و در انتظار صدور حکم دادگاه هستند.

 

انگلیس در هراس تشدید خشونت‌ها؛ تامین ۶۰۰ سلول زندان و استقرار گسترده پلیس ضدشورش

آزادی زودهنگام زندانیان برای افزایش فضای زندان‌ها

وزارت دادگستری انگلیس نیز اعلام کرد که قصد دارد شماری از زندانیان را زودتر از موعد آزاد کند، زیرا زندان‌های این کشور با بحران ازدحام جمعیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گفته وی، تاکنون ۶۰۰ سلول زندان برای اسکان بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی‌های سراسری در انگلیس تامین شده است.

 

انگلیس در هراس تشدید خشونت‌ها؛ تامین ۶۰۰ سلول زندان و استقرار گسترده پلیس ضدشورش

نگرانی از رشد نفرت نژادی

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های خشونت‌ها و ناآرامی‌های اخیر در انگلیس تشدید و تقویت نفرت نژادی است.

پلیس انگلیس می‌گوید که انتشار اطلاعات نادرست از سوی برخی از مقام‌های عالی رتبه این کشور سبب دامن زدن به نفرت نژادی و در نتیجه خشونت‌های مرگ‌بار سراسری شده است.

اطلاعات نادرست منتشر شده اعلام می‌کرد که عامل این حادثه نوجوان پناهجوی مسلمان است؛ براساس اعلام پلیس انگلیس، این فرد نه پناهجو و نه مسلمان، بلکه شهروند مسیحی انگلیس با اصالت روآندایی است.

 

انگلیس در هراس تشدید خشونت‌ها؛ تامین ۶۰۰ سلول زندان و استقرار گسترده پلیس ضدشورش

کارشناسان حوزه افراط‌گرایی تاکید دارند که سرکرده‌های راست‌گرایی افراطی از حادثه ساتپورت انگلیس برای ایجاد ناآرامی و خشونت استفاده کردند.

مدیر اندیشکده آینده انگلیس که بر موضوع مهاجرت تمرکز دارد، گفت که حادثه ساوتپورت برای جمع کردن راست‌گرا‌ها علیه پناهجویان و مسلمانان مورد سوءاستفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *