حمله رسانه‎ای غرب به آژانس امداد سازمان ملل؛ مسیر سخت آنروا در غزه

8:58 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله رسانه‎ای غرب به آژانس امداد سازمان ملل؛ مسیر سخت آنروا در غزه
آژانس آنروا از زمان آغاز جنگ غزه همواره از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن هدف ادعا‌های دروغین قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - النا چرنی، سردبیر ارشد وال‌استریت ژورنال اذعان کرده که شواهدی برای اثبات ادعا‌های ژانویه (دی/بهمن ۱۴۰۲) خود مبنی بر دست داشتن تعداد زیادی از کارکنان آنروا UNRWA در غزه در عملیات طوفان الاقصی ندارد.

وال‌استریت ژورنال در ژانویه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که دست‌کم ۱۲ کارمند آنروا شخصا در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نقش داشته‌اند.

چرنی در آن زمان مدعی شده بود: این واقعیت که ادعا‌های اسرائیل با شواهد محکمی تایید نشده است، به این معنی نیست که گزارش ما نادرست یا گمراه‌کننده بوده است.

منابع گفتند که از زمان انتشار گزارش دروغین وال‌استریت ژورنال، نویسندگان آن چندین بار سعی کرده‌اند اطلاعات را تایید کنند، اما در انجام این کار شکست خورده‌اند.

آن‌ها همچنین فاش کردند که خبرنگاران وال‌استریت ژورنال که جنگ غزه را پوشش می‌دهند، بار‌ها درباره پوشش مغرضانه روزنامه به نفع رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند.

ناکامی رسانه‌های غربی در اثبات ادعاهای خود علیه آنروا

رویترز در ماه مارس (اسفند/فروردین) گزارش کرد که پس از هفته‌ها فشار بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه آژانس سازمان ملل، آنروا در گزارشی منتشر نشده اعلام کرد که برخی از کارکنان آن مجبور شده‌اند به دروغ اظهار کنند که با مقاومت فلسطین ارتباط داشته‌اند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در ژانویه (دی/بهمن) ادعا کرد که ۱۲ نفر از ۱۲ هزار عضو آنروا در غزه در عملیات طوفان الاقصی شرکت داشتند.

آنروا طی گزارشی که در فوریه منتشر شد، گفته بود که کارکنان این سازمان در حین بازداشت و تحت فشار قرار گرفتن برای ارائه اظهارات نادرست علیه آژانس، از سوی مقام‌های صهیونیست تحت تهدید و اجبار قرار گرفته‌اند.

ادعا‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۱۵ کشور از جمله آمریکا را بر آن داشت که تقریبا نیم میلیارد دلار کمک مالی آنروا را به حالت تعلیق درآورند. این آژانس نسبت به پیامد‌های فاجعه‌بار این تصمیم بر وضعیت انسانی غزه همزمان با نسل‌کشی و اجرای سیاست قحطی از سوی رژیم صهیونیستی، هشدار داد.

از آن زمان، چندین کشور کمک مالی خود را ازسرگرفتند، زیرا هیچ یک از ادعا‌های رژیم صهیونیستی تایید نشد.

هدف قرار دادن کارکنان آنروا

کارکنان این آژانس سازمان ملل از زمان آغاز جنگ غزه، علاوه بر ادعا‌های دروغین، همواره از اهداف جنگی رژیم صهیونیستی بوده‌اند. 

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به تازگی اعلام کرده که تعداد کارکنان این سازمان که در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند از آغاز جنگ کنونی به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

ناکامی رسانه‌های غربی در اثبات ادعاهای خود علیه آنروا

آنروا اضافه کرد که حدود هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان این آژانس در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشتی در منطقه محصور فلسطین به خدمت خود ادامه می‌دهند.

اقدام کنست علیه آنروا

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در اوایل مرداد لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن سازمان اصلی امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینی‌ها را یک سازمان تروریستی اعلام شده و پیشنهاد می‌کند روابط با این سازمان قطع شود.

کنست ۳ لایحه را برای بستن آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) و معرفی آن به‌عنوان سازمان تروریستی در نخستین قرائت تصویب کرد.

لایحه اول، آنروا را از انجام هرگونه ماموریت، ارائه هرگونه خدمات یا انجام هرگونه فعالیت در اراضی اشغالی منع می‌کند.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که این لایحه با ۵۸ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف به تصویب رسید.

ناکامی رسانه‌های غربی در اثبات ادعاهای خود علیه آنروا

لایحه دوم با ۶۳ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف تصویب شد و خواستار سلب مصونیت‌ها و امتیاز‌های قانونی کارکنان آنروا در اراضی اشغالی است.

لایحه سوم خواستار تعیین این آژانس سازمان ملل به‌عنوان یک سازمان تروریستی است. این لایحه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که روابط خود را با این آژانس قطع کند. این لایحه نیز با ۵۰ رای موافق در برابر ۱۰ رای مخالف به تصویب رسید.

این ۳ لایحه اکنون برای بررسی بیشتر به کمیته امور خارجه و جنگ کنست ارسال خواهد شد.

کنست در ماه می (اردیبهشت/خرداد) یک پیشنهاد اولیه برای تصویب لایحه‌ای را تصویب کرده بود که آنروا را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی می‌کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *