سرلشکر سلامی: شرافت خبرنگاران جنایات رژیم صهیونیستی را در جهان انعکاس داد/ خبرنگاران به موشک‌های ما قدرت می‌دهند

11:39 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۶۱۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سرلشکر سلامی: شرافت خبرنگاران جنایات رژیم صهیونیستی را در جهان انعکاس داد/ خبرنگاران به موشک‌های ما قدرت می‌دهند
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه جهان، جهان رسانه، واژه‌ها و روایت‌ها است، گفت: شرافت خبرنگاران، جنایت رژیم صهیونیستی را در جهان انعکاس داد.

خبرگزاری میزان - آیین گرامیداشت روز خبرنگار، صبح امروز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ با حضور سرلشکر حسین سلامی و سردار غلامرضا سلیمانی برگزار شد.

در این مراسم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: خدای بزرگ را شاکرم که به مناسبت شهادت خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی که به روز خبرنگار زینت یافت افتخار حضور در میان شما نگارندگان تاریخ این کشور را دارم.

وی افزود: جهان، جهان حوادث است. ما با تکرار این حوادث روبه‌رو هستیم و مدام این حوادث در حال گسترش هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه حوادث روی می‌دهند و قدرت‌ها مشغول مهار این حوادث هستند گفت: این تلاقی بین سیاست‌ها و حوادث یک جامعه پرخطر برای جامعه رسانه‌ای جهان رقم زده است.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شمار شهدای خبرنگار گواه روحیه ایثار و فداکاری در میان جهان اهل قلم است.

سرلشکر سلامی با اشاره به این موضوع که انسان‌ها جهان را بر اساس آرا و تفکرات خود می‌سازند تاکید کرد: جهان، جهان رسانه است. جهان واژه‌ها و روایت‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه تصرف قلب‌ها و ذهن‌ها گواه تغییر موقعیت جهان پیرامونی است تصریح کرد: هر که روایت بهتری داشته باشد برنده این کارزار است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: آنچه در ذهن ماست و در پیوند با حقیقت بیرونی‌ است حقیقت محض است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناک‌ترین تهدید اجتماعی یک جامعه است. ما در قلب نبردی رسانه‌ای زیست می‌کنیم و مدام در معرض فرم‌دهی به اذهان قرار داریم.

وی با اشاره به آگاهی و بینایی در جامعه، این موضوع را به میزان ایمان ارزشمند توصیف کرد و گفت: گذاره‌ها و واژگان شما خبرنگاران مدام از روی میادین مین و خاکریزهای جنگ‌های ترکیبی و رسانه‌ای عبور می‌کند.

فرمانده سپاه خبرنگاری را شغلی توضیف کرد که توانمندی تبدیل اتفاقات کوچک به پدیده‌های بزرگ اجتماعی را داراست.

سرلشکر سلامی گفت: گستره پوشش و کارکرد تولیدات خبرنگاران به یک مرز و بوم خاص منحصر نمی‌شود و بعضا از مرزها عبور می‌کند.

وی افزود: همه برای نخستین روایت تلاش می‌کنید اما صحت خبر از آن مهمتر است و صداقت در بیان یک اصل است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: اگر دیر عمل کنیم دشمن اذهان را تخریب می‌کند. اذهان ذاتا از اخبار ملتهب استقبال می‌کند.

سلامی گفت: ما اغلب با خبرنگاران در مراودات هستیم، در سیل، زلزله در حوادث سیاسی و نظامی گاها خبرنگاران از ما نیز جلوتر گام برمیدارند. ما می‌توانیم از اختفا و استتار استفاده کنیم اما خبرنگاران این کار را انجام نمی‌دهند و در دل ماجرا هستند و به همین علت است که این میزان کشته و شهید می‌دهند.

فرمانده سپاه تاکید کرد: خبرنگاران اغلب در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند، ما این را درک کرده‌ایم. ما با کیلومترها سروکار داریم اما این خبرنگار است که به اراده ما وسعت و به موشک ما قدرت می‌دهد و این بسیار برای ما محترم و مغتنم است‌.

وی افزود: در جنگ میان ما و کسانی که قصد دارند جهان نابرابر و دیکتاتوری بسازند و به عنوان دموکراسی بر ما غالب کنند آنقدر جریان رسانه‌ای قوی می‌تواند اثرگذار باشد که دیکتاتور را دموکرات جلوه دهد.

سردار سلامی تاکید کرد: تمامی ابزارهای کشتار جمعی و شکنجه و آزار از اسرائیل و امریکا به دنیا صادر می‌شود، این آموزگاران ترور می‌خواهند زیستن را آموزش دهند، گردابی از ترور و خون و جنگ به پیرامون خود جمع کرده اما می‌خواهند جهان را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: درود بر شرف خبرنگاران، اگر خبرنگاران نبودند، جنایات این جنایتکاران انعکاس پیدا نمی‌کرد. جهان علیه آمریکا، انگلیس و اسرائیل بسیج شده است به قدرت خبرنگاران و نشان داده‌اند که شرف همچنان زنده است.

سرلشر سلامی در خاتمه اظهاراتش گفت: خبرنگاران اندازه‌ها را خوب نشان می‌دهند و ما به این قشر افتخار می‌کنیم که مشکلات را روایت کرده و نقد می‌کنند اما سیاه‌نمایی نمی‌کنند و به سلامت روانی جامعه فکر می‌کنند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *