گزارش|

مروری بر زندگی و شهادت اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر/ پدر شهید: پسرم قبل از اعزام به سوریه اموال خود را وقف کرد

9:15 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۰۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مروری بر زندگی و شهادت اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر/ پدر شهید: پسرم قبل از اعزام به سوریه اموال خود را وقف کرد
پدر شهید احمدی‌جوان با بیان اینکه زمانی که پسرم به سوریه اعزام شد سال خمسی خود را به روحانی روستا پرداخت و اموال خود را وقف کرد گفت: به جوانان سفارش می‌کنم مراقب خون شهدا باشند و به رهبر انقلاب کمک کنند. شهدا برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف کشورمان رفتند.

خبرگزاری میزان - شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی را به پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ‌زده کشور‌های عراق و سوریه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرده است.

به همین مناسبت مروری خواهیم داشت بر زندگی اولین شهید مدافع حرم

شهید «محمد احمدی جوان» در پنجمین روز از اسفند سال ۱۳۶۸ برابر با شب بعثت رسول اکرم (ص) در روستای «باشی» از توابع شهرستان «تنگستان» دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام در مهر سال ۱۳۹۴ به‌صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت (س) به سوریه اعزام شد و در ظهر تاسوعای حسینی در حومه شهر حلب توسط تکفیری‌ها مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در حالی که دو چشم خود را از دست داده بود مجروح شد.

شهید «محمد احمدی جوان» پس از ۴۳روز بستری شدن و تحمل درد ناشی از جراحت در روز سیزدهم آذر سال ۱۳۹۴ دعوت حق را لبیک گفت.

 

شهید محمد احمدی جوان؛ مدافع حرمی که پیرو خط ولایت فقیه بود/ پدر شهید احمدی جوان: زمانی که پسرم به سوریه اعزام شد سال خمسی خود را به روحانی روستا پرداخت و اموال خود را وقف کرد

 

بهمنیار احمدی جوان پدر این شهید والامقام در گفت‌وگو با میزان، درباره خصوصیات این شهید معزز بیان داشت: پسر من فردی باایمان و همیشه فعال و پیرو خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

احمدی جوان در وصف شخصیت پسر شهیدش گفت: محمد وقتی شهید شد مجرد بود. او اخلاق خوبی داشت و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود داشت و کمک به فقرا و مردم مستضعفان را همیشه مورد توجه قرار می‌داد.

وی ادامه داد: شهید احمدی جوان در شب‌های مبارک رمضان مسابقه قرآنی ترتیب می‌داد و به این شکل تلاش می‌کرد جوانان را جذب شعائر دینی کند. او باعث افتخار ما و خانواده‌مان است و همه مردم روستا نیز برای او احترام خاصی قائلند و اذعان می‌کنند که وی جان خود را برای اعتلای وطن گذاشته و شهید شده است.

پدر شهید احمدی جوان گفت: زمانی که پسرم به سوریه اعزام شد سال خمسی خود را به روحانی روستا پرداخت و اموال خود را وقف کرد. بیشتر علاقه داشت دارالقران بسازیم و اکنون بعد از شهادت با اموال وقف شده پسرم دالقرآن، حسینیه و زینبیه ساختیم.

وی اظهار کرد: به جوانان سفارش می‌کنیم مراقب خون شهدا باشند و به رهبر انقلاب کمک کنند. شهدا برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف کشورمان رفتند و در راهی قدم نهادند که شهید شدند. خواهران عزیزم در سراسر کشور برای اسلام حجاب خود را رعایت کنند ما شیعه و کشوری مسلمان هستیم.

احمدی جوان به وصیت‌نامه پسر شهیدش اشاره کرد و گفت: ایشان در وصیت‌نامه سفارش کردند در خط ولایت فقیه و پیرو خط امام راحل باشید و این نکته مهمی بود که در طول زندگی همیشه به آن توجه داشتند.

وصیت‌نامه شهید محمد احمدی جوان

به نام خدا

خدایا، تو را سپاس که مرا در دین حقت و مذهب زیبای تشیع قرار دادی، تو را سپاس که مرا در پیروی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و اهل بیت و عصمت و طهارتش یاری نمودی. خدایا، من امروز به‌سوی تو قدم برمی‌دارم برای دفاع از مذهبی که به آن از صمیم قلب اعتقاد دارم.

خوشحال و شکرگزارم که به من نعمت جهاد در راه خودت نمودی، تا با یاد و نام تو در این راه قدم بردارم و بتوانم در راه دفاع از حرم شریف خطبه خوان کربلا و سه‌ساله مولایم حسین (ع) با قلبی راسخ قدم بردارم.‌ای پدر و مادر عزیزم که شما را در این دنیا خاکی نزدیک‌ترین فرد به خود میدانم، شرمسارم از رفتاری که شایسته برخورد با شما نبود و من در حق شما روا داشته‌ام، به خدا سوگند می‌خورم که اگر زمانی با صدای بلند با شما سخن گفتم و موجبات ناراحتی شما را فراهم نمودم در قلب خود احساس پشیمانی بسیار می‌کردم، شاید به زبان نیاوردم، ولی در قلب این‌چنین بود، مرا حلال کنید و دعا کنید تا در دنیای جاوید نزد پروردگارم روسیاه نباشم.

برادران و خواهران عزیزم، شما را به تقوای الهی و ایستادن در خط ولایت فقیه سفارش می‌کنم و علاوه بر شما به مردم عزیز کشورم سفارش می‌نمایم که فریب جوسازی‌های دشمنان این خاک و اسلام ناب محمدی (ص) را نخورید و در خط ولایت باشید و از امام عزیزم، امام خامنه‌ای حمایت کامل و جامع نمایید.

مبادا از خط ولایت فقیه خارج شوید که من شهادت می‌دهم که شما از خط اهل بیت خارج شده‌اید.

خوشحالم که در لباسی شهید می‌شوم که از اعماق وجودم به این لباس اعتقاد دارم و میدانم که چه لباس ارزشمندی به تن دارم، به همکارانم سفارش می‌نمایم تا حرمت لباس خویش را نگه داشته و قدردان نعمت خدمت در سپاه پاسداران باشند. اینک با قدم‌هایی محکم به‌سوی جهاد در راه خدا رهسپار می‌شوم و از همه‌ی کسانی که بر گردن من حقی دارند درخواست می‌کنم به‌حق مادرم زهرا (س) حلالم کنند.

یا علی
اللهم عجل ولیک الفرج

انتهای پیام/


برچسب ها: مدافع حرم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *