معاون قضایی رئیس دادگستری استان فارس: مشکلات واحد‌های قضایی با حساسیت پیگیری و نتایج منعکس شود

9:56 - 12 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۰۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی رئیس دادگستری استان فارس: مشکلات واحد‌های قضایی با حساسیت پیگیری و نتایج منعکس شود
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: موضوع توجه به تحقق شعار سال در استان با نظارت‌های مستقیم رئیس کل دادگستری استان فارس با جدیت دنبال می‌شود و انتظار این است که رفع مشکلات واحد‌های قضایی با حساسیت پیگیری و نتایج منعکس شود.

خبرگزاری میزان - آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید حوزه قضایی شهرستان جهرم با حضور نماینده دادسرای انتظامی قضات در استان فارس برگزار شد.

سید ابراهیم مرتضوی در این مراسم با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه نماد، الگوی و پرچمدار مقاومت اسلامی با بیان اینکه دوران خدمت در هر جایگاه و مسندی بسیار گذرا و کوتاه است گفت: آنچه از دوران مسئولیت باقی می‌ماند آثار و برکات خدمت به مردم است.

وی حفظ کرامت ارباب رجوع را از جمله مهمترین اولویت‌های تعیین شده در برنامه‌های سند تحول قوه قضاییه بیان کرد و افزود: برخورد کریمانه با مردم در همه ابعاد از جمله تکالیف قضات و کارکنان در مجموعه قضایی است و بر این موضوع نظارت مستمر انجام می‌شود.

معاون قضایی رئیس دادگستری استان فارس با بیان این که خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه تکریم مردم و رواج عدل و انصاف پایه گذاری شده است تصریح کرد: اجرای عدالت زمانی جذاب‌تر و شیرین‌تر خواهد بود که با خوشرفتاری همراه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولین شهرستان جهرم بر تعامل دوسویه مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان تأکید کرد و افزود: مقام قضایی در اتخاذ تصمیمات قضایی خود مستقل است، اما تعامل و همکاری با سایر مجموعه‌ها در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم نافی استقلال قضایی نیست و این امر یکی از محور‌های مورد تاکید مدیریت ارشد قضایی استان است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: در این راستا باید تلاش کنیم در جهت اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی که بخش عمده‌ای از آن تعامل بین دستگاهی است؛ الگوسازی جدیدی از همکاری متقابل در جهت خدمت رسانی بهتر تعریف و اجرا کنیم.

وی در ادامه توجه به تحقق شعار سال را از جمله تاکیدات دیگر رئیس قوه قضاییه خواند و تصریح کرد در استان فارس نیز این موضوع با نظارت‌های مستقیم رئیس کل دادگستری استان فارس با جدیت دنبال می‌شود و انتظار این است که رفع مشکلات واحد‌های قضایی با حساسیت پیگیری و نتایج منعکس شود.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های قاضی محسن رستگار رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان جهرم با پیشنهاد رئیس کل دادگستری فارس و ابلاغ ریاست قوه قضاییه، قاضی حسین دهقان به عنوان رئیس دادگستری شهرستان جهرم معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *