جوامع مسلمان و پناهجو؛ زیر فشار حمله‌های راست‌گرایان افراطی انگلیس

9:49 - 12 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۰۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جوامع مسلمان و پناهجو؛ زیر فشار حمله‌های راست‌گرایان افراطی انگلیس
اقدام‌های خشونت‌بار و حمله‌های نفرت‌محور راست‌گرایان افراطی به جوامع مسلمان و پناهجو در انگلیس موجی از ناامنی را برای این جوامع رقم زده است.

خبرگزاری میزان – رویکرد‌های نفرت‌پراکن و سرزنش‌محور در انگلیس به بروز موج گسترده‌ای از اقدام‌های آزاردهنده و خشونت‌بار علیه اقشار آسیب‌پذیر در این کشور منجر شده است.

گزارش‌ها نشان‌دهنده افزایش فشار‌ها و ناامنی برای مسلمانان و پناهجویان از سوی گروه‌های راست افراطی در انگلیس است.

قدرت گرفتن گروه‌های راست افراطی در انگلیس با انتشار ادعا‌های دروغینی علیه پناهجویان و مسلمانان در این کشور دنبال شد که این افراد را در معرض مخاطرات جدی قرار داد؛ از جدی‌ترین حمله‌ها به امنیت مسلمانان و پناهجویان در روز‌های اخیر حمله راست‌گرایان افراطی به مسجدی در ساوت پورت و حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلدرشات و چیچستر بودند.

گروه‌های راست‌گرای افراطی طی روز‌های اخیر براساس ادعا‌های یادشده جوامع مسلمان و پناهجو را هدف قرار دادند؛ براساس گزارش‌ها، دست‌کم ۱۹ رویداد دیگر از سوی این گروه‌ها برای روز‌های آینده برنامه‌ریزی شده‌اند.

ادعا‌های ضد مسلمانان و پناهجویان در انگلیس در روزهای اخیر، نابسامانی‌هایی را رقم زد که جوامع مسلمان و پناهجو را با ترس‌های جدی درباره امنیت خودشان مواجه کرد.

از سوی دیگر، شورا‌های مربوط به جوامع مسلمان و پناهجو در انگلیس با تشکیل جلسه‌هایی خواستار هوشیاری بیشتر اعضای این جوامع شدند.

یکی از مقام‌های یک شورای مربوط به مسلمانان در انگلیس، از شرایط موجود با عبارت‌های نگران‌کننده‌ترین و هشدارآمیز‌ترین وضعیت یاد کرده و گفت: جامعه مسلمان انگلیس نگرانی‌های جدی برای امنیت خود دارد.

از نیرو‌های پلیس سراسر انگلیس نیز خواسته شده است تا تدابیر امنیتی بیشتری را در خارج از محل استقرار جوامع مسلمانان و پناهجو در روز‌های آینده در نظر بگیرند.

برخی از سازمان‌های مرتبط درباره رشد اسلام‌هراسی و متعاقب آن حوادث خشونت‌بار علیه مسلمانان در انگلیس هشدار دادند.

کارشناسان همچنین درباره اقدام‌های خشونت‌بار گروه‌های ضد مهاجرت در انگلیس هشدار داده و گفتند که رویکرد‌های نفرت‌پراکن و سرزنش‌محور در این امر نقش مهمی دارند.

راست‌گرایی افراطی در اروپا که در ماه‌های گذشته بیش از هر زمان دیگری خود را نمایان کرده و اشتیاق خود را برای در دست گرفتن قدرت دنبال کرده، می‌تواند بحران‌های خفته و نیمه خفته حقوق بشری را در قاره اروپا تشدید کرده و برخی از بدترین بحران‌های انسانی را مرگ‌بار‌تر از همیشه کند.

از مهم‌ترین بحران‌های حقوق بشری که متعاقب رشد راست‌گرایی افراطی می‌توانند رشد کرده و مرگ‌بار شوند، می‌توان به نژادپرستی، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی، مهاجرستیزی و بیگانه‌هراسی، تشدید تراژدی‌های مهاجرتی، رشد جنایت‌های نفرت‌محور، افزایش خشونت‌های مسلحانه و تقویت سفیدبرترپنداری اشاره کرد.

در عین حال، راست‌گرایی افراطی با تقویت رویکرد‌های ناسیونالیستی در اروپا، موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند، بحران‌های اجتماعی را بر کشور‌های اروپایی بار می‌کند و بی‌ثباتی را به وجه مشخصه کشور‌های اروپایی می‌افزاید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *