رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی میناب بازدید کرد

15:58 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۵۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی میناب بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن بازدید از حوزه قضایی میناب، روند ارائه خدمات به مردم، آخرین وضعیت پرونده‌ها و اقدامات این حوزه قضایی را بررسی کرد.

خبرگزاری میزان- در ادامه برنامه‌های حضور میدانی به منظور نظارت بر روند خدمت‌رسانی به مردم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و هیئت همراه از حوزه قضایی شهرستان میناب بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این بازدید که در راستای ماده ۲۸ آئین نامه اجرایی قانون نظارت بر رفتار قضات انجام شد، آخرین وضعیت پرونده‌ها و اقدامات حوزه قضایی میناب را مورد بررسی قرار داد و با مسئولان و کارکنان دادگستری این شهرستان به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

وی ضمن بررسی وضعیت شعب و بخش‌های مختلف دادگستری و دادسرای شهرستان میناب، به منظور ارتقای سطح عملکرد و رفاه حال مراجعان، توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در نشستی با حضور مسئولان و کارکنان حوزه قضایی شهرستان میناب، طی سخنانی با اشاره به اینکه بالاترین رضایت مندی در کشور متعلق به دادگستری استان هرمزگان است، گفت: رضایت مندی مردم اولویت اصلی دستگاه قضایی استان است که در نتیجه تلاش همکاران ما این موضوع در بسیاری از شعب دادگستری میناب به صورت صد در صد محقق شده است.

وی افزود: ترتیب اثر دادن به لوایح از دیگر مصادیق رضایت مندی مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی استان هرمزگان است که طبق آمار در شهرستان میناب در مدت زمان کمتر از یک روز انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در جریان این نشست با بیان اینکه استعلامات قضایی از دیگر موارد کمک به تسریع در رسیدگی‌ها و نیز حقیقت یابی در رسیدگی به پرونده‌ها است، بر لزوم استفاده حداکثری از سامانه استعلامات قضایی آنلاین، مبنی بر ۲۸ عنوان استعلامی (سامانه سهام، سامانه سخا و ...) تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: عناوین شاخص بازرسی‌ها و ارزیابی قضایی در بازرسی‌ها به عنوان کارنامه عملکردی حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها و شعب مد نظر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان است.

در ادامه برنامه‌های این بازدید، طی مراسمی با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و دیگر مسئولان قضایی استان، زمین ورزشی دادگستری شهرستان میناب افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مراسم افتتاح این زمین ورزشی گفت: دادگستری کل استان هرمزگان در تلاش است، با تأمین امکانات مناسب ورزشی و رفاهی برای کارکنان خویش در کنار ارائه خدمات مطلوب قضایی به مراجعین، محیط مناسبی را برای کارکنان این مجموعه و خانواده‌های آنها فراهم سازد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *