دادستان جدید شهرستان مهریز معرفی شد

8:45 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان جدید شهرستان مهریز معرفی شد
آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز استان یزد برگزار و محمد حسین دهقان طزرجانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

خبرگزاری میزان- مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز استان یزد با حضور جمعی از مسئولان قضایی و دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد سجاد اعتباری دادستان پیشین شهرستان مهریز در این مراسم، اظهار کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع و رفع دغدغه‌های شهروندان یکی از ضروریاتی بود که در این دوره مدیریت به آن پرداخته شد.

وی در رابطه با گزارش عملکرد چندساله خود در این حوزه قضایی، گفت: جلوگیری از زمین‌خواری با ورود به موضوع مستثنیات روستا‌ها یکی از اقدامات اثرگذاری بود که در دوره مسئولیت دادستانی انجام شد.

اعتباری پیگیری پرونده‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی را یکی از موضوعات مهمی دانست که در سال‌های گذشته در دادستانی مهریز به آن توجه شده و عنوان کرد: دقت و اهتمام در رابطه با پیگیری پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی منجر به عودت بیش از ۸۰ درصد وجوه کلاهبرداری شده به مال‌باختگان در این حوزه قضایی شد.

رسیدگی به بیش از ۳۰ هزار پرونده در دادسرای مهریز

اعتباری، مهریز را دومین شهرستان در راه‌اندازی مرکز حامی ذکر کرد و گفت: مرکز حامی با هدف پیشگیری از بزه‌دیدگی از زنان و کودکان در فضای مجازی پس از یزد به عنوان دومین شهرستان در مهریز دایر شد و منشا اثر بوده است.

وی در پایان یادآور شد: در دوره خدمت اینجانب در این شهرستان بیش از ۳۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی شهرستان وارد شد که حدودا همین مقدار پرونده در دادسرا رسیدگی و مختومه شد.

محمد حسین دهقان طزرجانی دادستان جدید شهرستان مهریز نیز در این مراسم، اظهار کرد: ما معتقد هستیم قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد باید اقدامی انجام شود که جلوی وقوع جرم گرفته شده و یا از شدت آن کاسته شود.

دادستان مهریز: پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضایی است

وی افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضایی است و در بسیاری از موضوعات گسترده در اجرای این وظیفه همکاری دستگاه‌های مختلف لازم و ضروری است.

دادستان مهریز بیان کرد: با کمک و همراهی مردم و ضابطان در راستای تامین امنیت، گسترش عدالت و پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: دادستان به عنوان رئیس دادسرا می‌تواند در پیشگیری ازوقوع جرم نقش مهمی ایفا کرده و بخشی از وظایف قوه قضاییه را در این زمینه محقق سازد.

این مقام قضایی گفت: حفظ حقوق عامه مسئله‌ای بسیار مهم و گسترده است که تعیین مصادیق آن نیز پیچیده و از فراوانی زیادی برخوردار است.

دهقان طزرجانی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه کاری دانست و خاطر نشان کرد: جلب اعتماد عمومی تحقق عدالت قضایی را در بردارد. یکی از دستور کار‌های مهم دادستانی مهریز ایجاد ارتباط مستقیم مردم با دادستان از طریق تلفن خواهد بود تا مردم بتوانند بدون واسطه با دادستان طرح بحث کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *