گفت‌وگو|

عربشاهی: گاریدو توان دگرگون کردن پرسپولیس را ندارد/ حق داوران را پرداخت کنید به var نیازی نیست!

0:45 - 05 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۹۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عربشاهی: گاریدو توان دگرگون کردن پرسپولیس را ندارد/ حق داوران را پرداخت کنید به var نیازی نیست!
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به شخصه به گاریدو تردید دارم و بار‌ها در مصاحبه‌ها گفته‌ام که مربی نیست که بخواهد پرسپولیس را دگرگون کند.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره قرعه کشی برنامه مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: همه بازی‌ها به نوعی چالش و سرنوشت ساز هستند و باید از ابتدا با اقتدار پیش برویم. نخستین بازی را در ورزشگاه آزادی با ذوب آهن مسابقه خواهیم داد و باید از این فرصت استفاده کنیم و امتیاز لازم را از گاندو‌ها بگیریم. دربی در هفته ششم برای پرسپولیس همیشه خوش یمن بوده است.

وی ادامه داد: تمام بازی‌های این فصل از لیگ برتر فوتبال دشوار خواهند بود و نباید دست کم بگیریم. تیم‌هایی که به تازگی به لیگ برتر صعود کردند از لحاظ کیفی به هیچ عنوان کمتر نیستند و با تمام وجود برای کسب نتایج لازم خواهند آمد تا در اولین تجربه لیگ برتری‌شان موفق ظاهر شوند. از نظر من تمام بازی‌ها برای پرسپولیس سرنوشت ساز است و شاگردان گاریدو باید از همان ابتدا میخ اول را محکم بکوبند. تنها تردید من نسبت به مربی تیم است و امیدوارم زمان زیادی برای هماهنگ کردن تیم از دست نرود.

تنها تردید من عملکرد گاریدو در فصل جدید است

پرسپولیس درباره حضور گاریدو روی نیمکت سرخ پوشان و تردید از عملکرد او، تصریح کرد: به شخصه نسبت به گاریدو تردید دارم و بار‌ها در مصاحبه‌ها گفته‌ام که مربی نیست که بخواهد پرسپولیس را دگرگون کند. به هیچ عنوان نمی‌خواهم درباره او بد بگویم و نظر شخصی‌ام است. سال‌ها شرایط پرسپولیس را دیده‌ایم و در غم و شادی کنار این تیم بوده‌ام و اینکه بگویند ضیا عربشاهی شمشیر را از رو بسته بی‌انصافی است. دوست ندارم مربی بگوید تا ۵ یا ۶ هفته باید فرصت داشته باشد چرا که زمان زیادی از دست می‌رود و ممکن است رتبه تیم در جدول خراب شود. هواداران پرسپولیس همواره دوست دارند در بالای جدول باشند و کسانی که در فضای مجازی مطلب می‌گذارند و خود را علامه دهر می‌دانند وقتی تیم نتیجه نگیرد تازه به حرف من می‌رسند. همواره به نفع تیمم حرف زدم و موفقیت پرسپولیس برایم از هر چیزی مهمتر است. 

با وجود خروج برخی بازیکنان هنوز پرسپولیس پرستاره است

عربشاهی با بیان اینکه با خروج بازیکنان پرسپولیس همچنان ترکیب سرخپوشان پر از ستاره است، عنوان کرد: بار‌ها گفتم و باز هم می‌گویم که با وجود اینکه چند بازیکن از تیم خارج شدند پس از آن بازیکنان خوبی جایگزین شدند. بهترین کاری که انجام دادن تمدید قرارداد گولسیانی بود، اما در کنار آن به یک دفاع وسط خوب دیگر نیاز داریم. خبر‌هایی از جذب بازیکن الجزایری شنیدم و فیلم‌های بازی او را دیدم به نظرم بازیکن بدی نیست و برای پرسپولیس موثر خواهد بود. متاسفانه بعد از خروج بازیکن قطری ما یک دفاع چپ خوب از دست دادیم و نیاز داریم تا یک جایگزین خوب برای او پیدا شود. با توجه به اینکه در تورنمنت‌های زیادی حضور داریم باید برای خطوط مختلف جایگزین داشته باشیم و همینطور در خط حمله یک مهاجم شش دانگ نیز جذب کنیم. استفاده از جوانان در این شرایط بسیار موثر است و مطمئناً آن‌ها جواب اعتماد هواداران را خواهند داد. چندین بازیکن از امید پرسپولیس شایستگی حضور در ترکیب سرخپوشان را دارند.

داوران را حمایت کنید تا دیگر به var نیازی نداشته باشیم

وی در رابطه با ورود کمک داور ویدیویی به فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، تاکید کرد: تاج مشکلی ندارد بلکه کارش را هم بلد است. اکثر کرسی‌هایی که در فوتبال بین‌الملل داریم توسط مهدی تاج ایجاد شده. از نظر من باید حق داوران به طور کامل پرداخت شود و حتی افزایش هم داشته باشند و در این صورت آن‌ها از جان هم مایه خواهند گذاشت. وقتی ما برای داوران ارزش قائل نمی‌شویم کمک داور ویدیویی هم وارد شود باز هم پیشرفت نخواهیم کرد. اگر می‌خواهیم فساد پاک شود باید حق داوران را بدهیم تا محتاج رشوه دیگران نشوند. وقتی به بازیکنان پول‌های نجومی می‌دهیم باید برای داوران هم ارزش قائل شویم. خواهشی که از مهدی تاج دارم این است که حقوق داوران را زیاد کنند و حق آن‌ها را به موقع بدهند تا به این صورت فوتبال ما روز به روز بهتر شود و دیگر نیازی به کمک داور ویدیویی نداشته باشیم. پس از آن اگر اشتباهی از داوران رخ داد آن‌ها را جریمه و یا اخراج کنند.

۲ مجری معروف فکر می‌کنند خیلی می‌فهمند که درباره المپیک صحبت می‌کنند؟

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با بیان اینکه ما همواره فرصت حضور در المپیک را داشته‌ایم، اما به خاطر بی‌تدبیری برخی آن را از دست دادیم، خاطرنشان کرد: در زمان گذشته در رشته فوتبال در المپیک ما می‌توانستیم در لس آنجلس و مسکو بازی کنیم، اما به دلیل بی‌تدبیری برخی از افراد ما این فرصت را از دست دادیم. ۲ تن از مجری‌های تلویزیون که بغل پا زدن را بلد نیستند درباره این موضوعات صحبت می‌کنند. یک سری مجری‌ به اصطلاح ورزشی کشکی مدرک گرفته‌اند و یکی از آن‌ها در یک تیم فوتبال صاحب مقام شد و اکنون آمده در برنامه تلویزیونی حرف‌هایی را می‌زند که در اندازه او نیست. در سال‌های گذشته ما می‌توانستیم در المپیک مسکو و لس آنجلس حضور داشته باشیم با اینکه در مقدماتی پیروز شدیم هنگامی که به مسابقات اعزام شدیم تحریممان کردند و نتوانستیم حضور داشته باشیم. حال این مجری‌ها به طوری صحبت می‌کنند و درباره عدم حضور ورزش ما اظهار نظر می‌کنند که انگار خیلی می‌فهمند. با توجه به فهم فوتبالی که دارم و مدارکی که کسب کردم به خوبی می‌دانم که کجا صحبت کنم و کجا صحبت نکنم. 

وی ادامه داد: یک سری از بازیکنان تیم ملی فوتبال هم قدرشناس نیستند و با توجه به رقم‌های نجومی که دریافت می‌کنند هیچ آورده‌ای برای فوتبال ملی نداشتند. مدیران ما ۹۹درصد با ایجنت‌ها دستشان در یک کاسه است و مربی‌های فوتبال چرخشی در لیگ برتر تغییر می‌کنند. حال به نظر شما می‌توانیم آینده فوتبال را به این صورت بسازیم؟ کسانی هستند که به فوتبال ما خیانت کردند، اما کاری که من برای فوتبال ایران کردم بسیاری از افراد حاضر نیز توانش را ندارند. مشکل آنجایی بود که ما مثل برخی بله قربانگو نبودیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *