استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترضان درگیر شد

12:12 - 04 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۸۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترضان درگیر شد
حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و استقبال از او بار دیگر بر حمایت همه‌جانبه واشنگتن از جنایت‌های جنگی این رژیم تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که با تظاهرات گسترده در پایتخت آمریکا و کنگره مواجه بود، در سخنرانی خود در برابر قانونگذاران آمریکایی از واشنگتن حمایت کرد.

ده‌ها قانونگذار دموکرات سخنرانی او را در کنگره نادیده گرفتند و نسبت به قتل‎عام حدود ۴۰ هزار غیرنظامی فلسطینی، عمدتا زنان و کودکان و بحران انسانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی و محاصره غزه، ابراز ناراحتی کردند.

نتانیاهو در آغاز اظهارات خود پس از تشویق و فریاد‌های بلند نمایندگان کنگره گفت: آمریکا و اسرائیل باید در کنار هم بایستند.

استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترصان درگیر شد

اعتراض گسترده به حضور نتانیاهو در کنگره

هزاران تظاهرات کننده در میان شدیدترین تدابیر امنیتی از زمان حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به خیابان‌های مجاور کنگره رفتند در حالی که ساختمان کاپیتول هیل با حصار‌های بلند و با حضور شدید پلیس احاطه شده بود.

گروه‌های طرفدار فلسطین، از جمله دانشجویان دانشگاه ماه‌هاست که در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات برپا می‌کنند.

استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترصان درگیر شد

نتانیاهو که متهم به ارتکاب نسل‌کشی در غزه است، ارتش رژیم صهیونیستی را ستود و  اتهام‌های بی‌اساس خود را علیه مقاومت فلسطین تکرار کرد و نمایندگان کنگره از اظهارات نتانیاهو استقبال کردند.

نتانیاهو معترضان ضد جنگ را در واشنگتن «ضد اسرائیل» خواند و گزارش‌های مربوط به گرسنگی در غزه را به گردن حماس انداخت.

نمایندگان غایب در سخنرانی نتانیاهو

برخی از قانونگذاران گفتند که از حمایت از نتانیاهو و کابینه ائتلافی راستگرای تندرو او ناراحت هستند؛ برخی دیگر گفتند که می‌خواهند نتانیاهو روی دستیابی به توافق آتش‌بس تمرکز کند.

استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترصان درگیر شد

برخی از برجسته‌ترین دموکرات‌ها از این جلسه صرف‌نظر کردند؛ این سناتورها شامل دیک دوربین، تیم کین، جف مرکلی و برایان شاتز، همه اعضای کمیته روابط خارجی سنا و همچنین پتی موری، که ریاست تخصیصات سنا را بر عهده دارد، بودند.

در مجلس نمایندگان آمریکا نمایندگان غایب شامل ایلهان عمر و الکساندریا اوکاسیو کورتز و همچنین آمی برا و خواکین کاسترو، اعضای ارشد کمیته روابط خارجی، آدام اسمیت، دموکرات ارشد کمیته نیرو‌های مسلح و رزا دلاورو، همتای او در کمیته تخصیص بودند.

همچنین صد‌ها صهیونیست در امتداد خیابانی شلوغ در تل‌آویو تظاهرات کردند و در حالی که نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کرد، خواستار آتش‌بس در غزه شدند.

استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترصان درگیر شد

خشم معترضان علیه بایدن

برخی از خشم معترضان متوجه رئیس‌جمهور آمریکا بود؛ آن‌ها شعار «بایدن، بایدن، تو نمی‌توانی پنهان کنی، ما شما را به نسل‌کشی متهم می‌کنیم.» سر می‌دادند.

نتانیاهو در اظهارات خود خطاب به قانونگذاران آمریکایی از جنگ غزه که بیش از ۳۹ هزار نفر را به شهادت رسانده، بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه را آواره کرده و این سرزمین را به آستانه قحطی رسانده، دفاع کرد.

نتانیاهو از سوی مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت شده بود و این چهارمین سخنرانی او در برابر مجلس قانونگذاری آمریکا به شمار می‌رود.

برنی سندرز، سناتور دموکرات سرشناس با تاکید بر اینکه نباید از نتانیاهو در کنگره آمریکا استقبال شود، تصمیم خود را برای تحریم این سخنرانی اعلام کرده بود.

چند تن از اعضای دموکرات کنگره، از جمله سندرز، پیش از این از بایدن خواسته بودند که کمک نظامی بدون محدودیت به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

برخی نمایندگان از جمله رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌الاصل در مجلس نمایندگان در این نشست پلاکارد‌هایی که روی آن «جنایتکار جنگی» نوشته شده بود، حمل می‌کردند.

درگیری پلیس با معترضان به سخنرانی نتانیاهو

همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، هزاران نفر با حضور در خیابان‌های واشنگتن دی‌سی، علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

استقبال کنگره آمریکا از جنایتکار جنگی؛ پلیس با معترصان درگیر شد

معترضان شعار‌هایی را علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی و نتانیاهو سر دادند.

این تظاهرات با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و پلیس از تدابیر خشونت‌آمیز علیه معترضان استفاده کرده و تعدادی نیز بازداشت شدند.

کمی دورتر از محل سخنرانی نتانیاهو، معترضان اقدام به آتش زدن پرچم‌ رژیم صهیونیستی و مجسمه نتانیاهو کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *