کارکنان بخش بهداشتی نوار غزه؛ هدف غیرقابل انکار رژیم صهیونیستی

9:00 - 05 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۷۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارکنان بخش بهداشتی نوار غزه؛ هدف غیرقابل انکار رژیم صهیونیستی
کارکنان بخش بهداشت از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، همواره هدف ارتش رژیم صهیونیستی بوده و با مرگ و بازداشت از سوی اشغالگران مواجه بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - بیمارستان‌ها، تاسیسات و کارکنان بخش بهداشت در غزه همواره از اهداف ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌اند. 

پزشکان و پرستاران، می‌گویند که ارتش رژیم صهیونیستی در حال تخریب تاسیسات پزشکی و ضعیف کردن سیستم مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه است، کارزاری که به گفته آن‌ها شامل بازداشت و کشتن کارکنان بخش پزشکی در محل کار و خانه‌هایشان است.

کارکنان بخش بهداشتی به‌طور عمد هدف قرار می‌گیرند

ارتش رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که از امکانات پزشکی غزه به‌عنوان پایگاه عملیاتی مقاومت استفاده می‌شود، از جنایت‌های خود دفاع می‌کند. 

کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی غزه که با ان‌بی‌سی نیوز مصاحبه کرده‌اند، معتقدند که ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی به مراکز درمانی حمله کرده و پزشکان را هدف قرار می‌دهد.

کارکنان بخش بهداشتی نوار غزه؛ هدف غیرقابل انکار رژیم صهیونیستی

براساس آمار‌ها که تا ۴ جولای (۱۴ تیر) را پوشش می‌دهد، ۵۰ پزشک متخصص، از جمله برخی از با تجربه‌ترین پزشکان غزه، از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه در ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به شهادت رسیده‌اند.

در همین حال، به گفته سازمان بهداشت جهانی، تا ژوئن (خرداد)، دست‌کم ۲۰ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه تخریب شده یا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. 

ادعا‌های دروغ رژیم صهیونیستی

هیچ یک از پزشکانی که ان‌بی‌سی نیوز با آن‌ها صحبت کرد، مبارزان مقاومت و یا فعالیت‌های آن‌ها در داخل بیمارستان‌ها را ندیده بودند.

مقام‌های بهداشتی فلسطین و حماس بار‌ها استفاده مبارزان مقاومت از تاسیسات پزشکی به‌عنوان مراکز عملیاتی را رد کرده‌اند.

کارکنان بخش پزشکی نیز از سوی نظامیان صهیونیست زندانی می‌شوند. براساس داده‌های منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، تا ماه می (اردیبهشت) ۲۱۴ نفر از کارکنان بخش پزشکی نوار غزه از سوی اشغالگران بازداشت شده بودند. برخی از این افراد در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

کارکنان بخش بهداشتی نوار غزه؛ هدف غیرقابل انکار رژیم صهیونیستی

برخی از کسانی که آزاد شده‌اند نسبت به شرایط وخیم پشت میله‌های زندان هشدار داده‌اند. یکی از پرستارانی که از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شده بود، گفت که او و دیگر بازداشت‌شدگان مورد ضرب و شتم، توهین کلامی و محرومیت از دسترسی به غذا و سرویس بهداشتی قرار می‌گرفتند. آن‌ها همچنین به‌طور مرتب در مورد محل اختفای شهرک‌نشینان بازداشت شده بازجویی می‌شدند. 

کارزار هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه

سازمان بهداشت جهانی از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۴۴۰ حمله به مراکز بهداشتی در غزه را ثبت کرده است. همچنین وزارت بهداشت غزه گزارش داد که حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

ژاپن تایمز در گزارشی درباره وضعیت بیمارستان‌های غزه می‌نویسد: بیماران در بیمارستان‌های معدود غزه به دلیل عفونت‌های ناشی از کمبود تجهیزات محافظ و بهداشتی، حتی زمانی که از جراحت‌های هولناک انفجار جان سالم به در می‌برند، دسته‌جمعی جان خود را از دست می‌دهند. 

کارکنان بخش بهداشتی نوار غزه؛ هدف غیرقابل انکار رژیم صهیونیستی

پایگاه اینکستیک مدیا نیز در واکنش به ادعای صهیونیست‌ها، مبنی بر اینکه مقاومت از بیمارستان‌ها به‌عنوان پایگاه خود استفاده می‌کند، نوشت: این یک ادعای مسخره است؛ اسرائیل چندین دهه است که سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه را هدف قرار داده است. همچنین شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حماس از سیستم بیمارستانی غزه استفاده می‌کند. حتی اگر چنین بود، اسرائیل هیچ اقدام واقعی برای جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان به دلیل عملیات نظامی خود انجام نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *