آنچه که در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گذشت؛ از دعوت به همدلی و هم‌افزایی بین نمایندگان شورا تا بررسی لایحه جدیدی درباره احداث آرامستان‌های جدید پایتخت

11:49 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۴۵۴
آنچه که در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گذشت؛ از دعوت به همدلی و هم‌افزایی بین نمایندگان شورا تا بررسی لایحه جدیدی درباره احداث آرامستان‌های جدید پایتخت
بررسی لایحه جدیدی درباره احداث آرامستان‌های جدید پایتخت، اصلاح آسفالت معابر و تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس در دستور کار دویست و پنجاه و یکمین جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران است.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، امروز (سه‌شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۳) دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، آغاز شد که در این جلسه قرار است لایحه جدیدی درباره احداث آرامستان‌های جدید پایتخت، اصلاح آسفالت معابر و تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس در صحن شورا بررسی می‌شود.

چمران: با افتخار می‌گوییم شورا و شهرداری در حوزه عمرانی به خوبی کار کرده است

مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز بررسی لایحه جدیدی درباره احداث آرامستان‌های جدید پایتخت در دستور کار است، اظهار کرد: مکان هنوز مشخص نیست و باید خریداری شود؛ لذا امروز یک فوریت این لایحه بررسی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اصلاح آسفالت معابر و تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد. گزارش حسابرسی سازمان بوستان‌ها برای سال ۱۴۰۲ نیز بررسی می‌شود.

چمران با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس را پیش بینی نمی‌کنیم چراکه باید در صحن مورد بررسی قرار بگیرد و تایید شود، تصریح کرد: برنامه‌ها و سرویس‌های دیگر در سال قبل نتوانستند خدمات ارائه دهند. این در حالی است که سازمان تاکسیرانی تجربه زیادی در زمینه سرویس مدارس دارد.

وی ادامه داد: شورا شورای زنده و فعال و دارای افکار مختلف است که باید کنار هم قرار بگیرند و با مشورت و نتیجه گیری مثبت به اقدام منجر شود. به صورت هیجانی و یا به‌گونه‌ای دیگر نمی‌توان گام برداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعدادی اتوبوس را وزارت کشور در اربعین استفاده خواهد کرد، یادآور شد: این اتوبوس‌ها از شهر‌های مختلف برای جابجایی مسافران اربعین استفاده خواهد شد.

سروری: ما نمایندگان شورا هم باید همدل و هم‌افزا باشیم

پرویز سروری با بیان اینکه ستون‌های اسلام ولایت است، اظهار کرد: به همین دلیل است که امام امت فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

نایب رئیس شورا با بیان اینکه بنده با شناختی که از اعضا دارم، همه ۲۱ نفر را اعضای ولایی می‌دانم، گفت: من خیلی خوشحال هستم که دیروز نمایندگان مجلس به مدت ۱۰ ساعت از چند کلان پروژه تهران بازدید کردند و مباحثی که از قول آن‌ها مطرح شد، نشان داد که تا چه میزان در انعکاس خدمات شورا و شهرداری کوتاهی کردیم.

وی ادامه داد: نشست نمایندگان مجلس و شورای شهر باید ادامه پیدا کند و بتوانیم از ظرفیت مجلس استفاده کنیم و مجلس نیز استفاده جدی از ظرفیت شهرداری و شورا داشته باشد. پیش قراول بیانات مقام معظم رهبری، حضور نمایندگان و بازدید آن‌ها از پروژه‌ها بود که بتوانند پیشرفت‌ها را ببینند و به مردم امید دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: عمل به بیانات مقام معظم رهبری باعث یک هم افزایی فراگیر خواهد شد. ما نمایندگان شورا هم باید همدل و هم افزا باشیم. شهرداری نیز با پاسخگو باشد و با رعایت شأن نمایندگان، روابط مناسب و قوی با شورا برقرار کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فردا رئیس جمهور از اعضای شورا‌ها دعوت کرده است که این نشست در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

نادعلی: اختلاف بین شهردار و اعضا شورای شهر تهران به نفع مردم نیست

علیرضا نادعلی گفت: اگر بیانات مقام معظم رهبری با اعضای شورای اول در سال ۱۳۷۹ مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است اتفاقات شورای اول برای هر شورای دیگری پیش بیاید.

وی افزود:براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، این نمایندگان هستند که می توانند ایمان مردم را مستحکم کنند و اگر بین اعضای شورا و شهردار گرفتاری های گوناگون وجود داشته باشد اجازه نخواهد داد که بتوانیم کار کنیم.

نادعلی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری، اختلاف بین شهردار و اعضا به نفع مردم نیست، یادآور شد: باید اختلافات را کنار بگذاریم و محور اصلی را در نظر بگیریم تا کار‌ها به نتیجه برسد.

پیشنهاد آقامیری به بازدید از پروژه‌های شهری با ارزش علمی بالا برای محصلان پس از آغاز سال تحصیلی

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه دیروز ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس از پروژه‌های پایتخت بازدید کردند، اظهار کرد: بازدید از پروژه‌ها از هفت صبح تا پنج عصر به طول انجامید که این حضور و بازدید قابل تقدیر است. هرچند حداقل باید یک هفته برای بازدید از این پروژه‌ها زمان صرف می‌شد.

وی افزود: توضیحات کاملی در خصوص پروژه‌ها در اختیار نمایندگان قرار گرفت. این ارتباط می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد هماهنگی‌ها داشته باشد. اکثر نمایندگان متوجه شدند که چه اقداماتی انجام شده و از اطلاع رسانی درست در خصوص پروژه‌ها گلایه‌مند بودند.

وی ادامه داد: برخی پروژه‌های عمرانی پروژه‌های ارزشمندی هستند و درخواست ما این است که بازدید از این پروژه‌ها برای دانشجویان و دانش آموزان پس از آغاز سال تحصیلی صورت بگیرد. این طرح‌ها ارزش علمی بالایی دارند. کارگروه فرونشست را در این دوره با حضور ۷۸ نفر از اساتید، کارگروه تاب آوری در برابر زلزله با حضور ۴۸ نفر از اساتید و کارگروه مهندسی ارزش در دوره ششم مدیریت شهری تشکیل شده که گزارش اقدامات آن ارائه خواهد شد.

عباسی: جنایتکاران در غزه هر مکری می‌خواهند به کار بگیرند؛ پیروزی با مسلمین است

مهدی عباسی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: شورای شهر تهران پیام درگیری و اختلاف را به شهروندان تهرانی منتقل نخواهد کرد و اطمینان دارم که در فضایی آرام و چارچوب قانون می‌تواند خدمات را در مسیر امیدبخشی پیش برد. اصلاحات اساسی و ریشه‌ای انجام دادن منافاتی با فضای آرام شورا ندارد.

عباسی با اشاره به خطبه حضرت زینب (س) در روز عاشورا یادآور شد: آن‌ها که راه طغیان پیش گرفتند تصور نکنند که اگر به آن‌ها مهلت می‌دهیم، به نفع آنهاست بلکه به آن‌ها فرصت می‌دهیم بر گناهان خود بیفزایند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: من به جنایتکاران در غزه مظلوم می‌گویم که هر مکری می‌خواهند به کار بگیرند؛ این ننگ پاک نخواهد شد و پیروزی با مسلمین است.

تاجیک: سال آینده برای دفن روز به مشکل برمی‌خوریم

محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در جریان بررسی یک فوریت لایحه احداث آرامستان‌های جدید تهران با بیان اینکه احداث آرامستان‌های جدید از ماه‌ها پیش در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ما ۲۰ سال از موضوع آرامستان‌ها عقب هستیم و تا پایان امسال فرصت و ظرفیت داریم. هر روز ۴۰ نفر از اموات روی زمین خواهند ماند اگر آرامستان جدید احداث نشود.

وی افزود: چهار نقطه در سطح شهر برای انتخاب آرامستان انتخاب شده و سعی شده پراکندگی در سطح شهر لحاظ شود که احداث آرامستان توجیه پذیر باشد. درخواست ما این بود که به این اقدام سرعت داده شود. ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبر برای ۵۰ سال آینده نیاز داریم.

قیمت قبر در بهشت زهرا (س) تهران بسیار پایین‌تر از قبر در سایر استان‌های پرجمعیت است

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در رابطه با قیمت قبر در بهشت زهرا (س) نیز تاکید کرد: قیمت قبر در بهشت زهرا تهران بسیار پایین‌تر از قبر در سایر استانهای پرجمعیت است. در قالب دفن روز، روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ قبر به صورت رایگان در اختیار خانواده متوفیان قرار می‌گیرد.

علوی: همه باید کمک کنیم اربعین امسال هم به بهترین شکل برگزار شود

سید احمد علوی ضمن تقدیر از کارکنان شهرداری تهران برای خدمات رسانی و تبلیغات در ایام محرم، اظهار کرد: چند گلوگاه مناسبتی در حوزه خدمات شهری داریم که اقدامات قابل قبولی در آن انجام شده است. با توجه به حجم بالای اقدامات، شهرداری و پلیس راهور باید تلاش ویژه‌ای انجام می‌دادند که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آقای آذری جهرمی خطاب به رئیس جمهور جمله خوبی را گفت که باید از حواشی سیاسی بگذریم چراکه اربعین نزدیک است، یادآور شد: بر ما واجب و فرض است که در شورا و شهرداری برای اربعین برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

علوی همچنین تصریح کرد: خدماتی هر ساله در دوره‌های سیاسی مختلف ارائه می‌شده و میلیون‌ها زائر اربعین در عراق حضور پیدا کردند. همه باید کمک کنیم اربعین امسال نیز به بهترین شکل اتفاق بیفتد. این فراز و فرود‌های سیاسی همیشه وجود داشته، اما پرچم امام حسین (ع) هیچ وقت روی زمین نخواهد ماند.

تشکری هاشمی: هزینه‌ای در بافت فرسوده دریافت نمی‌شود 

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر و  با اشاره به این لایحه گفت: درگذشته  این لایحه با عنوان  نحوه صدور حفاری در شهر تهران به تصویب رسیده بود اما  اکنون به عنوان لایحه  بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر بهای خدمات  تغییر نام داده است. 

وی با اشاره به محاسبه بهای خدمات در این لایحه گفت: برای محاسبه بهای مجوز حفاری، یک فرمول نسبتا طولانی نوشته شده که ترکیبی از عناصر تاثیرگذار است و برای هرکدام  از مواردی که در این لایحه آمده، فرمول و توضیحاتی وجود دارد. 

تشکری هاشمی گفت: در تبصره یکم این لایحه گفته شده  در حفاری‌های عرضی  تونلی و یا گالری سنتی بهای خدمات ترمیم روکش معبر صفر خواهد بود در تبصره سوم نیز  گفته شده است  بهای خدمات برای انشعابات خانگی وفق تعرفه املاک مسکونی محاسبه خواهد شد این  در حالیست که در گذشته بهای خدمات این موضوع مطابق با املاک تجاری بوده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برای مواردی که متقاضی انجام ترمیم نوار حفاری را به شهرداری تهران محول کرده باشد  فرمولی در نظر گرفته شده  که در ماده ۳۰ اصلاحی آمده و بر اساس این فرمول شهرداری می‌تواند به نمایندگی از متقاضی کار ترمیم روکش را انجام دهد و  مطابق با این لایحه در بافت فرسوده هزینه‌ای بابت گسیختگی معبر و روکش پولی  دریافت نخواهد شد  . 

تشکری هاشمی درخصوص زمان انجام خدمات گفت: اگر زمان ترمیم بیش از ۵ روز طول بکشد شهرداری تهران مکلف است مطابق با قانون نسبت به رفع اشکالات راسا اقدام کند. 

نرخ سرویس مدارس تهران ۴۵ درصد افزایش یافت

هم‌زمان با دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران برای سال جاری با حداکثر آرای موافق تصویب شد و این نرخ ۴۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: شورای شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *