گفت‌وگو|

معاون پارالمپیک: به ۲ فدراسیون تذکر دادیم!/ مراسم بدرقه کاروان اعزامی به پاریس به‌زودی برگزار می‌شود

2:20 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۳۹۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون پارالمپیک: به ۲ فدراسیون تذکر دادیم!/ مراسم بدرقه کاروان اعزامی به پاریس به‌زودی برگزار می‌شود
معاون قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: با توجه به سبقه حضور و در نظر گرفتن شرایط فعلی و فنی ورزشکارانمان، در رشته‌هایی مانند پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری شانس بسیار جدی و ویژه‌ای برای کسب مدال طلا داریم.

سعید سُلگی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه نمی‌تواند در رابطه با پیش‌بینی مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک اظهار نظری کند، گفت: حقیقتاً در رابطه با این موضوع نمی‌توانم صحبت دقیقی انجام بدهم و با وجود اینکه الان آماری جامع تنظیم کرده‌ایم، اما با توجه به اتفاقاتی که برای دو ورزشکار ما رخ داد، اکنون نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم، اما به زودی طبق روال سال‌های قبل پیش‌بینی مربوطه را قبل از آغاز پارالمپیک اعلام خواهیم کرد زیرا در چند رشته مستعد قطعی کسب مدال‌های رنگارنگ و طلایی هستیم.

حواشی پاراجودو تمام شد!

وی در ادامه افزود: ترجیح می‌دهیم پیش‌بینی مدال را در نزدیکی مسابقات ارائه دهیم تا هم دقیق‌تر باشد هم مشکل خاصی پیش نیاید. به هر حال دیتا و آماری که الان در اختیار داریم ممکن است به صورت کامل دقیق نباشد.

سلگی در رابطه با حواشی ورزشکاران پارالمپیک در رشته‌های مختلف، مطرح کرد: خوشبختانه حواشی خاصی دیگر در تیم‌های ما وجود ندارد و سوءتفاهمی که در میان خانواده جودو اعم از ورزشکاران و کادرفنی پیش آمده بود، کاملاً برطرف شد و یک مرحله اردو بدون مشکل برگزار شد و هماهنگی خوبی در آن حاکم بود و به زودی نیز اردوی جدید آن‌ها برقرار می‌شود.

وضعیت پاراتیروکمان بعد از پارالمپیک مشخص می‌شود

معاون قهرمانی پارالمپیک ادامه داد: در تیراندازی با کمان هم حواشی را مرتفع کردیم و با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد فعلاً به موضوعاتی هم‌چون زیرمجموعه بودن پاراتیروکمان در فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و یا فدراسیون تیراندازی با کمان نمی‌پردازیم و پس از المپیک این موضوع بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد. در حال حاضر فقط آرامش تیم‌های ما برای کمیته پارالمپیک مهم است.

سلگی تاکید کرد: تذکرات لازم به دو فدراسیون در رابطه با رشته پاراتیروکمان داده شد و تأکید کردیم که در حال حاضر فقط موفقیت پاراتیروکمان‌کاران برای ما مهم است و این قول را به دو فدراسیون داده‌ایم که ان‌شاءالله این موضوع پس از پایان بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد و در نهایت مشخص خواهیم کرد که این رشته زیرمجموعه کدام فدراسیون باشد.

شرایط پارالمپیک با پاراآسیایی متفاوت خواهد بود

معاون قهرمانی پارالمپیک اشاره کرد: شرایط حضور در بازی‌های پاراآسیایی از جهات مختلف نسبت به بازی‌های پارالمپیک بسیار متفاوت است؛ از نظر تعداد رشته‌ها و هم از منظر سطح بازی‌ها، مسابقات پاراآسیایی با پارالمپیک تفاوت دارد و نمی‌توانیم از حالا بگوییم آن تاریخ‌سازی و عملکرد فوق‌العاده در پارالمپیک تکرار یا بهتر از آن خواهد شد زیرا سطح پارالمپیک و به طبع فشار و تراکم بازی‌های سطح بالا بیش‌تر دیده می‌شود، اما تلاش ما این است که این اتفاق مثبت رخ دهد و مسیر خوب ورزشکاران ما در پارآسیایی، در پارالمپیک نیز تکرار شود.

اکثر ورزشکاران اعزامی به پاریس شانس کسب مدال دارند

سلگی در ادامه یادآور شد: با توجه به سیاست‌های تدوین‌شده در کمیته ملی پارالمپیک و مبنایی که برای نفرات اعزامی در نظر گرفتیم انتظار روزهای خوبی را برای ورزشکارانمان داریم زیرا آن‌هایی را انتخاب کردیم که شانس بسیار بالایی برای کسب مدال دارند به استثنای چهار گروه حمایتی با اولویت چهارم که خاص هستند و شرایط کسب سکو و مدال کم‌تری دارند. در کل برای اکثر نفرات در رشته‌های مختلف پیش‌بینی مدال می‌شود.

پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری مستعد اصلی مدال طلا هستند

وی در رابطه با رشته‌های مستعد کسب مدال، عنوان کرد: با توجه به سبقه حضور و در نظر گرفتن شرایط فعلی و فنی ورزشکارانمان، در رشته‌هایی مانند پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری شانس بسیار جدی و ویژه‌ای برای کسب مدال طلا داریم. رشته‌های دیگر هم مانند پاراتیراندازی و پاراتیروکمان و سایر ورزش‌ها هم شانس دارند، اما اصلی‌ترین پیش‌بینی ما همان ۴ رشته است و ممکن است در رشته‌های دیگرمان نیز شاهد پدیده‌ها باشیم.

مراسم بدرقه برای پارالمپیکی‌ها نیز مثل المپیکی‌ها برگزار می‌شود

سلگی در ادامه گفت: خوشبختانه با نظر مثبت و مساعدت کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و مجموعه وزارت، قرار شد همانند مراسم بدرقه‌ای که برای ورزشکاران المپیکی تدارک دیده شد، در بخش پارا نیز این مراسم برگزار شود و ورزشکاران پرتلاش و زحمت‌کش پاراالمپیکی نیز از سوی وزیر ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک و مسئولان بدرقه و حمایت مالی و معنوی شوند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جانبازان و توان‌یابان در پایان خاطرنشان کرد: فعلاً وزارت ورزش زمان دقیقی برای برگزاری این مراسم به کمیته ملی پارالمپیک اعلام نکرده است، اما فکر می‌کنم این مراسم یک هفته قبل از اعزام تیم و در آن حدود این مراسم برگزار شود و شاهد نشاط و شادی ورزشکاران خوش‌ناممان در مراسم بدرقه آن‌ها به فرانسه باشیم.

گفتنی است؛ از ۶۶ ملی‌پوش اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس، ۴۵ ورزشکار از فدراسیون جانبازان و توان‌یابان در ۶ رشته والیبال نشسته، دوومیدانی، تیروکمان، تیراندازی، شنا و وزنه‌برداری به همراه ۱۵ نفر کادرفنی حضور پیدا می‌کنند و فدراسیون جانبازان و توان‌یابان بخش بزرگی از کاروان ایران را در این دوره به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *