پولادگر: طلایی‌های پارالمپیک ۴ میلیارد پاداش پای سکو می‌گیرند/ پیش‌بینی ۹ مدال طلای قطعی برای کاروان ایران + جزئیات و آمار

10:01 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۱۵۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پولادگر: طلایی‌های پارالمپیک ۴ میلیارد پاداش پای سکو می‌گیرند/ پیش‌بینی ۹ مدال طلای قطعی برای کاروان ایران + جزئیات و آمار
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ گفت: برای ورزشکاران طلایی ۴ میلیارد تومان، نقره ۱.۵ میلیارد تومان و برای برنزی‌ها ۱ میلیارد تومان پاداش در نظر گرفته‌ایم و ۲۵ درصد پاداش به صورت تشویق جداگانه برای رفتار شایسته و فرهنگی ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری میزان - سیدمحمد پولادگر در نشست خبری سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ ضمن عرض تبریک بابت عملکرد موفقیت‌آمیز ایرانی‌ها در المپیک پاریس، اظهار داشت: ۷ شهریورماه افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک است و کاروان جمهوری اسلامی ایران اعم از ورزشکاران، کادرفنی و کادر اجرایی در تاریخ ۲ شهریورماه به هفدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک اعزام خواهند شد. صلاح بر این دیده شد که کاروان در یک پرواز به صورت کلی اعزام شوند اما در بازگشت، ورزشکاران در ۳ مرحله به ایران بازمی‌گردند.

وی افزود: در ۱۰ رشته ورزشی موفق به کسب سهمیه شده‌ایم. مسابقات با حضور ۱۸۴ کشور جهان در ۲۲ رشته ورزشی برگزار می‌شود. ۲ رشته والیبال نشسته و گلبال رشته‌های تیمی ایران هستند. در ۵ رشته حضور قهرمانان و ورزشکاران خانم را در ترکیب داریم. مجموعا ۶۵ ورزشکار از ایران به این رویداد اعزام خواهند شد. 

پولادگر تصریح کرد: از این تعداد ۱۲ نفر خانم و الباقی آقا هستند. در پاراتیراندازی و در ادوار گذشته مدال‌های ارزشمندی کسب کردیم. خانم جوانمردی از قهرمانان شاخص این رشته هستند و ۳ مدال طلا در این رویداد‌ها دارند.

وی در رابطه با رشته‌های پارالمپیک اظهاراتی را در رابطه با هرکدام از آن‌ها مطرح کرد و گفت: در والیبال نشسته، پرافتخارترین تیم را با ۷ عنوان قهرمانی داریم؛ در پارادوومیدانی که پرمدال‌ترین رشته پارالمپیکی است در ادوار گذشته موفق بوده‌ایم. در پاراتیراندازی با کمان که از رشته‌های پرمدال است زهرا نعمتی را داریم که ۳ مدال در این ادوار‌ها کسب کرده است و ایشان به عنوان کاندیدای کمیسیون ورزشکاران در این دوره صرفا حضور خواهند داشت. در گلبال آقایان به سکو رفتن این رشته امید داریم و سمبل ورزش‌های توانیابان و نابینایان است. در رشته پاراتکواندو، با ۳ ورزشکار در دوره قبل موفق به کسب ۲ مدال َطلا و ۱ نقره شدیم و رشته نوپایی است. در پاراجودو که از رشته‌های پرافتخار و طلایی ما نیز هست نیز امید داریم و در رشته پاراکانو با دو نماینده خانم و آقا حضور خواهیم داشت و در پارا وزنه‌برداری نیز قهرمانان شایسته‌ای هم‌چون مرحوم سیامند رحمان داشتیم. در پارا تیراندازی و پارا شنا نیز می‌توانیم موفق باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: رویداد پارالمپیک پاریس در ۱۱ روز و ۲۰ استادیوم برگزار خواهد شد. ۴۴۰۰ ورزشکار از سراسر جهان در این رویداد مهم حضور دارند و نام کاروان «فرزندان ایران» است و شعار کاروان «ایمان، ایثار و افتخار» خواهد بود.

پولادگر خاطرنشان کرد: با چند مناسبت مذهبی هم‌چون اربعین قبل از افتتاحیه روبرو هستیم و بعد از آن مناسبت رحلت پیامبر و شهادت امامان را در پیش داریم و برای همین شعار کاروان بر مبنای مذهبی پایه‌گذاری شده است.

سرپرست کاروان اعزامی یادآور شد: سرپرست کاروان دختر شهید رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای کشور است که توسط رژیم منحوس و غاصب به شهادت رسیدند. روحانی کاروان حاج‌آقا سرلک هستند و با برنامه‌های فرهنگی درنظرگرفته‌شده تلاش می‌کنیم کاروان در سطحی برود که بتواند در این رویداد مهم کسب افتخار کند.

وی ادامه داد: پاداش کاروان ایران بستگی به تأمین منابع مالی دارد و در شرایط استانداردی قرار ندارد و البته که ما نتوانستیم تمام منابع مالی را فراهم کنیم و میزانی که ما در نظر گرفته شده را اعلام می‌کنیم با وجود اینکه برای ما تعهدآور خواهد بود.

پولادگر در ادامه گفت: برای ورزشکاران طلایی ۴ میلیارد تومان، نقره ۱.۵ میلیارد تومان و برای برنزی‌ها ۱ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم. ۲۵ درصد میزان پاداش تشویق، به صورت جداگانه برای رفتار شایسته و فرهنگی برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود. 

وی اشاره کرد: برای رشته‌های تیمی پیش از این ۵۰ درصد پاداش رشته‌های انفرادی بود، اما اکنون ۷۵ درصد پاداش برای آن در نظر گرفتیم. یعنی اگر روی سکو قرار بگیرند تک تک افراد تیم، ۷۵ درصد از میزان پاداش رشته‌های انفرادی را دریافت می‌کنند.

پولادگر اضافه کرد: برای کادرفنی ۷۰ درصد پاداش ثابت در نظر گرفتیم و ۳۰ درصد پاداش دیگر منوط به عملکرد فرهنگی و اخلاقی است که برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد.

سرپرست کاروان اعزامی در ادامه گفت: پرچمدار آقای ما تنها ورزشکار جانباز ما در ترکیب ورزشکاران هستند که در واقع مسن‌ترین فرد کاروان نیز هست؛ سیدمحمدرضا میرشفیعی در رشته پاراتیراندازی با ۵۱ سال پرچمدار آقا است. پرچمدار خانم ما هاجر صفرزاده ورزشکار پارادوومیدانی نابینای ماست. خانم رحمانی جوانترین ورزشکار ما در پاراتکواندو با ۱۶ سال سن است. میانگین سنی ورزشکاران اعزامی به پاریس ۳۳ سال است و امیدواریم در پارالمپیک بعدی با استعدادیابی بیش‌تر میانگین سنی کاروان را پایین‌تر بیاوریم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان در پایان گفت: مراسم کوچکی با حضور تمام اعضای کاروان در فدراسیون جانبازان داشتیم و مراسم بدرقه نیز حتما خواهیم داشت و تمامی اعضای کاروان را هفته آینده به یک سفر معنوی در مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد و این موضوع با تولیت آستان نیز هماهنگ شده است.

در ادامه سعید سلگی، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان، اظهار داشت: پیش‌بینی ما با توجه به سیاست کاری ما در پارالمپیک و بررسی سیر روند ورزشکار و رقبای خودمان در ۴ سال است و پیش‌بینی مدال با توجه به ظرفیت مدال‌آوری ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ۶ نفر از ورزشکاران طلایی خودمان یعنی نیمی از طلا‌های دوره قبل را در پارالمپیک اخیر نداریم. در رشته جودو دوطلایی خودمان را نداریم، در تکواندو و دوومیدانی و تیروکمان نیز ورزشکاران مدال‌آورمان را از دست داده‌ایم؛ یا خداحافظی کرده‌اند یا دلایل دیگری داشته است.

سلگی تاکید کرد: ۴ فدراسیون همکار را در زمینه اعزام به پارالمپیک پاریس داریم. نخستین فدراسیون توانیابان با ۴۴ ورزشکار است که فدراسیون اصلی است و باقی آن‌ها، فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، فدراسیون تکواندو و فدراسیون قایقرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما ۹ طلای قطعی برای کاروان ایران است و ۷ ورزشکار نقره‌ای نزدیک به طلا را پیش‌بینی می‌کنیم. ۵ نقره را پیش‌بینی کرده‌ایم و ۱۳ ورزشکار را با اولویت برنزی در نظر گرفته‌ایم. در رشته‌های تیمی والیبال نشسته مدال طلا را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم و این آماری که ارائه شد آخرین پیش‌بینی ما بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *