تحولات اوکراین؛ کارشکنی اروپا در مسیر ابتکار صلح مجارستان

14:56 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۸۸
تحولات اوکراین؛ کارشکنی اروپا در مسیر ابتکار صلح مجارستان
سران اتحادیه اروپا مجارستان را به دلیل ابتکار صلح اوکراین تحت فشار قرار داده و حتی این کشور را تهدید به اعمال تحریم کردند.

خبرگزاری میزان – دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: روند ایجاد منطقه حائل در خارکف تا تکمیل موفقیت‎آمیز آن ادامه دارد.

پسکوف همچنین تاکید کرد: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از اختیارات نخست‌وزیر مجارستان برای حل و فصل بحران اوکراین فرار کند.

تاکید مجارستان بر دنبال کردن ماموریت صلح اوکراین

مجارستان ادامه ماموریت صلح خود را درباره اوکراین با وجود تهدید‌های اروپا تایید می‌کند و پکن نیز از تلاش‌های این کشور حمایت می‌کند.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان گفت که امتناع ریاست اتحادیه اروپا از مذاکره با بوداپست و تهدید به تحریم، کشورش را مجبور به توقف ماموریت صلح خود برای حل و فصل مناقشه اوکراین نخواهد کرد.

سیارتو بیان کرد: همه سیاستمداران حامی جنگ در اروپا پس از آغاز این ماموریت صلح، ما را تهدید به تحریم کردند، از مذاکره با ما خودداری و تهدید کردند که ما را نادیده می‌گیرند.

این مقام ارشد مجارستان تاکید کرد: چنین حملاتی ما را از ادامه ماموریت صلح منصرف نمی‌کند؛ آن‌ها ما را به تلاش بیشتر برای کمک به حل و فصل مسالمت‎آمیز این جنگ جاری در اوکراین سوق می‌دهند.

موافقت اروپا با تمدید تحریم‌ها علیه روسیه

یک منبع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا با تمدید ۶ ماهه دیگر تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه تا پایان ژانویه ۲۰۲۵، که در سال ۲۰۱۴ وضع شده، موافقت کرده است.

این منبع تصریح کرد که سفرای اتحادیه اروپا درباره تمدید جدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به مدت ۶ ماه به توافق رسیده‌اند؛ این تصمیم در ۲۲ جولای (یکم مرداد) در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌طور رسمی تصویب خواهد شد.

ابراز نگرانی سیاستمداران اروپایی درباره انتخاب معاون اول ترامپ

سیاستمداران اروپایی با توجه به مواضع جیمز دیوید ونس، معاون اول ترامپ، در مورد رئیس‎جمهور روسیه و بحران اوکراین، نگرانی خود را درباره انتخاب وی ابراز کردند.

رویترز به نقل از ریکاردا لانگه، یکی از سران حزب سبز آلمان، که بخشی از دولت اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، است، گفت: انتخاب وی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور برای اروپا نگران‌کننده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *