عوامل پشت پرده افزایش نوجوانان متهم به قتل در کانادا

9:59 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عوامل پشت پرده افزایش نوجوانان متهم به قتل در کانادا
آمار‌ها نشان می‌دهد که سن خشونت در کانادا کاهش یافته و در طرف دیگر خشونت و قتل از سوی نوجوانان افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - خشونت در میان جوانان و نوجوانان در کانادا به یکی از چالش‌های جدی برای این کشور تبدیل شده است.

به‌تازگی ۴ نفر از یک خودروی شاسی بلند خارج شده و به سمت مردی در خارج از یک ساختمان مسکونی در محله نورث‌یورک شهر تورنتو شلیک کرده و او را به قتل رساندند.

پلیس کانادا از آن زمان یک مظنون را به قتل درجه یک متهم کرده است. این مظنون ۱۴ ساله بوده و هنوز آن‌قدر بزرگ نشده که حتی گواهینامه رانندگی خود را داشته باشد. او دومین پسر نوجوان در تورنتو است که در کمتر از ۲ هفته با چنین اتهامی روبرو می‌شود.

سولانژ اسکات، رئیس فدراسیون معلمان مدارس متوسطه استان انتاریو (OSSTF)، گفت: ما در یک بحران هستیم؛ این غیرطبیعی است که یک نوجوان ۱۴ ساله به قتل درجه یک متهم شود. 

مددکاران اجتماعی، مربیان، روانشناسان و فعالان اجتماعی می‌گویند که مجموعه‌ای از عوامل به خشونت نوجوانان در کانادا کمک می‌کند.

خشم، اندوه و اضطراب کنترل نشده

براساس آمار کانادا، جرایم خشونت‌آمیز نوجوانان در سال ۲۰۲۲ در سراسر کانادا ۵ درصد افزایش یافت. ۱۸ نفر از جوانانی که در آن سال متهم به جنایت‌های خشونت‌آمیز شدند (تقریبا یک چهارم همه متهمان) اهل تورنتو بودند.

به گفته پلیس کانادا، میانگین سنی افراد درگیر در خشونت با اسلحه در این کشور از ۲۵ سال در سال‌های اخیر به ۲۰ سال کاهش یافته است. 

کارشناسان می‌گویند که همه‌گیری کووید-۱۹ و پیامد‌های آن بر کودکان و نوجوانان در مرحله حساسی از رشد عاطفی و جسمی آن‌ها تأثیر گذاشته است. 

سی‌بی‌سی در گزارشی در مورد افزایش خشونت در میان نوجوانان کانادایی، نوشت که در طی ماه‌هایی که مدارس در این کشور تعطیل شدند، دانش‌آموزان در حال رشد که با احساس‌هایی مانند اضطراب، غم و انزوا سروکار داشتند؛ آن‌ها به‌طور هم‌زمان دسترسی به تاثیر تثبیت‌کننده کلاس و برنامه‌های اجتماعی را از دست دادند.

کارشناسان می‌گویند که نوجوانان بدون فضا‌های امن واقعی، به تلفن‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود روی آوردند، جایی که درگیری، ارعاب و قلدری در آن‌ها شایع است.

به گفته دیلیس هانر، روانشناس پزشکی قانونی کانادا، کودکان و نوجوانانی که به‌طور مداوم در معرض استرس شدید قرار می‌گیرند، آسیب‌های رشدی را تجربه می‌کنند. 

افزایش موارد خشونت در میان نوجوانان کانادایی

یک پسر ۱۴ ساله در ماه ژوئن (خرداد/تیر) به قتل درجه یک در منطقه اتوبیکوک شهر تورنتو در رابطه با تیراندازی جمعی که ۲ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت، متهم شد. به گفته شاهدان، ۲ قربانی در حال فوتبال بازی کردن بودند.

در همان ماه، پسر ۱۵ ساله‌ای پس از مشاجره در اتوبوس، پسر ۱۵ ساله دیگری را با ضربه‌های چاقو مجروح کرد. 

در دسامبر ۲۰۲۲، ۸ دختر بین ۱۳ تا ۱۶ ساله در قتل کنت لی، که در سیستم پناهگاه تورنتو زندگی می‌کرد، متهم به قتل عمد شدند.

شمار جوانان و نوجوانان متهم به قتل در کانادا قبلا در سال ۲۰۰۶ به ۸۶ نفر رسیده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *