مهاجرت و اخراج پناهجویان؛ زمین رقابت میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

9:00 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجرت و اخراج پناهجویان؛ زمین رقابت میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها
پناهجویانی که از سمت مرز‌های جنوبی خواهان ورود به آمریکا هستند، همواره از سوی دولت‌های جمهوری‌خواهان و دموکرات مورد خشونت قرار گرفته‌اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و حامیان او در مورد مهاجرت در دومین روز از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان (RNC) در پی نخستین حضور او در انظار عمومی پس از جان سالم به‌در بردن از سوءقصد چند روز قبل، در کانون توجه قرار گرفته است.

 

مهاجرت و اخراج پناهجویان؛ زمین رقابت میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

 

پایگاه دبلیوبال در گزارشی نوشت که دستور کار ترامپ برای دوره دوم ریاست‌جمهوری فراتر از بستن مرز‌ها با وعده اجرای بزرگترین عملیات اخراج در تاریخ آمریکاست.

در طرف مقابل دموکرات‌ها که خود را در حالت تدافعی در مورد امنیت مرزی می‌بینند، اصرار دیرینه خود را مبنی بر اینکه هرگونه سرکوب باید با یک بازنگری سیستمی همراه باشد، کنار گذاشته‌اند. به همین دلیل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی فرمان اجرایی برای محدود کردن ورود پناهجویان به این کشور صادر کرد.

این فرمان اجرایی از نظر کارشناسان همان سیاست دوره ترامپ علیه مهاجران، اما با شکلی دیگر است که همچنان جان مهاجران را می‌گیرد.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان مورد استقبال رقبای سابق خود قرار گرفت که زمانی انتقاد‌های شدیدی را از او وارد می‌کردند.

یکی از نکات مهم دومین جلسه کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، موضوع مهاجرات بود.

بسیاری از سخنرانان این مراسم ادعا‌هایی را مبنی بر اینکه دموکرات‌ها به‌طور عمد می‌خواهند «مهاجران غیرقانونی جایگزین آمریکایی‌ها شوند»، تکرار کردند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و رقیب ترامپ در مراحل قبلی انتخابات ۲۰۲۴، طی سخنرانی خود گفت: ما از مرز‌های قوی دفاع می‌کنیم و معتقدیم که ملت ما باید فرهنگ مدنی مشترک داشته باشد؛ ما با هرگونه مهاجرتی که جدا از هم یا در تضاد با ارزش‌های آمریکایی ما باشد، مخالفیم.

 

مهاجرت و اخراج پناهجویان؛ زمین رقابت میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

 

دیسانتیس همچنین گفت: ما در مرز جنوبی خود با تهاجم روبرو هستیم.

تد کروز، سناتور آمریکایی نیز با اتخاذ مواضع شدید علیه مهاجران، ادعا کرد: نه به صورت مجازی، بلکه یک تهاجم واقعی در مرز‌های جنوبی اتفاق افتاده است. هر روز آمریکایی‌ها از سوی مهاجران غیرقانونی که دموکرات‌ها آزاد گذاشته‌اند، به قتل رسیده و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

کارشناسان و فعالان، طی سال‌های گذشته و به‌ویژه از زمان داغ شدن تنور انتخابات سال جاری، نگرانی‌های حقوق بشری خود را درباره مواضع بایدن و ترامپ تکرار کرده‌اند.

پولیتیکو هم در گزارشی نوشت: پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳)، بسیاری از رای دهندگان آمریکایی، عمدتا جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها، مهاجرت را در زمره نگرانی‌های اصلی خود قرار داده‌اند.

مقام‌های مرزی آمریکا سال گذشته رکورد نزدیک به ۲.۵ میلیون رویارویی با مهاجران را در مرز آمریکا و مکزیک ثبت کردند.

جمهوری‌خواهان و نامزد احتمالی آنها، رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ، استدلال می‌کنند که آمریکا در حال تجربه یک بحران مهاجرت است که نتیجه مدیریت ضعیف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر این موضوع است. 

الجزیره نیز می‎گوید: حزب جمهوری‌خواه حول سیاست‌های سختگیرانه رئیس‌جمهور سابق در قبال مهاجرت، که بخش مرکزی برند سیاسی ترامپ و همچنین کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۴ بوده، متمرکز شده است.

جمهوری‌خواهان همچنین از مهاجرت برای انتقاد از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا استفاده کرده‌اند، که قرار است رقابت نزدیکی بین بایدن و ترامپ باشد. 

آن‌ها رئیس‌جمهور دموکرات را متهم کرده‌اند که برای متوقف کردن جریان پناهجویانی که از مرز جنوبی کشور با مکزیک عبور می‌کنند، کاری انجام نداده است. حال حزب جمهوری‌خواه متعهد شده که مرز‌ها را ببندد و بزرگترین عملیات اخراج در تاریخ آمریکا را انجام دهد.

جی‌دی ونس که به‌تازگی به‌عنوان معاون ترامپ انتخاب شد، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، گفت: ما باید مهاجران غیرقانونی در آمریکا را اخراج کنیم.

 

مهاجرت و اخراج پناهجویان؛ زمین رقابت میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

 

جمهوری‌خواهان همچنین به دنبال گره زدن مهاجران به جرم و جنایت بوده‌اند و در برنامه حزب خود گفته‌اند که اپیدمی ادعایی جنایت مهاجران را متوقف خواهند کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *